Gå til innhold

Vært i forhold mange år, hvorfor er du ugift/gift?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere i seriøse langvarige forhold, hva er grunnen til at dere enten er gift eller ikke er det?

Anonymkode: 33980...828

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss i fjor først og fremst fordi vi elsker hverandre, og det var det neste naturlige steget for oss.

Og det var enkelte ting som gjorde det mer praktisk. :)

Vi fortsetter å være gift fordi vi er hverandres bestevenner, og elsker hverandre. ;)

Skrevet

Var veldig vesentlig og viktig for min mann at vi giftet oss. Var helt uaktuelt for han med noe annet. 

Var ikke viktig for meg da, men jeg er glad for hans syn på dette, og det har føltes mer riktig å være gift enn bare samboere. Dessuten slapp jeg det store bryllupet som jeg gruet meg mest for. Hadde bare ingen drøm om det, men ble stresset av tanken. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri hatt så voldsomt behov for å gifte oss. Vi har snakket om å kanskje gjøre det, men om det ikke skjer er det også helt greit 😊

Anonymkode: 893d3...353

AnonymBruker
Skrevet

Ble skilt pga psykisk vold.

Anonymkode: dce66...38a

AnonymBruker
Skrevet

Vi er gift fordi vi ønsket juridiske rammer rundt forholdet vårt.

Anonymkode: f3b05...13f

AnonymBruker
Skrevet

Var gift i 7 år (sammen i 13) før vi skilte oss. Da syns jeg det var mer stas å være kone enn samboer. Var veldig ung. 

Traff en ny mann og da var det ikke så viktig for meg å gifte meg, men han fridde og jeg sa ja. Denne gangen var jeg sikker i min sak, det var jeg aldri med mann nr 1. 

Anonymkode: f3b16...101

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere i seriøse langvarige forhold, hva er grunnen til at dere enten er gift eller ikke er det?

Anonymkode: 33980...828

Hva er poenget med å gifte seg?

Anonymkode: 3b0ed...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i 6 år, ikke gift. Han har vært gift før, tror ikke han vil igjen. Jeg bryr meg ikke. Trenger ikke noe ring på fingeren. 

vi har god samboerkontrakt. 

Anonymkode: 4e815...022

AnonymBruker
Skrevet

Er gift, syns det er «viktig»/riktig fordi vi er én familie, en ny, helt egen familie som består av han, meg og våre barn. At vi skulle skilles er like sannsynlig som at vi skulle ta avstand og kutte kontakten med foreldrene våre eller ett av barna våre. Det kan jo skje, katastrofer og tragedier skjer. Men enn så lenge, og antageligvis resten av livet, er vi to hverandres nærmeste pårørende, og livsledsagere. 
Hvorfor skulle vi ikke være gift, hva hadde vært vitsen med det? 

Anonymkode: eeede...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Vært samboere i 8 år.

Ikke giftet oss enda fordi vi har prioritert oppussing av bolig, samt utdanning. Kommer nok til å gifte oss når jeg er ferdig med utdanningen min. 

Anonymkode: bf021...94e

Skrevet

Vi giftet oss etter 5 år sammen, for nesten 20 år siden. Forholdet var veldig godt og stabilt, økonomien hadde gradvis blitt felles, vi eide hus og bil sammen - og alt annet. Så da var det jo bare rett å også fikse det juridiske rundt at vi ønsket å være hverandres nærmeste familie. 

Anonymkode: 916aa...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...