AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hei. Vi fikk ny leieboer i Juni. Han ble anbefalt av en tidligere arbeidskollega og selv om vi visste at han var i NAV systemet på AAP virket han så allright at vi gav han en sjanse. Vi har hatt en superbra tone hele sommeren! Han er stille og rolig og har hjulpet oss med masse i hagen og ellers. Så begynte det allerede andre leia han skulle betale. NAV hadde surret og gitt han for lite penger så han lurte på om han kunne betale halvparten i første delen av måneden og halvparten i siste. Vi gikk med på dette og pengene kom slik han sa. Men da tredje leia uteble helt ble vi bekymra. Han skrev meldinger om at NAV hadde surra igjen og at han skulle i møte og ordne opp. Så skrev han en melding om at NAV hadde utbetalt til feil kontonummer. Noen dager senere trengte han en faktura fra oss som NAV skulle betale. Men pengene uteble. Fjerde leia ble heller ikke betalt og nå kommer snart den femte for tur. Han lovet at han skulle ordne opp og sa han ble flau. Noe slikt som dette hadde aldri skjedd han før. Han sa han skulle på møte med NAV torsdag i forrige uke igjen hvor han da skulle få mer klarhet. Spurte han senere på dagen hvordan det gikk og han svarte at NAV hadde visst slettet han helt fra systemet og at han skulle på hastemøte igjen på mandag. Da skrev jeg et brev med purring på ubetalte husleier og varsel om fraværsbegjæring. Jeg sendte denne på mail til han og skrev en sms hvor jeg sa at det var trist at han slet så med NAV og at vi håpet å fortsette å ha han som leieboer men nå begynte det å bli vanskelig for oss økonomisk så om han ikke betaler innen 2 uker så må vi kontakte namsmannen for evnt. utkastelse. Denne smsen har ikke blitt åpnet. I helga har det vært helt mørkt og slukket hos han. Jeg har ikke sett han utenfor døren i det hele tatt. Jeg skrev en sms til han i dag og spurte om hvordan det gikk på møtet på NAV. Denne smsen ser heller ikke ut til at har blitt åpnet. Nå er jeg faktisk bekymret for at det har skjedd han noe. Hva hvis han ligger død i leiligheten? Tenkte jeg skulle prøve å ringe han etterpå. Men om han da ikke tar telefonen eller svarer når jeg banker på. Er det da ok å låse seg inn hos han? Anonymkode: b46ae...e50
Gaia Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden (endret) Hvis du er bekymret, så ringer du politiet og får de til å være med når du åpner døra. Endret 14 timer siden av Gaia skriveleif 7 7
petterm Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Politiet kan ta en velferdssjekk og har lov til å låse seg inn 14
BobbySocks Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Gaia skrev (1 minutt siden): Hvis du er bekymret, så ringer du politiet og få de til å være med når du åpner døra. Dette. Man kan ikke bare låse seg inn hos folk. 6
Hololo Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden som nevnt så har ikke du lov å låse deg inn, men du kan ta en telefon til politiet om du er bekymret, så tar de en velferdsjekk. 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Ut fra det du sier ville jeg tenkt at det er mer sannsynlig at han har stukket av, og leia kan du nok se langt etter. Kontakt uansett politiet for å åpne døra og komme inn i leiligheten. Anonymkode: 205aa...35e 5
Grüner Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Gaia skrev (5 timer siden): Hvis du er bekymret, så ringer du politiet og får de til å være med når du åpner døra. Han har nøkkel
Hololo Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Grüner skrev (1 minutt siden): Han har nøkkel hvem TS? fortsatt ikke lov å låse seg inn hos andre. 4
Gaia Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Grüner skrev (2 minutter siden): Han har nøkkel Det gir ikke utleier lov til å ta seg inn i leiligheten likevel. Det skal varsles i god tid på forhånd. Som jeg skrev til TS: få politiet til å være med når DU åpner døra. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Spennende, hold oss oppdatert. Har vært borti noe lignende, de stakk av. Sjal med seg komfyr og alle veggovnene og stakk. 😆 men de fikk ikke noe navgaranti etter det, og da tok de kontakt og lurte på hvorfor vi sladret til nav. Anonymkode: a348d...507 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Bank på døra til leietaker og sjekk om vedkommende har det bra. Anonymkode: c04f0...49d
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden Hva med å sjekke om din gamle kollega får kontakt? Om ikke ville jeg ringt politiet. Han kan jo ligge der inne død. Anonymkode: c8c34...353
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spennende, hold oss oppdatert. Har vært borti noe lignende, de stakk av. Sjal med seg komfyr og alle veggovnene og stakk. 😆 men de fikk ikke noe navgaranti etter det, og da tok de kontakt og lurte på hvorfor vi sladret til nav. Anonymkode: a348d...507 Naboen gav en fyr en sjanse, men etter noen måneder gikk det på tverke. Da han endelig fikk kasta fyren ut, var gulvet på kjøkkenet ødelagt av vannlekkasje, peisen var full av gamle sprøyter og kjelleren så ut som en grafittivegg. Der var også NAV inni bildet, men fulgte ikke ordentlig opp. De som ble hyret inn for å vaske hadde aldri sett verre! Anonymkode: 0a0fa...659
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå