exictence Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Dette fant jeg på nettet. Er det virkelig tilfelle at vi bruker så mye i året? AI-oversikt En husholdnings gjennomsnittlige forbruk i Norge lå på omtrent 489 000 kroner i 2022, med et snitt på 567 700 kroner per husholdning, men dette varierer sterkt etter husholdningstype, størrelse og geografi. De største utgiftspostene er bolig og transport, selv om det totale forbruket i stor grad er avhengig av individuelle faktorer som antall personer i husstanden, boligtype og personlige vaner.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Hvis det inkluderer bolig og med tanke på at mange husholdninger har minst to inntekter høres det ikke så rart ut. Anonymkode: 8e515...149
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden exictence skrev (40 minutter siden): Dette fant jeg på nettet. Er det virkelig tilfelle at vi bruker så mye i året? AI-oversikt En husholdnings gjennomsnittlige forbruk i Norge lå på omtrent 489 000 kroner i 2022, med et snitt på 567 700 kroner per husholdning, men dette varierer sterkt etter husholdningstype, størrelse og geografi. De største utgiftspostene er bolig og transport, selv om det totale forbruket i stor grad er avhengig av individuelle faktorer som antall personer i husstanden, boligtype og personlige vaner. Jeg bor alene i borettslagsleilighet, og har boutgifter (fellesutgifter og lån) på 300.000 i året. Så kommer jo mat, telefon, forsikring, strøm, bil etc etc. oppå dette. Anonymkode: 0fe3c...c04
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Medianinntekt etter skatt pr husholdning var 567 000 så er ganske naturlig at forbruker tilsvarer inntekt. Men ja, jeg har vel omtrent medianlønn, og sparer 10 000 pr år langsiktig, pluss at jeg legger av til ferie, vedlikehold, og slikt i tillegg. Jeg bruker opp lønna mi, så ja, det forbruket høres ganske greit for en enslig husholdning i oslo-området iallefall. Anonymkode: cfd93...ac0
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Det høres ikke så mye ut. Jeg har 600 000 bare i boutgifter i året. Anonymkode: f2742...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå