Gå til innhold

Håndklevask når man er alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som bor alene,hvor ofte vasker du håndklær?

Anonymkode: da1ac...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei, ikke enda en håndkletråd! 😂

Anonymkode: 55a2b...554

• Liker 3
Skrevet

Når det trengs?? Når ellers

Oftest med sengetøy 

Anonymkode: b30ab...341

• Liker 2
Skrevet

Når det tomt for rene håndklær eller det er fullt i skittentøykurven.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Samler opp til jeg har en full maskin. Men vasker sammen med sengetøy, så blir ca 1-2 uker mellom hver påsatt vaskemaskin. 

Anonymkode: 67547...c66

• Nyttig 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (6 minutter siden):

Når det tomt for rene håndklær eller det er fullt i skittentøykurven.

Og hvor ofte ca blir det? 

Skrevet

Jeg bor med mannen. Vasker handklær og undertøy, og litt annet bomull, hver onsdag/torsdag. Vasker sengetøy og handklær hver søndag, og legger sengetøy rett på senga igjen. Så roterer altså to sett med handklær, men bare ett sett sengetøy. Handklærne er lysegrå, så går med både hvitt sengetøy, og farget undertøy. 

Om jeg hadde vært alene ville jeg nok bare vasket alt samlet hver søndag. Og mulig også grått sengetøy. 

Anonymkode: 764cb...6fe

Skrevet

Ca 1 gang i uken. Vasker da håndklær, mopper og kluter på 90 grader.

Sengetøy går på 60 grader og vaskes annenhver uke. Har dobbeltseng med dobbelt opp av dyner og puter, men vasker bare trekket på siden jeg sover. Så da skifter jeg hele dynen og ikke bare dyne-og putetrekket. Lakenet vaskes annenhver uke, med resten av sengetøyet. 

Jeg har sjeldent full maskin, men setter den på allikevel, både når det gjelder 40, 60 og 90 grader. Orker ikke overfylte skittentøydunker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du som bor alene,hvor ofte vasker du håndklær?

stort sett etter hver bruk. Det skjer iblant at jeg henger det opp og bruker en gang til.  Bytter håndhåndhåndkle daglig, eller oftere om det er fuktig og ekkelt. 

Anonymkode: d55ee...919

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og hvor ofte ca blir det? 

Oi, det vet jeg faktisk ikke. En gang i måneden kanskje - har ganske mange håndkle.

• Liker 4
Skrevet

Når jeg har tid i vaskekjelleren... Vi har fellesvaskeri med stor maskin, så jeg skippertaksvasker når det passer og/eller trengs. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

stort sett etter hver bruk. Det skjer iblant at jeg henger det opp og bruker en gang til.  Bytter håndhåndhåndkle daglig, eller oftere om det er fuktig og ekkelt. 

Anonymkode: d55ee...919

Jeg mener ikke når du bytter håndklær men hvor ofte du setter på en vaskemaskin med håndklær. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det varierer. 
På sommeren setter jeg vanligvis på en maskin håndklær pr uke, på vinteren vasker jeg håndklær og sengetøy sammen 2-3 ganger i måneden. 

Anonymkode: de9fb...1fd

Skrevet

Dette kommer jo an på akkurat hvor mange håndklær du har og hva du bruker dem til, hvor ofte du dusjer, om du bruker oppvaskhånklær osv.

Anonymkode: 7c612...1fc

• Liker 3
Skrevet

Jeg vasker håndklær sammen med andre klær på 60 grader.

Om jeg skulle ha ventet til jeg hadde hatt en maskin med kun håndklær, så hadde det vel gått 4-5 mnd.! Bare tull å bruke håndkleet bare én gang! Jeg skifter til nytt sånn ca hver 14. dag. Er jo ren når jeg tørker meg med det! 

Anonymkode: d31c3...03f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er alene og vasker annenhver uke håndklær. Da vasker jeg sammen med undertøy, sengetøy og kluter på 60 grader. Bruker samme håndkle i ca 2 uker.

Skrevet

Jeg slenger de i vask med annet tøy på 40 grader, eller med sengetøy og truser på 60.

Håndklær er ikke spesielt skitne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vasker håndklær og undertøy sammen ca annenhver uke. Setter på maskina når det er tomt for truser... 

Anonymkode: 012c9...56f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ofte jeg fyller opp en maskin nei. Så kanskje hver 14-20 dag da? Jeg liker å fylle opp en maskin før jeg vasker. Jeg unngår helst halvfulle maskiner. 

Anonymkode: 00c39...c22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...