Gå til innhold

Spørsmål om privat eiendom og om barn som tar seg til rette– kan noe gjøres? Jeg begynner å bli møkkalei.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ønsket egentlig ikke å legge ved bildet over, men den her er kanskje lettere å forstå: 

IMG_2323.thumb.jpeg.78155cda06d61c53f9237ad3973985ec.jpeg
1. Inngang til inngangsdøren, området er belagt med belegningsstein.

2. Inngang til garasjen og «gårdsplass» belagt med belegningsstein.

3. Der ungene sykler. 

Anonymkode: 54107...566

Har samme problem som deg, men vi har hekk på hver side av åpningene. Planen er å sette opp en port ved den lille inngangen. 

Anonymkode: 3e55f...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 22.48):

Du kan ta deg sammen. Det er viktigere at ungene kommer seg greit til skolen enn at du får ha ting i fred. Du er voksen - du kan regulere dine følelser. Det er et «kan» som egentlig er et «må». For om du velger enhver annen handling enn å regulere egne følelser 100% av tiden så er du ikke - voksen. Velg å være voksen. Verden er i skrikende behov for voksne som faktisk gidder ta seg sammen og være - voksne.

De er unger. De sykler. Det er hyggelig.

Anonymkode: 34d8b...14c

Tåpelig svar. Hva med å lære barn hva privat eiendom betyr, skoleveien går ikke igjennom den private eiendommen. 

Anonymkode: 3e55f...d62

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 22.48):

Du kan ta deg sammen. Det er viktigere at ungene kommer seg greit til skolen enn at du får ha ting i fred. Du er voksen - du kan regulere dine følelser. Det er et «kan» som egentlig er et «må». For om du velger enhver annen handling enn å regulere egne følelser 100% av tiden så er du ikke - voksen. Velg å være voksen. Verden er i skrikende behov for voksne som faktisk gidder ta seg sammen og være - voksne.

De er unger. De sykler. Det er hyggelig.

Anonymkode: 34d8b...14c

Du tror du er smart men resten av verden rister på hodet av denne "voksenopplæringen" din.

Anonymkode: 39638...f74

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Har du prøvd å snakke med barna? Bare si til dem at dette er min innkjørsel og jeg vil helst ikke at noen sykler her så fint om dere bare sykler forbi på veien. Si det på en hyggelig måte første gang. 

Anonymkode: bb567...08c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du prøvd å snakke med barna? Bare si til dem at dette er min innkjørsel og jeg vil helst ikke at noen sykler her så fint om dere bare sykler forbi på veien. Si det på en hyggelig måte første gang. 

Anonymkode: bb567...08c

Jeg når ikke ut til dem før de har syklet videre, jeg kan ikke stå i vinduet hele tiden heller, men kan jo være mer tilstede den veien av huset da. Bare litt smått irriterende at dette er barn på 8+ år og så vet de ikke bedre. 

-Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lagt ut på nabolagsgruppe på fb at det ikke er ønskelig at barna sykler i din innkjørsel da du flere ganger har opplevd at de også sykler i blomsterbed, og be foreldrene ta en prat med barna om hvor det er greit sykle og respekt for andres eiendom. 

Anonymkode: 80b83...9c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ønsket egentlig ikke å legge ved bildet over, men den her er kanskje lettere å forstå: 

IMG_2323.thumb.jpeg.78155cda06d61c53f9237ad3973985ec.jpeg
1. Inngang til inngangsdøren, området er belagt med belegningsstein.

2. Inngang til garasjen og «gårdsplass» belagt med belegningsstein.

3. Der ungene sykler. 

Sett opp gjerde i ytterkant av de to blomsterbedene og port imellom (1). 

Anonymkode: 94c10...a24

Skrevet

Jeg hadde vært ute og "holdt på med noe" når de sykler til skolen, sånn at jeg fikk anledning til å stoppe dem og snakke med dem. 

Anonymkode: 9aa41...a42

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 23.30):

Får unnskylde min elendige tegning IMG_2267.thumb.jpeg.3648bb1f0f522250900fa92faab657cd.jpeg

Men her er de blå strekene slik barna sykler. Rød strek er hus. Grønt er planter og blomster i egne bed. 

(Mine foreldre, og andre voksne innprentet det hos meg som barn at med mindre jeg skulle til noen, så hadde jeg ellers ingenting på eiendommen deres å gjøre. Jeg måtte ha samtykke, og hvis ikke så betød et nei, nei.)

Hvor bør jeg sette opp hinder? 

Alle foreldre er ikke sånn. I mitt nabolag er det foreldre som lærer ungene å kjøre ATV i naboens åker. Midt i vekstsesongen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2025 den 0.10):

Går det an å sette blomsterpotter (lilla runde sirkler) her da? IMG_2267.thumb.jpeg.425e2a8e085a2d3ee897f2b0a6de4f53.jpeg

Dette synes jeg er et bra forslag. Prøv det.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg måtte si ifra til ungene selv, typ "dette er vel ikke en vei? Er det? Synes du skal ta veien rundt..." osv. Og gjenta og gjenta og vise at de ble sett. 

Og så satte jeg opp kamera, ikke pga der, men det hjalp på. 

Nå bare går de over når jeg ikke er hjemme og da får jeg ikke tatt dem heller, så det orker jeg ikke å bry meg så mye om. 

Anonymkode: de66d...0c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...