Maleficenta Skrevet 1. oktober #61 Skrevet 1. oktober Frøkenfryden skrev (8 minutter siden): Syns du er litt kategorisk her. Jeg skal på Michelinrestaurant nå på lørdag og spise rett på rett og bruke tusenvis av kroner. Men jeg kan fint spise en pose toro eller ikke-autentisk carbonara hos min venninne kvelden før likevel altså. Enig. Er stor forskjell på å gå på finere restaurant og å spise hos venner. Jeg forventer ikke restaurantmat hjemme hos folk. 3
Maleficenta Skrevet 1. oktober #62 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, ville syntes det var litt simpelt. Og veldig budsjettpreget. Da kan man jo heller velge noe annet. Anonymkode: d176a...d1e Med matprisene som er nå har jeg full forståelse for at folk handler budsjettpreget. Så kjip venn er jeg ikke at jeg krever det beste av det beste når venner ber meg på middag. Da hadde jeg vært en dårlig venn rett og slett 3 2
Maleficenta Skrevet 1. oktober #63 Skrevet 1. oktober endo skrev (14 timer siden): Så vin er vin? Bil er bil? Navn er navn i dine øyne? Om man ikke respekterer det som gjør noe til noe spesielt, hvorfor da ikke bare slutte navngi ting? Og hvorfor da ikke posesaus? Saus er jo saus da i følge din logikk og hva sausen er laget av har jo da heller ikke noe å si i følge din logikk. Mm for carbonara er så jææævlig spesielt... 2
Maleficenta Skrevet 1. oktober #64 Skrevet 1. oktober DesmondMiles skrev (14 timer siden): Altså, det er jo en viss smaksforskjell, men det betyr ikke at begge deler ikke er godt. Italienere selv er jo ikke nødvendigvis enig i hvordan det «skal» lages. Noen bruker pancetta, andre guanciale. Folk fra Roma sverger til pecorino romano (åpenbart), mens folk fra andre steder mener at deres lokale hardost passer bedre - det være seg parmeggiano eller gran padano. Tror hvermannsen italiener gir blanke faen 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #65 Skrevet 1. oktober Hvis man inviterer noen på middag og serverer carbonare på den måten ts beskriver, så er det helt ok. Men; hvis man inviterer noen på carbonara, da bør man lage carbonara slik den skal lages og ikke en «Toro-variant». Anonymkode: b8f5c...d3c 2 1
DesmondMiles Skrevet 1. oktober #66 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Den beste carbonaraen jeg har spist,var laget med fløte! Og det var faktisk i Italia! Anonymkode: 291d0...4ab Pasta med fløtesaus er kjempegodt! Det er likevel ikke en carbonara. Det er poenget. 2 2
DesmondMiles Skrevet 1. oktober #67 Skrevet 1. oktober Maleficenta skrev (1 time siden): Tror hvermannsen italiener gir blanke faen Så edgy. 1
Maleficenta Skrevet 1. oktober #68 Skrevet 1. oktober DesmondMiles skrev (Akkurat nå): Så edgy. Edgy? Hvorfor? Og tror du alle italienere er super kokker? Ingen italienere spiser på McDonalds?
Maleficenta Skrevet 1. oktober #69 Skrevet 1. oktober DesmondMiles skrev (2 minutter siden): Pasta med fløtesaus er kjempegodt! Det er likevel ikke en carbonara. Det er poenget. Who gives a fuck? 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #70 Skrevet 1. oktober endo skrev (15 timer siden): Så du inviterer på noe, men serverer noe helt annet? Hadde du akseptert å bestille biff på en resturant, men fått servert pølse? Til og med italienere godtar at man bruker bacon i stedet for guanciale. I de aller fleste oppskrifter så tipses det om å bruke bacon hvis man ikke får tak i guanciale, nettopp fordi det er produkter som kan substituere hverandre. Pølse derimot vil ikke substituere biff, da det er to svært forskjellige produkter, hvor det ene er en ren råvare, mens den andre er ett bearbeidet produkt av en råvare. Det er også stor forskjell på å oppføre seg som en snobbete matkritiker når man er ute å spiser på ett profesjonelt kjøkken, og det å oppføre seg slik når man blir invitert til venner. Å kreve at alle vennene skal lage perfekt autentisk mat, og sitte å lete etter feil, det er bare uhøflig. Det er i alle fall en oppførsel som ikke blir akseptert i mine kretser, som hovedsakelig består av bransjefolk innenfor restaurant og næringsmidler. Anonymkode: 34816...885 8 2
Hannabanna Skrevet 1. oktober #71 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, ville syntes det var litt simpelt. Og veldig budsjettpreget. Da kan man jo heller velge noe annet. Anonymkode: d176a...d1e I disse tider så har ikke alle mulighet til å bruke store summer på å invitere folk hjem til seg selv. 1
DesmondMiles Skrevet 1. oktober #72 Skrevet 1. oktober Maleficenta skrev (26 minutter siden): Edgy? Hvorfor? Og tror du alle italienere er super kokker? Ingen italienere spiser på McDonalds? Maleficenta skrev (25 minutter siden): Who gives a fuck? Oisann! Går det bra med deg, eller?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #73 Skrevet 1. oktober Det går helt fint, jeg hadde ikke tenkt over at det var «feil»! Du er flink som inviterer👏 Anonymkode: 65225...aee 1
Maleficenta Skrevet 1. oktober #74 Skrevet 1. oktober DesmondMiles skrev (39 minutter siden): Oisann! Går det bra med deg, eller? Måtte få ut litt steam bare 1
Maleficenta Skrevet 1. oktober #75 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Til og med italienere godtar at man bruker bacon i stedet for guanciale. I de aller fleste oppskrifter så tipses det om å bruke bacon hvis man ikke får tak i guanciale, nettopp fordi det er produkter som kan substituere hverandre. Pølse derimot vil ikke substituere biff, da det er to svært forskjellige produkter, hvor det ene er en ren råvare, mens den andre er ett bearbeidet produkt av en råvare. Det er også stor forskjell på å oppføre seg som en snobbete matkritiker når man er ute å spiser på ett profesjonelt kjøkken, og det å oppføre seg slik når man blir invitert til venner. Å kreve at alle vennene skal lage perfekt autentisk mat, og sitte å lete etter feil, det er bare uhøflig. Det er i alle fall en oppførsel som ikke blir akseptert i mine kretser, som hovedsakelig består av bransjefolk innenfor restaurant og næringsmidler. Anonymkode: 34816...885 Ikk bare uhøflig, men slemt. Om man dømmer venner er man ikke ordentlige venner 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #76 Skrevet 1. oktober endo skrev (19 timer siden): Så du inviterer på noe, men serverer noe helt annet? Hadde du akseptert å bestille biff på en resturant, men fått servert pølse? det kan ikke sammenlignes. det er mer som at restauranten tilbyr deg gratis en pasta carbonara. Anonymkode: 9c097...181
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #77 Skrevet 1. oktober Nordmenn flest vet ikke hva carbonara er, så ingen vil reagere Anonymkode: 5d5f6...f33
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #78 Skrevet 1. oktober Jeg ville jo umiddelbart tenkt "dette er ikke carbonara", men jeg hadde fremdeles spist og kost meg. Parmesan og bacon er også kjempegodt! Anonymkode: 4f921...fb9 1
Maleficenta Skrevet 1. oktober #79 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville jo umiddelbart tenkt "dette er ikke carbonara", men jeg hadde fremdeles spist og kost meg. Parmesan og bacon er også kjempegodt! Anonymkode: 4f921...fb9 Det hadde du vel ikke. Du hadde jo ikke sett at det ikke var de andre greiene oppi
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #80 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei! Hvor nøye er det liksom når jeg har invitert på Pasta Carbonara, men jeg ikke har sånn ekte italiensk bacon, men bare vanlig opphakket bacon, utover det så har jeg vel parmesan og ikke pecorino. Er dette noe man ville reagert på hvis man ble invitert på middag og på pasta carbonara, eller ville dere sagt som ektemannen at det slettes ikke er pasta carbonara. Skal invitere gjester og ha litt god vin. Anonymkode: b11a9...d15 Til inviterte gjester skaffer man de riktige ingrediensene, ellers lager man noe annet. Til hverdags kan man jukse og bruke andre/simplere ingredienser. Er min mening. De fleste er høflige nok til å ikke kommentere det, selv om de i sitt stille sinn tenker sitt… Anonymkode: 17376...87d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå