AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Skulle tro at denne her viser en strek eller en eller annen visualisering av at vi betaler Norgespris fom. i morgen. Vi er registrerte på elhub.no. Norgespris har vært kjent og forberedt som et tiltak i over ett år. Hva skjer her?: Anonymkode: bd3ac...d0a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skulle tro at denne her viser en strek eller en eller annen visualisering av at vi betaler Norgespris fom. i morgen. Vi er registrerte på elhub.no. Norgespris har vært kjent og forberedt som et tiltak i over ett år. Hva skjer her?: Anonymkode: bd3ac...d0a Tibber vet ikke at du har registrert Norgespris. De har lagt inn spotprisene slik prisene er på markedet… Anonymkode: 50271...85a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden På min app (Fjordkraft) får jeg opp spotpris, men med melding om at jeg har Norgespris Anonymkode: 4624d...42d 2
newman01 Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Tibber har ikke gjennomfakturering, så slik jeg har skjønt systemet må du betale den vanlige strømregninga fra Tibber, og så får du refundert merkostnaden på nettleia.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): På min app (Fjordkraft) får jeg opp spotpris, men med melding om at jeg har Norgespris Anonymkode: 4624d...42d Noe sånt hadde jeg forventet også, helst med grafisk innslag. Anonymkode: bd3ac...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden newman01 skrev (Akkurat nå): Tibber har ikke gjennomfakturering, så slik jeg har skjønt systemet må du betale den vanlige strømregninga fra Tibber, og så får du refundert merkostnaden på nettleia. Å, jeg har lest det meste på informasjonssiden deres, men akkurat dette kom ikke frem for meg. Kronglete! Anonymkode: bd3ac...d0a
newman01 Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å, jeg har lest det meste på informasjonssiden deres, men akkurat dette kom ikke frem for meg. Kronglete! Anonymkode: bd3ac...d0a AI Overview Hvis det ikke er gjennomfakturering mellom ditt strømselskap og netteier, vil du fortsatt motta separate fakturaer. Strømforbruket faktureres av strømselskapet, mens nettleie og Norgespris faktureres av nettselskapet. Nettleselskapet beregner da differansen mellom spotpris og Norgespris, og trekker dette beløpet fra din nettleiefaktura. Du må altså betale spotprisen på strømmen til strømselskapet ditt, og får refusjonen for Norgespris på nettleiefakturaen fra nettselskapet. Ser ut som at det blir litt rot i strømregningene fremover. Men dette vil jo nesten bli som å få igjen på skatten hver måned! 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Det er veldig kronglete, og uheldig å ha Norgespris med noen som ikke har gjennomfakturering nå, det gjør det veldig oversiktlig rett og slett. Anonymkode: bcd7f...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå