Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at Røde Kors selger beredskapspakker: https://nettbutikk.rodekors.no/  

Hva tenker du? Har du laget deg et lite lager med diverse utstyr? Har du kanskje skaffet deg en slik pakke, og bygget på med diverse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle bør ha et beredskapslager, men unngå å kjøpe ferdige pakker.
Disse er overpriset og kan settes sammen langt rimeligere selv.

Samtidig er det viktig å sette seg inn i hva man faktisk trenger, inkludert individuelle behov. Å sette sammen lageret selv er derfor en viktig del av beredskapen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Kjøper ikke noe pakke. Bygger det lageret med ustyr, mat og vann som passer for meg. Dessuten er det helt idiotisk å kjøpe beredskaps mat som man bare setter i en bod, og ikke har prøvd å smake på, eller leve på en stund. Da kan det gå veldig dårlig om man plutselig får bruk for denne maten. Kjøp heller mat som du bruker på tur. Da vet du hvordan maten smaker over tid, og du får rullert på lageret.

Det samme gjelder forøvrig også for førstehjelpsutstyr. Kjøper og bygger sammen kit som passer for meg, og kjøper ikke noe ferdig pakke.

Endret av LeveMannen
Skrevet

Har aldri falt meg inn å ha beredskapslager, ingen av de jeg kjenner heller. Verken gammel eller ung ….

• Liker 3
Skrevet

Vi har ikke kjøpt beredskapspakke. Vi har laget oss et lager med mat, vann, og annet diverse utstyr selv. Pakkene er greie nok, men det holder ikke for 5 stk og det blir ganske dyrt når man må kjøpe 5 pakker. Pluss at en av oss må ha spesialmat, så da utgår pakkene for vår del. Vi har kjøpt mat vi spiser og som vi kan rullere på. Og vi har også mat i fryseren og mat i kjøkkenskapet i tillegg.  

Skrevet

Håper du er klar over at de tar 750-1500kr bare i administrasjonsgebyr for å lage en slik pakke, du kan sette sammen en pakke mye rimeligere selv...

Skrevet

Har så mye turutstyr og alt det der x10 fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...