Aryin Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden (endret) Bare flytt innlegget om det ikke passer her... Jeg er for tiden sykemeldt, ( delvis fordi bedriften jeg jobbet for ble avviklet i sommer) og synes det er veldig tungt. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal ta meg til, og vet kanskje ikke helt hva som er "vanlig" å gjøre i løpet av en dag. Får fort dårlig samvittighet om jeg ikke gjør nok, eller føler meg litt dårlig om jeg ikke finner på noe. Vet jo godt at alle er forskjellige, men tenger å høre hva andre gjør sånn at jeg kan føle meg litt "normal" 😅 Tidligere var det jo jobb og unger og alt det der, men nå er det jo plutselig 8 timer til overs + at ungene også er blitt ganske store. Jeg har nok brukt veldig mye av meg selv på jobb og familie, så hobbyer er det få av. Blir derfor veldig glad for innspill 😀 Nå blir det gjerne en nap på formiddagen, en gåtur, scrolling og husarbeid. Hender også jeg strikker og leser og sånn, men vil gjerne høre hva andre gjør en typisk dag/ uke Endret 13 timer siden av Aryin
Fru Uperfekt Skrevet 13 timer siden #2 Skrevet 13 timer siden Hva med å melde deg til frivillig arbeid på dagtid? Søke jobber m.m?
Regia Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Det er nok også behov for folk som kan ta ekstravakter ved sykehjem, barnehager, SFO, boliger etc. Det er også en fin måte å ev finne ut hvor mye du klarer å jobbe og få prøve ut hva du liker å jobbe med. Kan også resultere i ny fast jobb.
BareMay Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Aryin skrev (18 minutter siden): Bare flytt innlegget om det ikke passer her... Jeg er for tiden sykemeldt, ( delvis fordi bedriften jeg jobbet for ble avviklet i sommer) og synes det er veldig tungt. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal ta meg til, og vet kanskje ikke helt hva som er "vanlig" å gjøre i løpet av en dag. Får fort dårlig samvittighet om jeg ikke gjør nok, eller føler meg litt dårlig om jeg ikke finner på noe. Vet jo godt at alle er forskjellige, men tenger å høre hva andre gjør sånn at jeg kan føle meg litt "normal" 😅 Tidligere var det jo jobb og unger og alt det der, men nå er det jo plutselig 8 timer til overs + at ungene også er blitt ganske store. Jeg har nok brukt veldig mye av meg selv på jobb og familie, så hobbyer er det få av. Blir derfor veldig glad for innspill 😀 Nå blir det gjerne en nap på formiddagen, en gåtur, scrolling og husarbeid. Hender også jeg strikker og leser og sånn, men vil gjerne høre hva andre gjør en typisk dag/ uke Du er vel sykemeldt fordi du er syk? En blir ikke sykemeldt for at en mister jobben.. 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Jeg var langtidssykemeldt i vinteren som var, pga nerve i klem. Brukte å stå opp med resten av huset. Gikk en tur/trena på formiddagen, gjorde håndarbeid som strikking, maling på lerret og Diamond painting, lagde masse mat fra bunn (gryter som tar lang tid å lage), vaska, omorganiserte, så på serier, lagde hjemmelagde julegaver. Tok en kaffe på cafe alene. Hadde besøk av venner/familie etter de var ferdig på jobb (for å holde psyken i sjakk), leste bøker, Lykke til Anonymkode: 2326d...dd7 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden F.eks i helger eller når jeg har fri så sover jeg til jeg våkner av meg selv, starter dagen med en rolig kopp kaffe, gjerne sittende på terrassen. Scroller litt så setter jeg meg med kaffekopp nr to og gamer på PCen en stund. Deretter går jeg en tur hvis været er ok evt trener. Hjem, dusje, litt husarbeid, spise lunsj, mer gaming, evt binge TV-serie, handle til middag, lage og spise middag, se TV. Kvelden kan jeg game, se TV-serie eller lese, som regel. Anonymkode: 75a00...01f 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Telle-tråder her på Kvinneguiden. Skrive på Wikipedia Trening. Anonymkode: 3afee...969 1
Aryin Skrevet 13 timer siden Forfatter #8 Skrevet 13 timer siden BareMay skrev (9 minutter siden): Du er vel sykemeldt fordi du er syk? En blir ikke sykemeldt for at en mister jobben.. Det er jo sant, jeg jobbet 50% da firmaet ble avviklet. Har ikke hatt helse til å gå inn i en helt ny jobb foreløpig, så derfor 100% sykemeldt nå 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden Jobb og studie. Anonymkode: 7b795...811
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Jeg er helt sykemeldt og har veldig begrenset kapasitet. Jeg står opp 8-9. Drar på ulike typer behandling, trener og strikker litt. Må innrømme at det blir mye scrolling på telefonen fordi jeg stadig må ligge på sofaen eller i senga. Hører på lydbok. Planlegger og lager mat. Savner å stå opp tidlig, kjøre til jobb og produsere noe i løpet av 7,5 time. Det å også møte andre mennesker. Anonymkode: d57da...2fe
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Nå går jeg på jobb, men ungene har flyttet ut, så kjenner jo at det er mer tid til annet. ...og det er deilig 😅7 I dag etter jobb gikk jeg tur med den gamle hunden min, spiste middag med mannen. Så har vi malt i kjelleren, som vi leier ut vanligvis. Dvs, mannen er enda der. Vi skal deretter ta resten av huset. Selge det...og i mellomtiden pusse opp hytta. Det er nok å gjøre. I morgen må jeg vaske, rydde matskapet, og vaske kjøkken før vi får ungene hjem i helga. Male ferdig i leiligheten. Får jeg tid til overs prøver jeg å bruke tid med venner. I helga skal jeg ta meg av resten av eplene jeg har fra epletrærne. Lage eplesaft, eolekake- fryse ned. Bruke tid med de unge, klippe hunden, gå tur...og ..ja. Det er nok å gjøre. Anonymkode: 835ab...f22
anjarose Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver! Da jeg plutselig fikk mer tid for meg selv føltes dagene nesten uendelige, også fikk jeg dårlig samvittighet hvis jeg ikke "brukte" tiden riktig. Det som hjalp for meg var å lage små rutiner, som en fast gåtur etter frokost, og å gjøre mer kreative ting - som strikking. I det siste har jeg tenkt at jeg vil prøve mer macrame, eller kanskje lage drømmefangere. Det virker enkelt og egentlig ganske meditativt. Kanskje sånne små prosjekter kunne være noe å fylle dagene med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå