AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg er i prosessen med NAV etter en ganske alvorlig skade på jobb for 10 uker siden. Arbeidsgiver sendte inn skademelding med en gang. Jeg er fortsatt sykemeldt. NAV etterspør diverse informasjon, som jeg sender inn. Jeg har ikke helt forståelse for hva jeg vil «oppnå» med dette. Det er trolig jeg vil få noen varige mén etter ulykken, men jeg får behandling og er positiv. Er det da mtp erstatning om jeg mister arbeidsevne? Jeg har mistet funksjon i hverdagen, men det kan de jo ikke fikse. Får man noe annen type erstatning, eller godtgjørelse på en måte? Vil man alltid få godkjent slike skader om de skjer pga skade ifm en arbeidsoppgave? Fint om noen har erfaring og kan forklare litt for meg Anonymkode: 858bb...12d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Det er kun skader som skyldes en arbeidsulykke som godkjennes som yrkesskade, dvs. en skade som enten skyldes 1) en plutselig og uventet ytre hendelse eller 2) en belastning som er usedvanlig i yrket. Dersom skaden godkjennes, kan du ha rett på dekning av behandlingsutgifter gjennom HELFO, yrkesskadetillegg ved uføretrygd eller menerstatning ved betydelig skadefølge (minst 15% vmi etter invaliditetstabellen). Det er frivillig å sende inn når nav ber om ytterligere dok. 😊 Anonymkode: 2ec4c...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå