Gå til innhold

Hva tenker dere om kollegaen som ikke blir med på julebord?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor å la være å bli med på bedriftens julebord?

Anonymkode: 410fc...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor. 

• Liker 27
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen tvang og alle gjør som de vil. Men vi som er med på slike fester og gjerne en hyttetur eller andre happenings er hakket «nærere» enn de jeg kun ser på jobb. Det er flere ting å snakke om i lunsjen og lavere terskel for å invitere til kaffepause. Selv om jeg er hyggelig med alle som er på jobb. 

Anonymkode: 2bbbd...42a

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Såklart er det innafor. Kan være 100vis av grunner til at vedkommende ikke ønsker det. 

Kan folk slutte poste slike idiotiske innlegg snart?

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet

Selvfølgelig! Jeg tenker absolutt ingenting om det, skal ikke være med i år med jobb jeg heller, det skal være en plass med masse mennesker fra flere ulike arb.plasser (på et stort hotell) og det kjenner jeg blir for slitsomt rett og slett. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det innafor å la være å bli med på bedriftens julebord?

Anonymkode: 410fc...e51

Naturligvis. Julebord er et tilbud. Man forventes på ingen måte prioritere julebord med jobben over familieselskap, bursdager, juleavslutninger eller enhver øvrig happening av privat art (inkludert «mer lyst til å ligge på sofaen).

Dersom dine kollegaer påstår at de forventer oppmøte? Da arbeider du i et giftig arbeidsmiljø. Det beste er å finne seg nye kollegaer i et annet firma.

Anonymkode: 89643...529

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å avstå. Vi ses så ofte uansett. 

Anonymkode: d087c...986

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har da ingen oversikt over hvem som er med og ikke. 

Men har jo nærere relasjon til de som generelt er med på det sosiale også, da man får kontakt på en annen måte. 

Anonymkode: 8aa45...4ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at han/hun ikke hadde tid til å være med på julebord i år.

Anonymkode: ab30b...f2b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart. Jeg har ansvar for å ta imot påmeldinger på vår avd.og har da aldri sett ned på de som ikke er med. Det passer jo ikke for alle uansett. 

Anonymkode: 08f75...c4c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker ingenting,. 

• Liker 2
Skrevet

Tenker ingenting om det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri tenkt over det, annet enn at det sikkert ikke passer. Ikke alle synes det er noe gøy heller, og det er en helt ærlig sak.

Selv pleier jeg å gå, men ikke bli sånn kjempelenge. 

Anonymkode: 1a8e1...87f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater sånne tilstelninger, virkelig det verste jeg vet. Og jeg VET vi er flere som føler oss forpliktet til å dra på sånne sosiale tilstelninger. Folka på jobb har jeg ikke valgt. Fritiden min er dyrebar! Skulle ønske sånne ting var frivillig, for man føler seg uglesett om man ikke er med.

Anonymkode: 98836...ed2

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er av og til den ansatte, av flere årsaker:

- Er introvert og blir sliten av mye sosialisering, så etter en hel uke på jobb har jeg behov for å tilbringe tid hjemme i ro og fred. Har jeg overskudd til å være sosial, så vil jeg tilbringe tid med nære venner, ikke kollegaene jeg ser på jobb hver dag.

- Drikker ikke alkohol, så det blir fort slitsomt utpå kvelden når folk begynner å bli brisen/dritings

- Sliter med helsa, og da spesielt psyken, i mørketida, så da har jeg mye større behov for å ta en diger pause fra alt som har med jobb å gjøre i helgene.

Altså, kollegaene er trivelige mennesker som jeg trives med å jobbe sammen med, men jeg har allerede en liten gjeng venner som jeg har evig nok med å ta vare på og holde kontakten med. Da prioriterer jeg lett meg selv og vennene mine fremfor kollegaene på fritiden min.
Hvis julebordet er en enkel sammenkomst i nærheten der vi spiser god mat og koser oss sammen, så er jeg med. Hvis vi derimot drar et lite stykke unna for å ha en hel helaften med konsert/teater, middag og deretter overnatting på hotell, så gidder jeg ikke. 

Det høres brutalt ut, men jeg er på jobb for å tjene penger, ikke for å utvide vennekretsen min. Den er evig stor nok i fra før, da jeg sliter med å ta vare på de vennene jeg har. Hva andre måtte mene om at jeg sier nei til julebord, driter jeg i. Om ikke annet har de noe(n) å snakke om på julebordet ;) 

Anonymkode: bd6d2...972

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De er ganske mange, som både deltar og ikke deltar, så har aldri tenkt noe på det. 

Anonymkode: ad038...f97

• Liker 1
Skrevet

Det har stort sett vært meg - og ingen har brydd seg. Å se kollegaer drikke seg fra all fornuft og selvkontroll har aldri gitt meg et nærere og bedre forhold til dem.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett ikke vært med, og ingen har brydd seg. Dvs, de spør, men ingen maser eller sier noe negativt. Årsakene har vært ulike også.

Anonymkode: 20e7b...702

AnonymBruker
Skrevet

Tenker så bra at de andre som ikke har lyst til å dra tør å la være, akkurat som meg. 

Anonymkode: 37317...89f

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

I nåværende jobb har jeg skippet de to som har vært, pga manglende samboer var ute første gang og barnet var sykt 2. gang. 

Jeg var en del av arbeidsgiversiden en periode i en liten bedrift og da gikk jeg selvsagt, men miljøet var klikkete og jeg tror noen gikk av plikt. 

Så har jeg også vært på så store arbeidssteder at det hele blir for upersonlig. 

Tenker det er bonding hvis det er hyggelig, men ikke hvis det er upersonlig eller av plikt. 

Anonymkode: e2f07...437

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...