Gå til innhold

Brukket tå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei dette går du til lege med altså, enten du gidder eller ei.

Det er foten det er snakk om, som du bruker daglig i mange timer, du MÅ sørge for at et evt. brudd gror riktig. Det koster deg og Helsevesenet mye mindre  rette det nå enn å fikse en evt grodd feilstilling.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei!

jeg slo lilletåa mi for noen timer siden og den blir bare verre og verre! 
Den er hoven og blå med en god kul oppå toppen.. klarer ikke bevege tåen og klarer ikke gå på foten! Mistenker at det kan være et brudd i den.. 
Er det noe vits i å gå til lege med dette? De gjør vel ingenting uansett?

noen som har gjort det samme? 

Anonymkode: 8e0fa...485

Tatt røngten av det før og de sier det ikke er så mye å gjøre med det. Gå med sko/sandaler for å stive av der første 2ukene(inne og ute). Om det kjennes / el går gjennom ville jeg sjekket det ut. Noen få ganger må de vel kanskje gjøre noe ,men ellers gror det vel av seg selv. Gjort det 4 ganger😂

Anonymkode: 33792...ec8

Skrevet

Så bildene no, var ganske blå og kul. Ville sjekket ut en gang for mye enn for lite! Ta en tur til legen!

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Selvfølgelig kontakter du legevakten. Et brudd er ikke likt hos alle, så selv om noe bare tapet så vil det ikke si at det er fasisten. Spesielt når det hovner opp på den måten. Du trenger lilletåa for balansen, så å drite i å sjekke et brudd kan bli en mye større sak enn kun det at det gjør vondt nå. 

Anonymkode: 6df0c...70c

Problemet mitt nå er at legekontoret ikke vil se på det😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så bildene no, var ganske blå og kul. Ville sjekket ut en gang for mye enn for lite! Ta en tur til legen!

Ser enda verre ut nå, blå rundt hele tåa og neglen begynner å bli blå den også.. men legen ville ikke se på den.. får ta en tur til legevakten ikveld om det fortsetter å være like vondt! Det sprenger og dunker så forferdelig mye, klarer ikke legge vekt på foten i det hele tatt uten at det gjør vondt langt opp i beinet🤯

IMG_5379.jpeg

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ser enda verre ut nå, blå rundt hele tåa og neglen begynner å bli blå den også.. men legen ville ikke se på den.. får ta en tur til legevakten ikveld om det fortsetter å være like vondt! Det sprenger og dunker så forferdelig mye, klarer ikke legge vekt på foten i det hele tatt uten at det gjør vondt langt opp i beinet🤯

IMG_5379.jpeg

Men kjøler du den?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det der ser ut som min lilletå da jeg brakk den. Deisa den inn i en puff på morgenen og det gjorde bare mer vondt utover dagen. 

Jeg dro til legen og ble henvist til røntgen. De gjorde ikke mer på sykehuset enn å teipe den fast til nabotå. Men ring legekontoret ditt så får de avgjøre om du skal komme på en time eller ikke. 

Hos meg tok det to måneder før jeg klarte å bruke vanlige sko igjen, så jeg er glad dette skjedde på sommeren!

Anonymkode: 225b0...17f

Jeg gjorde det samme på sommeren, og da sto den litt ut fra de andre tærne. Var på sydentur, så jeg fikk bare tak i sportsteip og teipet den sammen med nabotåa. Som legen over her sier, så det er det som blir gjort, men det skader så klart ikke å dra til lege for å se på det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

IMG_5379.jpeg

Legevakten som ser på det, ikke legen. Må ta røngten. Og legevakten tar kun slikt akutt, så kommer du sent med det får du ikke komme.

Skrevet
Macro skrev (4 minutter siden):

Men kjøler du den?

Jupp, har hatt kaldt på den av og på i hele natt samt ligget høyt med den i senga så den er over hjertehøyde.. mulig det har hjulpet men ser fortsatt ikke bra ut

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Problemet mitt nå er at legekontoret ikke vil se på det😅 

Legekontoret kan da ikke gjøre noe. Brudd og akutte skader er det legevakten som håndterer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Legekontoret kan da ikke gjøre noe. Brudd og akutte skader er det legevakten som håndterer.

Ringte legevakten og de kontaktet fastlegen igjen! Fikk time nå, så får sett på det heldigvis! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ringte legevakten og de kontaktet fastlegen igjen! Fikk time nå, så får sett på det heldigvis! 

Bra! Rapporter her etterpå da, sånn i tilfelle noen søker en gang og kan finne svar ;) 

Anonymkode: 05c5e...8e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bra! Rapporter her etterpå da, sånn i tilfelle noen søker en gang og kan finne svar ;) 

Anonymkode: 05c5e...8e6

Nå har jeg vært hos legen som nesten med sikkerhet kunne si at det var et brudd, og sendte meg til røntgen da hun var litt redd for at det var feilstilling.. fikk skrevet ut litt smertestillende og er nå på vei til røntgen💪🏼 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå har jeg vært hos legen som nesten med sikkerhet kunne si at det var et brudd, og sendte meg til røntgen da hun var litt redd for at det var feilstilling.. fikk skrevet ut litt smertestillende og er nå på vei til røntgen💪🏼 

Lykke til og god bedring! Flott du fikk hjelp!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra at du fikk hjelp, og god bedring!

Anonymkode: e90c9...37d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lykke til og god bedring! Flott du fikk hjelp!

Tusen takk!🫶🏼

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra at du fikk hjelp, og god bedring!

Anonymkode: e90c9...37d

tusen takk🫶🏼

Skrevet

Hvordan gikk det på røntgen? Håper du er ferdig, og ikke sitter på venterommet fortsatt!

Skrevet
Hulderen skrev (17 minutter siden):

Hvordan gikk det på røntgen? Håper du er ferdig, og ikke sitter på venterommet fortsatt!

Kom nettop hjem, røntgen bekreftet at jeg hadde 2 brudd i tå og ett oppå foten🙃 Fikk en fot skinne og støtte til benet! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom nettop hjem, røntgen bekreftet at jeg hadde 2 brudd i tå og ett oppå foten🙃 Fikk en fot skinne og støtte til benet! 

Så bra du sjekket, syns det var litt vel blått! God bedring!

Skrevet

Ring legevakta. Stortå og lilletå bør tilsees. Hadde det vært en av de andre kunne du teipet og avlastet, men stortå og lilletå er viktig for balansen. 

Anonymkode: 192d0...8e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...