AnonymBruker Skrevet 30. september #21 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ergobaby embrace og ergobaby omni 365. Hvordan får du baby på ryggen uten å miste den?😅 Anonymkode: 824cc...76b Begge de er jo helt jævlige 🫣 Najell Rise f. eks er mye bedre. Anonymkode: b9de2...9eb
AnonymBruker Skrevet 30. september #22 Skrevet 30. september Bært mye på rygg etter baby ble over 6 mnd. Han er 8-9 kg og 10 mnd nå og bærer ganske mye. Får vondt i rygg av å bære på mage mer enn en halvtime-time. Jeg har Tula FTG. Når jeg skal ha han på ryggen tar jeg litt slakk på midjebeltet og har han på hoften med selen der, og så homper jeg han på ryggen og bøyer meg frem mens jeg fester selen. Finnes videoer på youtube om hvordan man gjør det. Anonymkode: da07c...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #23 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ergobaby embrace og ergobaby omni 365. Hvordan får du baby på ryggen uten å miste den?😅 Anonymkode: 824cc...76b Kom på hvilken bæresele jeg brukte, Manduca. Husker ikke eventuell modell. Jeg fikk baby på ryggen ved å legge selen på sofa eller sengekanten, med midjebeltet rett utfor kanten. La baby i selen, satt på huk foran sengekanten og festet midjebeltet, og fikk med ene hånda heist opp baby og sele på ryggen, og på et vis få på en og en skulderreim mens jeg holdt på baby/sele med den ene og andre hånda (!). Men, baby var eldre enn tre måneder da. Det går også an å feste sele foran med baby med kun midjebeltet, der du vrir over til rygg mens du holder på baby og bytter på hvilken hånd du holder baby med, og tar på en skulderreim etter den andre. Men synes selv dette var veldig knotete, og klærne dine blir vridd ubehagelig. Mulig det finnes langt enklere metoder enn hva jeg beskriver her 😅 Får du vondt av bæresjal på samme måte? Har du brukt/knyttet det riktig? Øvelse gjør mester, ikke gi opp. Men funker ikke noe, dropp det - du skal ikke gå og ha det vondt. Anonymkode: c625e...f8f
AnonymBruker Skrevet 30. september #24 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Baby er 3 måneder. Anonymkode: 824cc...76b Ikke bær på rygg før 6 mnd tidligst. Embrace er nok for liten for babyen din nå. Den er laget for nyfødte. Sjekk ut norsk bæregruppe på Facebook. Anonymkode: da07c...4ff
AnonymBruker Skrevet 30. september #25 Skrevet 30. september Funket ikke for meg, ble utrolig sliten i ryggen. Anonymkode: e83f1...1d0
AnonymBruker Skrevet 30. september #26 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ergobaby embrace og ergobaby omni 365. Hvordan får du baby på ryggen uten å miste den?😅 Anonymkode: 824cc...76b supermann-kast! Brukte det fra baby var 3 måneder. Anonymkode: 53dbf...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #27 Skrevet 30. september Slet med det samme i starten. Prøvde ergobaby og babybjørn, men det funka så dårlig. gikk så over til ergobaby embrace og det ble en ny verden. Etter det fikk jeg låne Tula free to grow, og det ble igjen en ny verden å kunne være på rygg. Ingen plager etter det Anonymkode: eca60...43c
AnonymBruker Skrevet 30. september #28 Skrevet 30. september Jeg fikk kun angel pack av formsydde bære seler til å passe min kropp og kun ved bæring foran. Måtte gi opp å bære på rygg når barnet ble for stort for å bæres i front. Som en nevner over her var det å få stroppene i kryss over ryggen viktig. Viss den ikke passer kroppen din vil det ikke fungere bra. Var en butikk som het bæreglede i sentrum oslo før. (Dessverre lagt ned) men ved første barnet fikk jeg god veiledning hjelp og muligheten til å prøve flere ulike bæresystem før jeg går den som passet min kropp. Anonymkode: 21973...dc0
Fighter83 Skrevet 30. september #29 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg blir utrolig sliten i ryggen av å gå med bære selene, kjenner at det ikke er bra for ryggen min heller, eller kroppen som helhet. Har prøvd flere ulike seler. Ser andre skrive det bare er å ta babybi bæresele og levebit permisjonstiden slik slik, men hvordan klarer dere det? Anonymkode: 824cc...76b Elsket det. Hadde en sterk core både før og etter fødsel. Har du sjekket magemusklene dine? Trente du før du fikk barn?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #30 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Begge de er jo helt jævlige 🫣 Najell Rise f. eks er mye bedre. Anonymkode: b9de2...9eb Ergobaby Embrace er en av få seler som fungerer for nyfødte. Men med en 3 måneder gammel baby kan den bli ubehagelig å bruke pga vekten. Omni 360 er kjent for å være tjukk og klumpete, og ikke passe små bærere. Det er derimot en av få som kan brukes til å bære forovervendt (sammen med Tula Explore). Najell Rise er overpriset. For slanke mødre er Kahubaby god, eventuelt Isara the One eller Lenny Light. Jeg syns halvklips er best, det gir bedre mulighet for avlastning. Sjal er best der, men krever mye tid for å lære seg. Babyen er for liten til å bære på rygg enda, men når den tid kommer - supermannkast eller hip scoot. Anonymkode: 4b9cd...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #31 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ergobaby Embrace er en av få seler som fungerer for nyfødte. Men med en 3 måneder gammel baby kan den bli ubehagelig å bruke pga vekten. Omni 360 er kjent for å være tjukk og klumpete, og ikke passe små bærere. Det er derimot en av få som kan brukes til å bære forovervendt (sammen med Tula Explore). Najell Rise er overpriset. For slanke mødre er Kahubaby god, eventuelt Isara the One eller Lenny Light. Jeg syns halvklips er best, det gir bedre mulighet for avlastning. Sjal er best der, men krever mye tid for å lære seg. Babyen er for liten til å bære på rygg enda, men når den tid kommer - supermannkast eller hip scoot. Anonymkode: 4b9cd...2fa babyen er ikke for liten til å bære på rygg. I sjal eller meitai får den god støtte om kan knyter riktig. Jeg gjorde det fra tre måneder, men kjenner mange mer erfarne bærere som bærer mindre babyer på rygg også. https://norskbaeregruppe.no/faq/baeremyter/man-kan-ikke-baere-babyer-under-6mnd-pa-ryggen/#:~:text=“Man kan ikke bære babyer under 6mnd på ryggen” – Norsk Bæregruppe. https://norskbaeregruppe.no/faq/baeremyter/ Anonymkode: 53dbf...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #32 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (40 minutter siden): babyen er ikke for liten til å bære på rygg. I sjal eller meitai får den god støtte om kan knyter riktig. Jeg gjorde det fra tre måneder, men kjenner mange mer erfarne bærere som bærer mindre babyer på rygg også. https://norskbaeregruppe.no/faq/baeremyter/man-kan-ikke-baere-babyer-under-6mnd-pa-ryggen/#:~:text=“Man kan ikke bære babyer under 6mnd på ryggen” – Norsk Bæregruppe. https://norskbaeregruppe.no/faq/baeremyter/ Anonymkode: 53dbf...0a0 Det er jeg klar over, men høres TS ut som en erfaren bærer som er komfortabel med en liten baby på rygg i sjal? Ikke for meg. Anonymkode: 4b9cd...2fa 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #33 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 22.50): Kom på hvilken bæresele jeg brukte, Manduca. Husker ikke eventuell modell. Jeg fikk baby på ryggen ved å legge selen på sofa eller sengekanten, med midjebeltet rett utfor kanten. La baby i selen, satt på huk foran sengekanten og festet midjebeltet, og fikk med ene hånda heist opp baby og sele på ryggen, og på et vis få på en og en skulderreim mens jeg holdt på baby/sele med den ene og andre hånda (!). Men, baby var eldre enn tre måneder da. Det går også an å feste sele foran med baby med kun midjebeltet, der du vrir over til rygg mens du holder på baby og bytter på hvilken hånd du holder baby med, og tar på en skulderreim etter den andre. Men synes selv dette var veldig knotete, og klærne dine blir vridd ubehagelig. Mulig det finnes langt enklere metoder enn hva jeg beskriver her 😅 Får du vondt av bæresjal på samme måte? Har du brukt/knyttet det riktig? Øvelse gjør mester, ikke gi opp. Men funker ikke noe, dropp det - du skal ikke gå og ha det vondt. Anonymkode: c625e...f8f Det er mulig å "kaste" baby på ryggen. Men da må man gjerne øve litt først, for det føles litt skummelt de første gangene. Jeg la ofte bæreselen på sengekanten, la baby på plass i bæreselen, og så satte jeg meg på huk og lente meg litt bakover, og "tok på meg selen" med baby i. Det føltes tryggere med liten 3-4mnd baby. Når babyen blir større og både du og baby er mer "dreven" så går det an å lære seg å "kaste", eller bare lære ungen å klatre oppi selv. Jeg fant både seler og sjal som passet meg bra, og bar mye på barna til de var flere år gamle. Anonymkode: c2cde...2b4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #34 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 1.10.2025 den 7.49): Ergobaby Embrace er en av få seler som fungerer for nyfødte. Men med en 3 måneder gammel baby kan den bli ubehagelig å bruke pga vekten. Omni 360 er kjent for å være tjukk og klumpete, og ikke passe små bærere. Det er derimot en av få som kan brukes til å bære forovervendt (sammen med Tula Explore). Najell Rise er overpriset. For slanke mødre er Kahubaby god, eventuelt Isara the One eller Lenny Light. Jeg syns halvklips er best, det gir bedre mulighet for avlastning. Sjal er best der, men krever mye tid for å lære seg. Babyen er for liten til å bære på rygg enda, men når den tid kommer - supermannkast eller hip scoot. Anonymkode: 4b9cd...2fa Man kan fint bære fremovervendt i Najell Rise… Syns absolutt ikke den er overpriset! Den er billigere enn Omni 360, kan brukes fremovervendt og på ryggen fra baby er ca 5 mnd, og kan brukes opp til 15 kilo (til sammenligning veier 4 åringen min 17 kilo, så den kan ofte brukes en god stund). Samboer likte heller ikke Omni 360, og jeg kjenner flere som rett å slett hatet den😅 Styr uten like å få baby inn og ut av selen når man er ute på ting også.. Anonymkode: b9de2...9eb
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #35 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man kan fint bære fremovervendt i Najell Rise… Syns absolutt ikke den er overpriset! Den er billigere enn Omni 360, kan brukes fremovervendt og på ryggen fra baby er ca 5 mnd, og kan brukes opp til 15 kilo (til sammenligning veier 4 åringen min 17 kilo, så den kan ofte brukes en god stund). Samboer likte heller ikke Omni 360, og jeg kjenner flere som rett å slett hatet den😅 Styr uten like å få baby inn og ut av selen når man er ute på ting også.. Anonymkode: b9de2...9eb Man kan, men det er ikke ergonomisk stilling for barnet. De fleste ønsker dette. Den er overpriset i forhold til at man får mye bedre seler i gode naturmaterialer for samme pris. Najell Rise er en av få seler som er laget i plastikk. Anonymkode: 4b9cd...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #36 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man kan fint bære fremovervendt i Najell Rise… Syns absolutt ikke den er overpriset! Den er billigere enn Omni 360, kan brukes fremovervendt og på ryggen fra baby er ca 5 mnd, og kan brukes opp til 15 kilo (til sammenligning veier 4 åringen min 17 kilo, så den kan ofte brukes en god stund). Samboer likte heller ikke Omni 360, og jeg kjenner flere som rett å slett hatet den😅 Styr uten like å få baby inn og ut av selen når man er ute på ting også.. Anonymkode: b9de2...9eb Nå kan man få Tula FTG for 599 på tilbud, så hvorfor man heller bør kjøpe najell rise forstår jeg ikke helt. Forovervendt bæring er ikke anbefalt i det hele tatt, for barnets hofte får ikke korrekt posisjon. Anonymkode: da07c...4ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå