Gå til innhold

Folk ser annerledes på meg etter slanking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat gått ned ti kilo. Jeg var ikke veldig tykk, men noe overvektig før jeg bestemte meg for å ta i ett tak etter altfor mange år som sofagris og med overspising. 

Det jeg har opplevd i ettertid er at flere er interessert i meg. Ikke bare menn som syns jeg er tiltrekkende, men generelt alle virker mer interessert og hyggelige. 

Ekspempel: Jeg traff en  jeg har datet i mitt yngre liv på en fest for tre år siden. Jeg sa hei Ole, og han ser bare rart på meg. Prøvde jeg å snakke med han så bare overså han meg. 

Nå traff jeg han igjen. Da gikk han rett på og sa Hei Randi, så innmari hyggelig å se deg igjen. I tillegg så hang han som ett slips resten av kvelden.

Ett annet eksempel er en mann som stadig har vert oppom kontoret hvor jeg jobber. Han har aldri snakket til meg før, men i dag når han kom oppom så sa han; deg har jeg aldri sett før. Og var interessert i hvem jeg var og hvor jeg holder til. 

Jeg syns dette er meget spesiellt. At 10 kilo skal ha noe å si på hvordan folk skal oppføre seg mot meg?

Har kropp noe meg hvordan en skal oppføre seg mot hverandre?  Jeg tenker at det ikke er rart at mobbing og utestening skjer i skolen når voksne mennesker ikke greier å se lengre,... 

Anonymkode: 7e55f...420

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å være slank blir sett på som attraktivt. Attraktive mennesker blir bedre behandlet enn mindre/ikke-attraktive mennesker. Mange som går ned i vekt opplever det samme som du gjør. Sånn er det bare. 

Og så er det jo selvfølgelig også muligheter for at den som har gått ned i vekt får bedre selvtillit og utstråling, og at dette også gjør at folk rundt blir mer positivt innstilt. 

Anonymkode: 50c36...584

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Alle slike variabler vil påvirke hvordan folk opplever deg. Dersom du generelt oppfattes som mer attraktiv, vil du få en enklere sosial reise på alle måter.

Det man kan ende opp med å tenke, er at 'jeget' ikke er viktig, siden opplevelsen av hvem man er kan endres så dramatisk, og det er sant til en viss grad.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har akkurat gått ned ti kilo. Jeg var ikke veldig tykk, men noe overvektig før jeg bestemte meg for å ta i ett tak etter altfor mange år som sofagris og med overspising. 

Det jeg har opplevd i ettertid er at flere er interessert i meg. Ikke bare menn som syns jeg er tiltrekkende, men generelt alle virker mer interessert og hyggelige. 

Ekspempel: Jeg traff en  jeg har datet i mitt yngre liv på en fest for tre år siden. Jeg sa hei Ole, og han ser bare rart på meg. Prøvde jeg å snakke med han så bare overså han meg. 

Nå traff jeg han igjen. Da gikk han rett på og sa Hei Randi, så innmari hyggelig å se deg igjen. I tillegg så hang han som ett slips resten av kvelden.

Ett annet eksempel er en mann som stadig har vert oppom kontoret hvor jeg jobber. Han har aldri snakket til meg før, men i dag når han kom oppom så sa han; deg har jeg aldri sett før. Og var interessert i hvem jeg var og hvor jeg holder til. 

Jeg syns dette er meget spesiellt. At 10 kilo skal ha noe å si på hvordan folk skal oppføre seg mot meg?

Har kropp noe meg hvordan en skal oppføre seg mot hverandre?  Jeg tenker at det ikke er rart at mobbing og utestening skjer i skolen når voksne mennesker ikke greier å se lengre,... 

Og dette synes du er rart?

Anonymkode: 178c7...b9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme her!

Men skal også sies at jeg har mer selvtillit. Jeg fører meg bedre; hodet høyt hevet og er blidere. Og er i følge «samfunnet» mer vellykket. Det er absolutt noe kvalmt og feil i det. Men det føles bra likevel.

Anonymkode: 87ee2...d41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme her!

Men skal også sies at jeg har mer selvtillit. Jeg fører meg bedre; hodet høyt hevet og er blidere. Og er i følge «samfunnet» mer vellykket. Det er absolutt noe kvalmt og feil i det. Men det føles bra likevel.

Anonymkode: 87ee2...d41

Er det kvalmt og feil at menn foretrekker kvinner med normal kroppsfasong?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde meg da jeg gikk fra 75 kilo til 54. Mennesker som knapt orket å forholde seg til meg ble brått superhyggelige og ville begynne å finne på ting, og de samme mennene som  behandlet meg som dritt på skolen svermet seg rundt meg og flørtet noen ekstremt.

Jo tynnere og penere du er, jo høyere valuta har du i samfunnet.

Anonymkode: c1539...302

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på solo tur til syden for kort tid tilbake,er overvektig. Ganske mye. Opplevde at folk tok avstand. Kun 2-3 stk som var hyggelig. Ingen snakket til meg,vanskelig og komme i kontakt med folk… t.om han som serverte på stranden var lite hyggelig og jeg overhørte hvor trivelig han var til alle andre. Det er stygt og respektløst. Jeg har vært slank engang,behandlingen man får fra andre da er to forskjellige verdener. 

Anonymkode: e0af3...e61

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

What a surprise... 🙄

Anonymkode: 50ba1...759

• Liker 2
Skrevet

Jeg får den følelsen bare jeg tar på meg en jakke som gjør at jeg ser slankere ut. Så ja, det er veldig snålt å oppleve slikt men så overfladisk er altså vi mennesker. Ikke alle, men de fleste..

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned mye mer, og ble "beskyldt" for å ha blitt et helt nytt menneske. Men det var jo bare de som så på meg annerledes. Sånne kommentarer luker ut de mest overfladiske. 

Anonymkode: b210f...a0a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen, jeg er 165 cm har gått fra og veie 98 kg og nå veier jeg 74 kg. Folk generelt er hyggeligere og snakker mere med meg. Sånn er det for veldig mange. Det føles bra at jeg blir sett nå, men samtidig blir jeg trist av at jeg ble mere oversett før.

Anonymkode: 59784...d02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner meg igjen, jeg er 165 cm har gått fra og veie 98 kg og nå veier jeg 74 kg. Folk generelt er hyggeligere og snakker mere med meg. Sånn er det for veldig mange. Det føles bra at jeg blir sett nå, men samtidig blir jeg trist av at jeg ble mere oversett før.

Er det ikke hyggelig å få anerkjennelse for å ha skjerpet seg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det ikke hyggelig å få anerkjennelse for å ha skjerpet seg?

Jo, som jeg sier så føles det bra og bli sett nå, men det er jo litt trist og tenke på at jeg ble oversett før, kun pga vekt. Men for all del, jeg vil aldri tilbake til 98 kg! Er fortsatt på vei ned så jeg når 60-tallet og gleder meg over at jeg er sunnere og sprekere. Jeg var trist når jeg var 98 kg, så det er jo stor mulighet for at jeg nå utstråler glede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du tenkt på at det kan handle mer om at late sofagriser som overspiser er ganske usjarmerende? Det kan fort handle mer om det enn de 10 kg. Jeg orker ikke folk uten selvkontroll, folk som trykker i seg junk eller latsabber som ikke beveger seg. Men trente folk som spiser ok kan også ha 10 kg for mye. Og tynne mennesker kan være late, utrente og være uten selvkontroll (røyk, snus, alkohol, energidrikk, light-brus etc er akkurat like usjarmerende å fylle kroppen med som frityr og sukker)

Anonymkode: 643a8...59e

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at selvfølelsen din har fått en boost også da, slik at folk ser deg på den måten? Mestringsfølelsen av å gå ned i vekt, selvtilliten det gir,  og  bedre helse kan gi en stor glød som folk legger merke til.

Anonymkode: ea88a...205

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner to overvektige damer på rundt 100 kg og de har masse venner og har aldri hatt problemer med å finne seg type.

De er typen som snakker og ler hele tiden og byr på seg selv, og det er kanskje grunnen?

Anonymkode: 88e9c...0e2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så flink du har vært! Trist egentlig at utseende skal ha så mye å si… Folk er overfladiske.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det kvalmt og feil at menn foretrekker kvinner med normal kroppsfasong?

Trenger menn at kvinner har den kroppsfasongen de foretrekker for å behandle de bra som kunder når de skal handle ost og zalo på Rema 1000 eller oppføre seg respektfult når de trenger hjelp av deg på trafikkstasjonen? 

Anonymkode: bdf37...f39

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det. Dessverre. 

Anonymkode: 71870...756

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...