AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Trenger tips på erfarne hundefolk om hvilken hunderase som er best for meg. Jeg skjønner at mye må trenes på, men noe er jo også typisk for rasen. Jeg ønsker: En liten hund (3-7 kg) Kan være alene hjemme 4-5 timer noen ganger i uka Grei å ha med på jobb, så helst rolig og ikke veldig bjeffete Familievennlig Glad i mennesker og andre hunder Kosete Sosial hund som kan være med overalt, på café, hos venner osv. Raser jeg selv har tenkt på er: Italian Greyhound Bichon Havanais Bichon Bolognese Coton De Tulear Toy Pudel Noen som har erfaring, tanker eller tips på andre raser? Anonymkode: 9bfd7...1b3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Forvent å få svar der folk spør akkurat dette: ''Hva kan du tilby hunden?'' Jeg hadde anbefalt deg Greyhound eller Puddel ja. Andre raser som pomeranian og chihuahua osv som jeg ser for meg andre kommer til å anbefale er sånne gneldrehunder som bjeffer så fort noen beveger seg omtrent, så det tror jeg ikke hadde vært noe særlig å ha på jobb siden dette er noe du ønsker. Små hunder er mer engstelige og bekymrer seg mye for å kontrollere omgivelsene sine, så de bjeffer mer. De vil at alle skal vite hvor de er. Tenk å måtte tilbringe all tiden din i et land med kjemper, alltid blir plukket opp eller nesten tråkket på osv, da blir det mye lyd. Punktet der du skriver at du ønsker en sosial hund (for både mennesker og andre hunder) er ikke noe en hund automatisk har, dette må trenes på. Derfor er sosialisering er en mye viktigere del for de mindre hunderasenes oppdragelse da de er mye usikre. Og som alltid, skaff deg hund fra en god oppdretter. Gjør god research på helse og gemytt på hundene til x og y oppdrettere. Dette er det viktigste for at man skal få en enkel hund. De beste oppdretterne velger ut valp til valpekjøper selv, ikke motsatt. Anonymkode: 83729...5ef 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Jeg ville anbefalt italiensk mynde på den lista. Bare husk på at de trenger godt med klær om vinteren (og høsten, og våren, og av og til på sommeren også 😂). Men de er gjerne ganske rolige hunder som ikke bjeffer mye, som er veldig kosete og sosiale. Ulempen er at de kan være såpass clingy at det tar tid å lære de å være alene hjemme, men når de først har lært det går det veldig fint. Anonymkode: 73ef2...7d3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Jeg hadde gått litt opp på str og sett på Whippet. Mange tror Italiener er en mini Whippet, men det er det ikke. De har mye mer energi, krever mer og er veldig utsatt for brudd. Whippet dekker hele listen din utenom 3-7 kg. Anonymkode: 06510...a5e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå