Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 og jeg er usikker på om jeg skal være med. Mamma eller hun som jobber hos mamma skal (en av de blir på jobben og den andre drar med bikkja). Hva kan jeg forvente skjer?
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Uff, det var jammen trist. Jeg opplevde dette for et par år siden, men det var helt akutt. Man kommer inn med hunden, og når man er klar setter dyrlegen en sprøyte med noe som får hunden til å sove. Man får tid til å ta farvel med hunden, og kan sitte hos hunden helt til alt er slutt. Etter at hunden sover setter veterinæren den siste sprøyten med det som får hunden til å sovne inn. Vet ikke om du bør være med. Noen vil synes det er bra, andre ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Uff, det var jammen trist. Jeg opplevde dette for et par år siden, men det var helt akutt. Man kommer inn med hunden, og når man er klar setter dyrlegen en sprøyte med noe som får hunden til å sove. Man får tid til å ta farvel med hunden, og kan sitte hos hunden helt til alt er slutt. Etter at hunden sover setter veterinæren den siste sprøyten med det som får hunden til å sovne inn. Vet ikke om du bør være med. Noen vil synes det er bra, andre ikke. ← Takk for svar. Hva skjer med hunden sånn fysisk? Er så redd hun skal ha vondt, kramper, rykninger osv...
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Virkelig trist å høre. Det som skjer er at dyrlegen først setter en sprøyte med sovemiddel som gjør at hunden sovner. Deretter settes en overdose med narkosemiddel(tror jeg) som gjør at hjertet og pusten stopper.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Virkelig trist å høre. Det som skjer er at dyrlegen først setter en sprøyte med sovemiddel som gjør at hunden sovner. Deretter settes en overdose med narkosemiddel(tror jeg) som gjør at hjertet og pusten stopper. ← Ja, jeg fikk høre at det er sånn... At de sløves helt ned av den første og sånn
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 http://home.online.no/~helgelie/norsk_min_...iste_hvile.html Min hund sovnet bare stille inn, ingen kramper eller noe annet ubehagelig.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #7 Skrevet 28. mars 2006 http://home.online.no/~helgelie/norsk_min_...iste_hvile.html Min hund sovnet bare stille inn, ingen kramper eller noe annet ubehagelig. ← Tusen takk. Griner bare jeg leser dette jeg... Men det virker jo veldig humant
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Tusen takk. Griner bare jeg leser dette jeg... Men det virker jo veldig humant ← Ja jeg tror det er den beste måten man kan avlive hunden sin på.
Gjest 2324 Skrevet 28. mars 2006 #9 Skrevet 28. mars 2006 Min hund sovnet bare stille inn, ingen kramper eller noe annet ubehagelig. ← Det samme med min hund. Jeg syntes det vanskligste var å gå i fra han på vetrinærbordet, etter at han var død.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #10 Skrevet 28. mars 2006 Jeg orket ikke være med når vi skulle avlive hunden vår jeg. Jeg har vært med på veldig mange avlivinger av hunder og katter, så jeg visste hva jeg sto ovenfor, men likevel. Det blir noe annet med sitt eget dyr. Altfor trist rett og slett.
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Nå når jeg har tenkt litt vil jeg anbefale deg å være med. Du kan jo gå ut av rommet når du vil, kanskje når hunden har sovnet, før den siste sprøyten? Det gjorde jeg, da orket jeg ikke mer, men det var noen kjente hos hunden hele tiden. Jeg tror at man lett kan forestille seg ting mye verre enn det er om man ikke ser det som skjer.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 Nå når jeg har tenkt litt vil jeg anbefale deg å være med. Du kan jo gå ut av rommet når du vil, kanskje når hunden har sovnet, før den siste sprøyten? Det gjorde jeg, da orket jeg ikke mer, men det var noen kjente hos hunden hele tiden. Jeg tror at man lett kan forestille seg ting mye verre enn det er om man ikke ser det som skjer. ← Ja, det var det jeg egentlig tenkte også... Å være med også heller gå ut om det blir for ille...
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 Ja, det var det jeg egentlig tenkte også... Å være med også heller gå ut om det blir for ille... ← Fikk lyst til å skrive lykke til eller noe, men det ble jo helt feil. Vet hvordan det føles i hvert fall.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #14 Skrevet 28. mars 2006 Fikk lyst til å skrive lykke til eller noe, men det ble jo helt feil. Vet hvordan det føles i hvert fall. ← Joda, lykke til funker alltid det
Abr@xas Skrevet 28. mars 2006 #16 Skrevet 28. mars 2006 Jeg var med da katten min skulle avlives, men de ble for tøft å se på, så jeg måtte snu meg da han fikk den siste sprøyta. Det gikk fint for seg, han bare sovnet inn.
Gjest Zenta Skrevet 28. mars 2006 #18 Skrevet 28. mars 2006 Jeg var med da hunden min hjemme hos foreldrene mine ble avlivet da jeg var 14 år.. alt skjedde helt rolig for seg. Dyrlegen kom hjem til oss for hunden var akutt syk og så stor og tung at vi hadde ikke mulighet til å bære den med oss. jeg satt hos hunden mens det pågikk og jeg husker det som om det skulle vært i går.. Jeg visste at hunden hadde det vondt å ville få det mye bedre med å dø men det var forferdelig likevel.. Når mine egne hunder en gang i tida må avlives veit jeg IKKE om jeg orker å være tilstede hele tida, men på en annen måte så vil jeg være tilstede også slik at hunden har sine trygge kjente personer hos seg helt til det er over. Så jeg foreslår at du blir med så lenge du orker og heller går ut hvis du ikke orker å være der lengre.. Det er en forferdelig situasjon men hunden har det ikke vondt mens det pågår.. men likevel
monikabrx Skrevet 28. mars 2006 #19 Skrevet 28. mars 2006 uff så trist.. Jeg syntes du skal bli med... Da mine to tidligere hunder har måttet avlives, har jeg sitti på gulvet med dem. Klappet og snakket med dem til de har sovnet. Så har jeg gått ut, mannen min har blit igjenn til slutt. Har ikke orket å bli der når de får den siste sprøyta. Hunden din kommer ikke til å ha det vondt.. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå