Gå til innhold

Onde mennesker  

36 stemmer

1. 1. Finnes det mennesker du tenker er bare onde?

• Ja
      33
    • Nei
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du? Finnes det pur onde mennesker, eller er det noe godt i alle?

Anonymkode: c0823...649

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja og jeg vet om 2 som er det. Begge har vært gjennom forferdelige ting i oppveksten, ting som dreper sjelens ens omtrent, men begge ble harde og onde av det. Snakk om vold, voldtekt, mordforsøk, psykisk og fysisk mishandling over tid uten spor av anger eller samvittighet. 

Anonymkode: 07cdb...76b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Enkelte gjør onde ting, men det bunner i et forkvaklet verdenssyn eller psykiatri. Og ingen gjør BARE onde ting. Selv Hitler var jo ikke BARE ond.

Anonymkode: 20a99...29a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er en fyr i den forvaringsserien på nrk som kan kategoriseres som ond. Samme med trailermannen, som nok også er litt utviklingshemmet.

Anonymkode: 7dd0e...259

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

The devil doesn't come dressed in a red cape and pointy horns; he comes as everything you've ever wished for

Anonymkode: e2fec...db9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker med lite sympati er nok litt onde.

Anonymkode: c042e...340

AnonymBruker
Skrevet

Ond/god er en moralsk greie fra religion som forandrer seg med tiden. Det som ble betraktet "ond" for 1000 år siden er ikke det samme som "ond" i dag. 
Så nei, men jeg tror på at for å fungere i en sosial gruppe og et samfunn må det spilleregler til. Da kommer lovverk og "moral" inn å styrer hva som er greit eller ikke.

Anonymkode: 3a0e8...914

Skrevet (endret)

Junko Furuta. 

Noen typer ondskap er bare ondskap, samme hva som er historisk og norm.

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen er bare onde, men jeg tenker at det kan finnes mennesker som i all hovedsak bare tenker på seg selv og eget forgodtbefinnende. Slik som narsissister og psykopater. Dette, kombinert med at de nyter å se andre lide, vil i mitt hode bety at jeg anser dem som temmelig onde. 

Anonymkode: 214f2...48a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg klarer å se noe godt i min mor. Begge foreldrene mine utsatte meg for grusomme ting. Men min far gjorde og gode ting. Han var både ond og god.

Anonymkode: 3c859...9e7

Skrevet

Klart det. Noen mennesker har ikke et normalt følelsesliv og de kan føle enorm tilfredsstillelse av å manipulere, ha ekstrem eller absolutt kontroll over andre osv.
Sosiopati, psykopati og Machiavellisme, spesielt hvis disse diagnosene er kombinert gjør jo at du til de grader har oddsene mot deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det finnes mange onde mennesker. Se dokumentarer om Dahmer osv, på Netflix. 

Anonymkode: 592c1...561

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du Putin er? 

Anonymkode: 789c0...ab8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva tenker du? Finnes det pur onde mennesker, eller er det noe godt i alle?

Anonymkode: c0823...649

Ja , min far var og vært borti noen svært få andre. Men de fleste er nok gode!

Anonymkode: 8b270...c1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva tenker du Putin er? 

Anonymkode: 789c0...ab8

Han fikk jo Russland på beina før han ble ond. Jeg har mange russiske venner, og de støttet Putin helt frem til han angrep Ukraina.

Anonymkode: 4c3a9...38c

Skrevet

Ja man ser jo det på dette forumet, de som er ekle og driver med personangrep i alle tråder.

Anonymkode: 12be1...f82

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...