Gå til innhold

Er Kashmina-genser verdt pengene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De koster opp mot 4000 og er av ren kashmir. Er de verdt pengene?

Anonymkode: 02f00...1ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kommer jo helt an på dine prioriteringer. Personlig så vil jeg ikke si at jeg får nok bruk ut av mine kashmirgensere til at de er verdt 4000,- (for meg) De er myke og gode, varme og fine, men litt styrete å vaske. 

Når det er sagt så har jeg masse kashmir, men jeg bruker nok ikke plaggene ofte nok til å forsvare prisen. Men hvis du har lyst og råd så er det jo myke og gode plagg. :) 

Anonymkode: a41b9...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen plagg fra kashmina og er veldig glad i dem. Om du synes de er vært det er en annen sak. Jeg bruker mye kashmir så jeg får god bruk ut av de plaggene jeg har av dem.

Viss du er usikker på kvaliteten start med noe billigere enn en genser. Som en lue eller skjerf. De tjukke kashmir luene dems er så deilige å ha på i minusgrader.

Jeg har ingen genser fra kasmina men har kjøpt 2 av kjolene dems. Fantastisk deilige plagg. Den ene bor jeg i om vinteren hjemme. Så for meg er de vært prisen. 

Har også gitt moren min noen plagg fra dem til jul som hun bruker mye. Så antar hun også er fornøyd. 

Men ja har du råd til å bruke 4000 kr på en genser? Jeg foretrekker selv å kjøpe noen få dyre plagg enn mange billige. 

Anonymkode: 3b493...638

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en genser fra dem, som jeg bor i nå i høst. Kjøpt på salg, for de har det av og til også.

Har også to tights og fire t-skjorter fra dem. De eldste har jeg hatt tre år og brukt ukentlig (minst) og de er like fine.

I fjor høst kjøpte jeg en kasjmirgenser fra Lindex til 1500 kroner (tror jeg det var). Den er også myk og god, men mye tynnere i stoffet. 

Så jeg sier som bruker ...638: de er verdt prisen for meg. Men jeg prøver å handle på salg, det hjelper litt i hvert fall. 

I det første svaret i tråden, ser jeg at brukeren skriver det er litt styrete å vaske. Jeg slenger dem på ullvask i vaskemaskinen og det har de tålt godt. 

Anonymkode: eb424...daa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det. For et par år siden gikk det an å få tak i større/langermete plagg på salg til mellom 1200-1500, da synes jeg det gikk an. Prisen har dessverre gått rett i været siden den gang. Det dobbelte er helt uaktuelt for meg. Det er det ikke verdt og såå godt holder de seg ikke.

Anonymkode: 7db3f...a77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. To av mine dyreste revnet i sømmene. De andre er ikke så fine lenger. Men myke og gode da. Men synes ikke de holder seg så fine lenge. 

Anonymkode: 6ba23...45d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det, men det spørs jo hvordan du prioriterer da. Jeg bruker generelt ikke mye penger, har god råd, og da betaler jeg gjerne 3000 for å ha en myk, fin, varm genser som jeg har brukt mange år på rad. 

Anonymkode: 12389...222

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kashmir genser ja. Husker ikke hva den kosta. Men den er kjempe god. Har ikke hatt den så lenge. Så jeg vet ikke hvordan den holder seg. Men elsker den så langt. 

Anonymkode: bc865...45b

AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall betydelig kvalitetsforskjell i forhold til for eksempel H&M.

Anonymkode: e5ba8...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sjekket akkurat det merket. Men jeg bruker MYE kashmir-gensere, og synes det er bedre å betale litt for god kvalitet jeg bruker mye, enn å ha mye billig som blir fort dårlig. 

Vasker mine kashmirgensere på ullvask/håndvask i vaskemaskinen, og har ikke hatt noe problem med det. 

De fleste jeg har er kjøpt på Uniqlo når vi har vært i utlandet. Har testet billige varianter fra andre steder, men de er gjerne for tynne og går lett i stykker. 

Anonymkode: 05e77...a67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 15.58):

Jeg har ikke sjekket akkurat det merket. Men jeg bruker MYE kashmir-gensere, og synes det er bedre å betale litt for god kvalitet jeg bruker mye, enn å ha mye billig som blir fort dårlig. 

Vasker mine kashmirgensere på ullvask/håndvask i vaskemaskinen, og har ikke hatt noe problem med det. 

De fleste jeg har er kjøpt på Uniqlo når vi har vært i utlandet. Har testet billige varianter fra andre steder, men de er gjerne for tynne og går lett i stykker. 

Anonymkode: 05e77...a67

Jeg er også glad i kashmirgenserene fra Uniqlo, er stort sett bare dem jeg bruker. Synd at vi ikke har det i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er også glad i kashmirgenserene fra Uniqlo, er stort sett bare dem jeg bruker. Synd at vi ikke har det i Norge.

Jeg har 3 derifra, de er mye grovere i ulla enn kashmina. 

Jeg har en kjole og 3 gensre fra kashmina. De er unikt myke, men kjolen har løsnet litt i en søm ved kragen, det tykke genseren er veldig nuppete og kan bare brukes hjemme. Den tredje er i tynnere Kashmir men synes ikke den holder seg så fint den heller dessverre. Den siste har jeg såvidt brukt, så den er grei, men kanskje ikke så rart.

Så nei, jeg hadde nok ikke kjøpt genser derifra igjen dessverre. Mtp prisen.

Anonymkode: 08e75...ce5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...