AnonymBruker Skrevet 30. september #41 Skrevet 30. september Skjønner ikke hvorfor jeg skal tenke noe som helst om de som ikke går på julebord. Jeg skjønner de veldig godt, for jeg er en av dem! Jeg går heller på julebord med venner fremfor kollegaer. Anonymkode: 6e1fb...b9b
AnonymBruker Skrevet 30. september #42 Skrevet 30. september Du gjør som du vil. Min erfaring er at de som skaper minst godt miljø på jobb er de som aldri er med på julebord, sommerfest, lønningspizza ect, Anonymkode: 21edc...df8 6
AnonymBruker Skrevet 30. september #43 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt arbeidsmiljø må man jobbe for. Å delta på julebord, vårfest, sommerfest og høstfest bidrar til å styrke arbeidsmiljøet. Man har godt av å se hverandre utenfor kontoret innimellom. De som notorisk ikke deltar vil falle utenfor. Så med mindre folk er på ferie eller andre tvingende grunner som manglende barnepass, sykdom (reell sykdom) etc, så er det sært å aldri delta på sosiale sammenkomster noen få ganger i året. Det koster så lite å bidra til et bedre arbeidsmiljø ved å stille opp. Anonymkode: ce914...e0c Vårt julebord er med partnere. Jeg har ingen spesiell interesse av å være på fest med ektefellene og samboerne til mine kollegaer. Det blir for mange folk og utmattende. Anonymkode: 291cf...924 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #44 Skrevet 30. september Hvis det er en nær kollega, så synes jeg det er dumt, hvis det er en fjern kollega så tenker jeg ikke over det. Anonymkode: dd831...8f6
AnonymBruker Skrevet 30. september #45 Skrevet 30. september Her må vi betale hvis vi vil være med på julebord, så da er det liksom ikke så «tvang» føler jeg. Anonymkode: a8d90...e7f
AnonymBruker Skrevet 30. september #46 Skrevet 30. september Jeg er kollegaen som ikke går på julebord så jeg synes ikke det er rart om andre ikke går. Anonymkode: 24584...f42
AnonymBruker Skrevet 30. september #47 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du gjør som du vil. Min erfaring er at de som skaper minst godt miljø på jobb er de som aldri er med på julebord, sommerfest, lønningspizza ect, Anonymkode: 21edc...df8 Hehe, så god kollega du er som prøver å guiltrippe folk til å delta. Anonymkode: a2af0...382 7 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #48 Skrevet 30. september Selvfølgelig. Alt utenfor betalt arbeidstid er det helt greit å utebli fra. Noen kollegaer vio kanskje se på deg som litt sær, men det er vel helt greit? Anonymkode: 06d3a...8fb 1
Rotemor Skrevet 30. september #49 Skrevet 30. september Jeg tenker ikke over det. Folk bestemmer dette selv. Det er veldig mange gode grunner til ikke å feste med kollegaer. Det er også mange private grunner til å ikke feste i det hele tatt osv
AnonymBruker Skrevet 30. september #50 Skrevet 30. september Jeg deltok alltid på julebord før, men de siste årene har jeg skippet. Litt pga livet som småbarnsmor, og litt fordi jeg ikke passer helt inn sosialt slik ting er nå. Følelsen av ensomhet har en tendens til å forsterke seg med alkohol innabords, og da ender jeg bare opp med å ha en kjip kveld. Så da er det bedre å bli hjemme. Anonymkode: 0636e...198
SPOCA Skrevet 30. september #51 Skrevet 30. september Det er selvfølgelig helt greit. Heldigvis er det ikke rølpejulebord der jeg jobber, så det er veldig fint for meg som ikke drikker alkohol. 1
Sunnfjording Skrevet 30. september #52 Skrevet 30. september For all del innafor men jeg ville sterkt anbefalt å ta turen innom og heller stikke tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #53 Skrevet 30. september Jeg er ekspert i å ikke bli med på slikt. Det går noen dager uken etter der jeg ikke kan delta i alt sladderet, men det gjør meg ingenting 😊 Ja, jeg tenker det er helt innafor. Anonymkode: 553e7...674
AnonymBruker Skrevet 30. september #54 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du gjør som du vil. Min erfaring er at de som skaper minst godt miljø på jobb er de som aldri er med på julebord, sommerfest, lønningspizza ect, Anonymkode: 21edc...df8 Ikke hos oss. Her er det den som desidert bryter ned arbeidsmiljøet som deltar på alt. Vedkommende er også flink til å bruke egenmeldinger for å sitte oppe midt på natten for å se fotballkamper og drikke. Anonymkode: 553e7...674
Gaia Skrevet 30. september #55 Skrevet 30. september Alle blir jo ikke med hvert år, så det har jeg ingen tanker om. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #56 Skrevet 30. september Da tenker jeg: da blir det mere mat til meg... 😍🥳 Anonymkode: ab802...a1f
AnonymBruker Skrevet 30. september #57 Skrevet 30. september Det verste er de som skal gjøre en greie av at det er sånn synd i deg som ikke deltar på slike tilstelninger. Det inkluderer også min mor 🤣 Anonymkode: 553e7...674
AnonymBruker Skrevet 30. september #58 Skrevet 30. september Ja, har aldri orket idiotene jeg har jobbet med. Får holde med 8 timer til dagen. Anonymkode: 5855f...f91
AnonymBruker Skrevet 30. september #59 Skrevet 30. september Etter 25 år i arbeidslivet har jeg vært på tre julebord. Jeg er ikke noe glad i å være med folk som drikker masse, så det gidder jeg rett og slett ikke å prioritere. Bidrar allikevel godt til arbeidsmiljøet når jeg er på jobb. Er godt likt blant kollegaene mine, er ute og spiser noen ganger i året med fora av de - allikevel så dropper jeg julebord med god samvittighet. Anonymkode: a8ee5...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #60 Skrevet 30. september Jeg tenker ikke noe om de som ikke blir med - det får folk virkelig bestemme selv. Da jeg var ny i arbeidslivet begynte jeg på en arbeidsplass som hadde rølpefester av en annen verden. Alltid noen som ble kastet ut. Mine nærmeste kolleger var hyggelige og greie, men de festene der var rett og slett forferdelige. På min nåværende jobb er det bare koselig, så da blir jeg gjerne med. Det er faktisk ingen som ikke er med når vi har samlinger eller middager med avdelingen. Stoe fester finner jeg som regel en unnskyldning for. Nå er jeg en sånn som ikke drikker meg full på slike arrangementer. Det holder med 1-2 øl eller vinen til maten. Jeg tenker fremdeles at jeg er litt på jobb. Er veldig sjeldent jeg drikker hjemme også, ble liksom blitt ferdig med det for 15-20 år siden i min ville ungdom 😄 Anonymkode: 80139...8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå