AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Synes du det var mest slitsomt å være hjemme.med baby eller når du var tilbake i jobb og barnet hadde startet i barnehagen? Føler jeg har allverdens tid nåhjemme med baby selv om det er ensidig og kan være litt intenst, men gruer meg allikevel til jobb og barnehagestart, da er det jobså lite igjen av dgen og må følge klokka for alt. Anonymkode: 2038c...19a 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Hjemme med baby. Fikk liksom aldri til rutiner når baby var hjemme. Med engang barnet begynte i barnehagen ble det mye mer harmonisk i hverdagen. Anonymkode: 52ad2...802
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Mest slitsomt hjemme uten pauser. Anonymkode: b3621...17e
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Det var mest slitsomt for meg med nattamming og jobb. Som fortsatte til baby var nesten 2 år gammelt. Anonymkode: fc574...c88
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Synes du det var mest slitsomt å være hjemme.med baby eller når du var tilbake i jobb og barnet hadde startet i barnehagen? Føler jeg har allverdens tid nåhjemme med baby selv om det er ensidig og kan være litt intenst, men gruer meg allikevel til jobb og barnehagestart, da er det jobså lite igjen av dgen og må følge klokka for alt. Anonymkode: 2038c...19a Hjemme med baby. Ungen sov ingenting. Dagene var lange. Anonymkode: ec466...3fb
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Kommer nok an på både barnet, jobben, reisevei, partner osv.. jeg synes ikke babytiden var slitsom med 1 barn, heller ikke barnehagebart. Ble mer slitsomt da barn nr 2 kom og permisjonen ble jo ikke like rolig som med første, da man gjerne skulle hente/levere i barnehage og mer husarbeid i tillegg. Nå er mine større, men de gangene jeg bare har 1 barn hjemme av gangen føles veldig rolig 😅 Anonymkode: 2fc2e...48a
FrkSolsikke Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Hjemme var det kos og moro, sammen hver dag. Myyyye mer slitsomt når baby begynte i barnehage. Masse stress om morgen og stress for å rekke henting etter jobb. Mindre kos og mer sliten unge. Tok et par år før barnehage-livet ble levendes for både mor og barn. 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Jeg syns det var mer slitsomt når vi begge var tilbake i jobb. Ungen var mye syk og våkner fremdeles hver natt. Så det ble noen våkenetter og vi har begge krevende jobber. Nå med nr 2 skal jeg jobbe 80% når hun begynner i bhg, hvertfall et år. For jeg orker ikke det samme om igjen. Var like før jeg sykemeldte meg da nr 1 begynte i bhg og vi begge var i jobb. Var 0 stress å være hjemme med baby, selv med våkenetter. Og med kolikk nå med nr 2. Man skal jo ingenting på dagene. Og at man er sliten går bare ut over seg selv, ikke jobben. Ingen som klager på deg for at du ikke får gjort alt du skal. Hjemme kan oppvasken stå, men det kan den ikke på jobben liksom... Anonymkode: 8b93c...910 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjemme med baby. Ungen sov ingenting. Dagene var lange. Anonymkode: ec466...3fb Her sov ikke ungen etter barnehagestart heller 😅 Anonymkode: 8b93c...910
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Helt klart verst etter barnehagestart. Fordi barnet mitt hatet barnehagen, og var sammenhengende syk med forkjølelser, i månedsvis etter bhg-start. Hen begynte da hen var 2. Tok flere uker før hen sov i barnehagen, bare gråt og var overtrøtt. Angrer på at jeg ikke utsatte elendigheten et halvt år til hen var ferdig med dagsoving. Anonymkode: a2b13...652
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden barnehagen! Komme hjem fra jobb med slitent barn. Alkr er slitne. Hadde jeg valgt hadde jeg vært hjemmeværende med barn. Anonymkode: cf369...566
Katrin94 Skrevet 59 minutter siden #15 Skrevet 59 minutter siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg syns det var mer slitsomt når vi begge var tilbake i jobb. Ungen var mye syk og våkner fremdeles hver natt. Så det ble noen våkenetter og vi har begge krevende jobber. Nå med nr 2 skal jeg jobbe 80% når hun begynner i bhg, hvertfall et år. For jeg orker ikke det samme om igjen. Var like før jeg sykemeldte meg da nr 1 begynte i bhg og vi begge var i jobb. Var 0 stress å være hjemme med baby, selv med våkenetter. Og med kolikk nå med nr 2. Man skal jo ingenting på dagene. Og at man er sliten går bare ut over seg selv, ikke jobben. Ingen som klager på deg for at du ikke får gjort alt du skal. Hjemme kan oppvasken stå, men det kan den ikke på jobben liksom... Anonymkode: 8b93c...910 Veldig med denne!
Tauriela Skrevet 54 minutter siden #16 Skrevet 54 minutter siden Mest slitsomt etter barnet begynte i bhg syns jeg. Stress på morgenen og gråting ved levering. Så var det henting av sliten unge på ettermiddagen osv osv. Men så har jeg en jobb med mye stø og stress og belastninger, så å komme hjem og være totalt utslitt og så skulle være mamma... Desidert mest slitsomt!
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #17 Skrevet 46 minutter siden Med enkle unge nummer 1: Mest stresss etter barnehagestart. Med mer krevende unge nummer 2: Minst stress etter barnehagestart. Men lite søvn kombinert med to foreldre i full jobb har vært heftig med begge barna. Anonymkode: 3d292...41c
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #18 Skrevet 46 minutter siden Hjemme med baby var kos, ikke slitsomt. Etter barnehagestart var det av og til litt slitsomt, men først og fremst trist fordi barnet ikke likte barnehagen på flere måneder og jeg skulle sånn ønske det kunne være hjemme litt lenger. Treåring med trass har foreløpig vært mest slitsomt😅 Anonymkode: ba693...0d8
FrkSolsikke Skrevet 38 minutter siden #19 Skrevet 38 minutter siden Denne står på Vg .no i dag: https://www.vg.no/nyheter/i/63xQA3/jobb-og-smaabarn-det-gaar-ikke-opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå