AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:32 #1 Skrevet tirsdag kl. 18:32 Jeg blir utrolig sliten i ryggen av å gå med bære selene, kjenner at det ikke er bra for ryggen min heller, eller kroppen som helhet. Har prøvd flere ulike seler. Ser andre skrive det bare er å ta babybi bæresele og levebit permisjonstiden slik slik, men hvordan klarer dere det? Anonymkode: 824cc...76b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:36 #2 Skrevet tirsdag kl. 18:36 Hvor gammel er babyen, og hvilke seler har du prøvd? For meg var det en gamechanger å få en sele som kunne krysses i ryggen, hvis ikke gled stroppene for langt fra hverandre og gav meg vondt i nakken. Så når babyen er gammel nok er det bare å få dem på rygg. Anonymkode: 4b9cd...2fa
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:37 #3 Skrevet tirsdag kl. 18:37 Elsket bæresele og brukte vel den mer enn vogna første året. Kanskje du har feil bæresele eller kanskje du er en av de uheldige som bare ikke får det til. Noen har jo større svakheter enn andre i rygg og bekken så kanskje det blir for mye for deg. Kjenner egentlig bare en som har slitt med dette og hun er veldig liten og tynn omgitt av oss giganter så har liksom tenkt at det er grunnen for at det ikke passet for henne. Anonymkode: 59cbf...956
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:38 #4 Skrevet tirsdag kl. 18:38 Har ikke erfaring, men har hørt at bæresjal er bedre for rygg fordi den ofte utgjevner vekten mer. Anonymkode: 3d5b3...d60 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:40 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:40 Brukar du bæreselen riktig? Hugs at den skal festast rundt midjen/under brysta og ikkje nede på hofta feks Og kva selar har du prøvd? Kroppar er ulike, så nokon synast gjerne ein er behagelig som nestemann synast er vond. Og mange reklamerer for ergonomisk riktig utan å vere det, eller er klumpete og stive. Min favoritt var Tula free to grow, synast til og med den var god for 3 åringen (som var stor for alderen)! Medan ergobaby var heilt forferdeleg synast eg 🤷♀️ Anonymkode: 13cd9...069 1 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:41 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:41 Elastisk bæresjal er forøvrig mykje heller å anbefale dersom babyen er liten enda! Mykje betre å få tilpassa din kropp og for å fordele vekta frå babyen betre, samt mykje meir støttande og behageleg for babyen 😊 Men dei fungerer sjeldan like godt etter babyen bikkar 9/10 kg, så derav baby og ikkje større barn Anonymkode: 13cd9...069 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:44 #7 Skrevet tirsdag kl. 18:44 Viktig å bruke riktig bæresele, som passer deg. Jeg er liten og nett + skoliose. Gikk veldig fint å bære baby i bæresjal og Ergobaby. Etterhvert ble det tungt å bære foran, ca når baby var 6 mnd. Byttet da til rygg - gikk kjempefint til ca ett år. Så, bærer du baby foran, bak og hvor tung er baby? Hvilke bæretøy har du brukt, og er de tilpasset riktig (langt nok opp, og midjebelte på riktig sted)? Anonymkode: c625e...f8f 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:45 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Elsket bæresele og brukte vel den mer enn vogna første året. Kanskje du har feil bæresele eller kanskje du er en av de uheldige som bare ikke får det til. Noen har jo større svakheter enn andre i rygg og bekken så kanskje det blir for mye for deg. Kjenner egentlig bare en som har slitt med dette og hun er veldig liten og tynn omgitt av oss giganter så har liksom tenkt at det er grunnen for at det ikke passet for henne. Anonymkode: 59cbf...956 Jeg er veldig slank ja, kanskje jeg ikke får den til å sitte godt nok på kroppen. Anonymkode: 824cc...76b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:46 #9 Skrevet tirsdag kl. 18:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Viktig å bruke riktig bæresele, som passer deg. Jeg er liten og nett + skoliose. Gikk veldig fint å bære baby i bæresjal og Ergobaby. Etterhvert ble det tungt å bære foran, ca når baby var 6 mnd. Byttet da til rygg - gikk kjempefint til ca ett år. Så, bærer du baby foran, bak og hvor tung er baby? Hvilke bæretøy har du brukt, og er de tilpasset riktig (langt nok opp, og midjebelte på riktig sted)? Anonymkode: c625e...f8f Har ergobaby embrace og ergobaby omni 365. Hvordan får du baby på ryggen uten å miste den?😅 Anonymkode: 824cc...76b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:51 #10 Skrevet tirsdag kl. 18:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er veldig slank ja, kanskje jeg ikke får den til å sitte godt nok på kroppen. Anonymkode: 824cc...76b Skjønner, har du forsøkt elastisk bæresjal? Det er lettere å tilpasse og få tett inntil. Om du synes et langt ser stress ut, finnes "ferdige", sjekk Caboo bæresjal. Hvor gammel er baby? Ellers ville jeg prøvd på ulike typer seler i butikk, som Barnas Hus? Når jeg tenker meg om var det ikke Ergobaby jeg brukte, men en jeg har glemt navnet på. Den passet godt til meg som slank. Skal kommentere igjen dersom jeg husker det. Anonymkode: c625e...f8f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:07 #11 Skrevet tirsdag kl. 19:07 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skjønner, har du forsøkt elastisk bæresjal? Det er lettere å tilpasse og få tett inntil. Om du synes et langt ser stress ut, finnes "ferdige", sjekk Caboo bæresjal. Hvor gammel er baby? Ellers ville jeg prøvd på ulike typer seler i butikk, som Barnas Hus? Når jeg tenker meg om var det ikke Ergobaby jeg brukte, men en jeg har glemt navnet på. Den passet godt til meg som slank. Skal kommentere igjen dersom jeg husker det. Anonymkode: c625e...f8f Baby er 3 måneder. Anonymkode: 824cc...76b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:07 #12 Skrevet tirsdag kl. 19:07 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er veldig slank ja, kanskje jeg ikke får den til å sitte godt nok på kroppen. Anonymkode: 824cc...76b Jeg brukte elastisk bæresjal.. Knotet i begynnelsen, men fant raskt en knyting som funket❤️ Synes sælen var knotete. Anonymkode: cdf17...77a
Anim92 Skrevet tirsdag kl. 19:11 #13 Skrevet tirsdag kl. 19:11 Jeg synes ergobaby var grusom på kroppen. Endte med babybjørn, den var bedre. Men det beste av alt er bæresjal, det føles mye bedre for rygg og skuldre.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:14 #14 Skrevet tirsdag kl. 19:14 Jeg får vondt i ryggen av bæresele og bæresjal (de jeg har prøvd), men det skyldes at jeg er svak i ryggen og ikke klarer å bære over lengre tid. Anonymkode: 9f5e1...4b3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:20 #15 Skrevet tirsdag kl. 19:20 Jeg forkastet ergobaby. Leste i ettertid at den ikke er så god som den reklameres som.. anbefaler deg å søke opp gruppa norsk bæregruppe på Facebook. Ligger mye nyttig og god informasjon om du søker. vil forresten fraråde all form for sjal og bæreseler som er elastiske nå, baby er sannsynligvis så tung at det siger og gir smerter for deg. Anonymkode: 22163...fab 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:21 #16 Skrevet tirsdag kl. 19:21 Har brukt mange tusen på fysio på grunn av ryggsmerter etter all bæring 🥲 Men babyen min gråt alle andre steder, var kun i bæretøy den ville sove! Så da bet jeg sammen tenna da. Jeg synes bæresjal var mye bedre enn bæresele. De fleste byer arrangerer bæretreff, der kan du teste ulike seler/sjal for å finne den som passer deg best. Men altså, bærer du 8-9 timer hver dag slik jeg måtte, er det ikke rart man får vondt i ryggen. Uansett hvor godt bæretøyet sitter. Anonymkode: 2eaec...88e 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:22 #17 Skrevet tirsdag kl. 19:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forkastet ergobaby. Leste i ettertid at den ikke er så god som den reklameres som.. anbefaler deg å søke opp gruppa norsk bæregruppe på Facebook. Ligger mye nyttig og god informasjon om du søker. vil forresten fraråde all form for sjal og bæreseler som er elastiske nå, baby er sannsynligvis så tung at det siger og gir smerter for deg. Anonymkode: 22163...fab Aha det kan forklare det, har brukt embrace nå og den er jo elastisk. Anonymkode: 824cc...76b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:23 #18 Skrevet tirsdag kl. 19:23 Jeg har brukt embrace til baby her og sliter med nakke fra før av, merker ikke noe mer til smerter enn vanlig Anonymkode: bc937...487
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:27 #19 Skrevet tirsdag kl. 19:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aha det kan forklare det, har brukt embrace nå og den er jo elastisk. Anonymkode: 824cc...76b Jeg var litt rask i uttalelsen min. Embrace får god tilbakemelding, frem til baby begynner å bli for stor sånn ved 3mnds alderen. De andre ergobaby selene er mer tja. Jeg solgte vår omni 360 sele, tilnærmet ubrukt. Endte opp med en meh Dai, kjøpt billig på Finn. Det var det som funket for oss. Vær obs på når tiden for fremover bæring kommer, så er det veldig tungt for din kropp, jeg foretrakk å ha baby på ryggen. Øvde på å sette baby på ryggen ved dobbel senga. Stabla dyner og puter, så om jeg skulle miste baby. Var det i det minste mykt å lande. Anonymkode: 22163...fab
Salibali Skrevet tirsdag kl. 20:07 #20 Skrevet tirsdag kl. 20:07 Bæresjal er så mye bedre for ryggen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå