Gå til innhold

Erfaring med Jotun-fargen Nordic Breeze?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ute etter en fin gråblå farge som jeg kan male både tak og vegger med. Rommet som skal males er ca 25kvm. En vegg inneholder trapp/mur og vil bli lys (en form for hvit-ish).

Liker nordic breeze, men er redd den kan bli kald. Noen som har malt med den og kan si noe om hvordan den oppleves? 

Anonymkode: 1ee76...63b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den vil nok oppleves ulikt ut fra hvor mye dagslys det er i rommet og hvilken retning lyset kommer fra.  Den virker nok kaldere i nordvendte rom. Selv malte jeg nordic breeze i kjellerstuen, og jeg syns ikke den er for kald i fargen. Derimot syns jeg den er for babyblå, så jeg kommer nok til å male om i ny farge en vakker dag. Heldigvis er det ikke i hovedstuen. 

Anonymkode: 206a8...ecd

AnonymBruker
Skrevet

Etter min mening er det en blåfarve som brekker bittelitt mot grønt, og jeg synes ikke det er en spesielt kald blåfarve.  Jeg har den på toalettet, og er knallfornøyd. Det lønner seg å kjøpe en prøveboks og få mslt opp et lite parti på veggen, så du ser hvordan den tar seg ut i det rommet du skal male. 

Anonymkode: 4ac66...0d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nye erfaring. Den tok meg med ut på date, og jeg ble tatt av vinden.. eller the breeze. Fikk følelser og alt. Det var noen heftige måneder. Men jeg ble brutalt dumpet da den var så kynisk og kald, som du sier. Jævlig fin da.

Anonymkode: 56138...547

AnonymBruker
Skrevet

Har den på soverommet og synes det er en rolig og behagelig blåfarge. Vi har ellers bare varme farger på vegger og interiør i leiligheten vår, og jeg syns fargen passer godt inn hos oss. Med andre ord blir den ikke for kald.

Anonymkode: 4a281...d69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den vil nok oppleves ulikt ut fra hvor mye dagslys det er i rommet og hvilken retning lyset kommer fra.  Den virker nok kaldere i nordvendte rom. Selv malte jeg nordic breeze i kjellerstuen, og jeg syns ikke den er for kald i fargen. Derimot syns jeg den er for babyblå, så jeg kommer nok til å male om i ny farge en vakker dag. Heldigvis er det ikke i hovedstuen. 

Anonymkode: 206a8...ecd

Babyblå tenker jeg er bedre enn kald😅 dvs; jeg har ikke en "søt " stil i utgangspunktet,  så skal kunne jobbe imot at det blir søtt.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Etter min mening er det en blåfarve som brekker bittelitt mot grønt, og jeg synes ikke det er en spesielt kald blåfarve.  Jeg har den på toalettet, og er knallfornøyd. Det lønner seg å kjøpe en prøveboks og få mslt opp et lite parti på veggen, så du ser hvordan den tar seg ut i det rommet du skal male. 

Anonymkode: 4ac66...0d0

Så bra at du er så fornøyd. Må kanskje kjøpe en prøveboks,  ja. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har den på soverommet og synes det er en rolig og behagelig blåfarge. Vi har ellers bare varme farger på vegger og interiør i leiligheten vår, og jeg syns fargen passer godt inn hos oss. Med andre ord blir den ikke for kald.

Anonymkode: 4a281...d69

Bra! 

Takk for svar🙂

Anonymkode: 1ee76...63b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...