AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #1 Skrevet 30. september 2025 Hei! jeg slo lilletåa mi for noen timer siden og den blir bare verre og verre! Den er hoven og blå med en god kul oppå toppen.. klarer ikke bevege tåen og klarer ikke gå på foten! Mistenker at det kan være et brudd i den.. Er det noe vits i å gå til lege med dette? De gjør vel ingenting uansett? noen som har gjort det samme? Anonymkode: 8e0fa...485
monican94 Skrevet 30. september 2025 #2 Skrevet 30. september 2025 kjøl - kjøl - kjøl, og se ann noen dager 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #3 Skrevet 30. september 2025 Knakk tre tær. Dro aldri til legen. Anonymkode: 433d7...045
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #4 Skrevet 30. september 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Knakk tre tær. Dro aldri til legen. Anonymkode: 433d7...045 Nei, gidder ikke det jeg heller med mindre det ikke gir seg om noen dager! Men ble veldig nyskjerrig på hva dem evt gjør med en knekt tå? Er vel ikke stort å gjøre med det uansett om den er knekt eller ikke🤷🏼♀️ monican94 skrev (10 minutter siden): kjøl - kjøl - kjøl, og se ann noen Anonymkode: 8e0fa...485
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #5 Skrevet 30. september 2025 Kjøl ned og teip den til nabotåa (ikke for stramt) hvis det ikke gjør alt for vondt. Anonymkode: a9163...f56 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #6 Skrevet 1. oktober 2025 Klarer ikke teipe, den er for vond😟 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøl ned og teip den til nabotåa (ikke for stramt) hvis det ikke gjør alt for vondt. Anonymkode: a9163...f56 Anonymkode: 8e0fa...485
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #7 Skrevet 1. oktober 2025 De gjør ikke noe med det så er ikke mye vits i. Anonymkode: 46c42...e82
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #8 Skrevet 1. oktober 2025 Dere som sier at legen ikke gjør noe - har dere brukket en tå? Det har jeg, og jeg ble først sendt i MR. Det ble påvist brudd, og nå venter jeg på time hos kirurg på sykehuset. Anonymkode: e90c9...37d 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #9 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere som sier at legen ikke gjør noe - har dere brukket en tå? Det har jeg, og jeg ble først sendt i MR. Det ble påvist brudd, og nå venter jeg på time hos kirurg på sykehuset. Anonymkode: e90c9...37d For lilletå? Jeg ble gipset etter brudd i storetå, men ganske forskjell på lille- og store. Anonymkode: c588b...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #10 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Dere som sier at legen ikke gjør noe - har dere brukket en tå? Det har jeg, og jeg ble først sendt i MR. Det ble påvist brudd, og nå venter jeg på time hos kirurg på sykehuset. Anonymkode: e90c9...37d Hvilken tå brakk du?🤯 syntes det er så ufattelig vondt, trodde ikke en tå kunne være så ille🫣 Det som jeg begynner å lure på er den kulen på toppen (syntes ikke like godt på bildet) og om det kan være en feilstilling.. Anonymkode: 8e0fa...485
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #11 Skrevet 1. oktober 2025 Med mindre du bor langt ut i gokk fra nærmeste lege, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke skal gå dit. Jeg brakk tre tær, gikk til lege dagen etter og fikk røntgen. Skulle ikke tape, men brukte sånn skinnesko. Anonymkode: 37a20...289 1 1
Modni Skrevet 1. oktober 2025 #12 Skrevet 1. oktober 2025 (endret) Lege- det kommer jo helt ann på bruddet - lege vurderer røntgen - som regel tapes den bare til tåa ved siden av for stabilitet mens den gror men skulle ting ha flyttet for mye på seg så kirurgi . Alle brudd er ikke like selv om det er samme del av kroppen lykke til og god bedring! Endret 1. oktober 2025 av Modni 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #13 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvilken tå brakk du?🤯 syntes det er så ufattelig vondt, trodde ikke en tå kunne være så ille🫣 Det som jeg begynner å lure på er den kulen på toppen (syntes ikke like godt på bildet) og om det kan være en feilstilling.. Anonymkode: 8e0fa...485 Jeg brakk stortåa, men jeg var ikke klar over selv at det var brudd. Så jeg gikk rundt som normalt, og den grodde ikke som den skulle. Fikk en masse andre plager også i området rundt, og nå er det så vondt at jeg ikke klarer å legge normal vekt på foten, så smerten har begynt å forplante seg til de andre tærne og ankelen også. Jo lengre man går ubehandlet, jo større er sjansen for at det blir et kronisk problem som er vanskelig å behandle. Angrer på at jeg ikke gikk til lege for lenge siden. Anonymkode: e90c9...37d 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #14 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken tå brakk du?🤯 syntes det er så ufattelig vondt, trodde ikke en tå kunne være så ille🫣 Det som jeg begynner å lure på er den kulen på toppen (syntes ikke like godt på bildet) og om det kan være en feilstilling.. Anonymkode: 8e0fa...485 Det der ser ut som min lilletå da jeg brakk den. Deisa den inn i en puff på morgenen og det gjorde bare mer vondt utover dagen. Jeg dro til legen og ble henvist til røntgen. De gjorde ikke mer på sykehuset enn å teipe den fast til nabotå. Men ring legekontoret ditt så får de avgjøre om du skal komme på en time eller ikke. Hos meg tok det to måneder før jeg klarte å bruke vanlige sko igjen, så jeg er glad dette skjedde på sommeren! Anonymkode: 225b0...17f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #15 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, gidder ikke det jeg heller med mindre det ikke gir seg om noen dager! Men ble veldig nyskjerrig på hva dem evt gjør med en knekt tå? Er vel ikke stort å gjøre med det uansett om den er knekt eller ikke🤷🏼♀️ Anonymkode: 8e0fa...485 De tar en vurdering på hvor stor skaden er, og om det kun er brudd, hvor rent bruddet er, og om det er andre skader. De ser på hele fotstillingen din for å vurdere om din skade bør opereres, tapes eller gipses, og i hvilken grad den bør avlastes. De gir råd og tips for raskere tilhelning, og smertelindring. AnonymBruker skrev (1 time siden): For lilletå? Jeg ble gipset etter brudd i storetå, men ganske forskjell på lille- og store. Anonymkode: c588b...fa1 Det er stor forskjell på hvilken tå det er ja, men type fraktur er minst like avgjørende. Brudd som går igjennom ledd eller som gir skeivstilling vil kunne gi langvarige plager om det ikke behandles. Anonymkode: dd559...18c 1 2
Hulderen Skrevet 1. oktober 2025 #16 Skrevet 1. oktober 2025 Du bør til lege. Hvis tåen har en feilstilling, så kan den gro skjevt og gi varige problemer. Da er det ikke nok å bare teipe den. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #17 Skrevet 1. oktober 2025 Hulderen skrev (2 timer siden): Du bør til lege. Hvis tåen har en feilstilling, så kan den gro skjevt og gi varige problemer. Da er det ikke nok å bare teipe den. Modni skrev (3 timer siden): Lege- det kommer jo helt ann på bruddet - lege vurderer røntgen - som regel tapes den bare til tåa ved siden av for stabilitet mens den gror men skulle ting ha flyttet for mye på seg så kirurgi . Alle brudd er ikke like selv om det er samme del av kroppen lykke til og god bedring! Ringte legekontoret bare for å høre om det kan være greit å se på det, men de sa bare at jeg skulle teipe det og at de uansett ikke gjør noe når det er lilletåen som er knekt.. Anonymkode: 8e0fa...485
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #18 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De tar en vurdering på hvor stor skaden er, og om det kun er brudd, hvor rent bruddet er, og om det er andre skader. De ser på hele fotstillingen din for å vurdere om din skade bør opereres, tapes eller gipses, og i hvilken grad den bør avlastes. De gir råd og tips for raskere tilhelning, og smertelindring. Det er stor forskjell på hvilken tå det er ja, men type fraktur er minst like avgjørende. Brudd som går igjennom ledd eller som gir skeivstilling vil kunne gi langvarige plager om det ikke behandles. Anonymkode: dd559...18c Takk for godt svar!🫶🏼 Anonymkode: 8e0fa...485
katties Skrevet 1. oktober 2025 #19 Skrevet 1. oktober 2025 (endret) Den kan være brukket, forstuet, eller så kan noe være røket inni - leddet eller sener. Jeg har skadet massevis av tær og brukket lilletåa en gang. De fleste andre tær gikk greit... De bare svinger i alle mulige retninger... Lilletåa var mindre grei da jeg brakk den. Det tok ca 3 mnd før den ble bra og jeg fant raskt ut av ingen av mine sko passet når jeg plutselig måtte få plass til en dobbelt så stor tå. Se det an, men kan jo være interessant å dra til legen og se om de kan gjøre noe så det ikke tar veldig lang tid før tåa blir bedre. Selv dro jeg aldri, men det betyr ikke at det er dét jeg anbefaler. Endret 1. oktober 2025 av katties
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #20 Skrevet 1. oktober 2025 Selvfølgelig kontakter du legevakten. Et brudd er ikke likt hos alle, så selv om noe bare tapet så vil det ikke si at det er fasisten. Spesielt når det hovner opp på den måten. Du trenger lilletåa for balansen, så å drite i å sjekke et brudd kan bli en mye større sak enn kun det at det gjør vondt nå. Anonymkode: 6df0c...70c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå