Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg går nå sisteåret på lærerutdanningen. Vi ønsker å bli gravide så fort som mulig men vurdere ulike scenarioer og fordeler med å vente slik at jeg kan starte i full lærerjobb før jeg går i permisjon.

Jeg har per nå en kommunal stilling på rundt 30% med i underkant av 15 000 utbetalt, men jobber til tider litt ekstra. 

Masteren min skal leveres 15. mai så rekner ikke med å jobbe så mye ekstra i perioden før dette.

Vil det være mulig å begynne i 100% lærerjobb etter levert master 15. mai? Eller er ikke dette noe som praktiseres? Eventuelt om hvordan reglene for foreldrepenger er når en begynner i ny jobb. Må jeg jobbe 3 måneder som 100% lærer for å få foreldrepenger som tilsvarer den summen Eller er det nok å ha begynt i stillingen? 

mvh fortvilet og forvirret lærerstudent 

Anonymkode: 26f21...ec5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva du får i foreldrepenger regnes jo ut fra inntekten din, som arbeidsgiver sender inn til NAV. Mener å huske at de tar utgangspunkt i de tre siste månedene. I tillegg må du ha vært i jobb minst 6 av de 10 siste månedene før du skal ha permisjon. 

Slik jeg forstår kan du egentlig bare begynne i stillingen, men hadde jeg vært deg hadde jeg jobba noen måneder før jeg hadde prøvd å bli gravid. Da vet du at du får maks ut av foreldrepengene. 

Tipper at du får deg jobb som starter fra august. De fleste lærerstillinger jeg ser starter samtidig som nytt skoleår. 

Anonymkode: 7d1b7...188

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...