Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
Jeg er en dame på 26 år. Har PCOS, og ikke blitt gravid på over et år.
Har vært hos gynekolog som satte meg på letrozol 2,5mg i 5 dager fra CD 5 til CD 9.

Hadde UL hos gyn CD 12 (altså i går), og gyn nevnte noe om at follikelen/egg(?) var bare under 10mm så jeg trenger eggløsningsprøyte.
Fikk da gonal-f som jeg skulle bruke fra CD 12 - CD 14 og ny UL CD 15 (Altså på torsdag) for å se hvordan det ser ut. 
Han nevnte ikke om planen videre, hva pleier som regel å skje? 

Hvor stor sjanse er det for at det fungerer? Jeg føler jeg er redd det ikke skal fungere..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er å prøve 2-4 sykluser med letrozol, men med økt dose om. man ikke får eggløsning. Og mulig 2-3 sykluser til om man får eggløsning. Men ofte går henvisning til prøverør ganske raskt. 

Mannen er sjekket ut av saken? 

Anonymkode: 9be08...d7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det vanlige er å prøve 2-4 sykluser med letrozol, men med økt dose om. man ikke får eggløsning. Og mulig 2-3 sykluser til om man får eggløsning. Men ofte går henvisning til prøverør ganske raskt. 

Mannen er sjekket ut av saken? 

Anonymkode: 9be08...d7b

Skjønner. Dette var første runden vår. 
Er det vanlig å sette gonal-f allerede på første runde? Jeg håper vi slipper IVF for å være ærlig.. 

Jepp, gyn ville at mannen skulle ta sædanalyse før oppstart med letrozol og alt var normalt med han. 

Skrevet
m1ss skrev (3 timer siden):

Hei,
Jeg er en dame på 26 år. Har PCOS, og ikke blitt gravid på over et år.
Har vært hos gynekolog som satte meg på letrozol 2,5mg i 5 dager fra CD 5 til CD 9.

Hadde UL hos gyn CD 12 (altså i går), og gyn nevnte noe om at follikelen/egg(?) var bare under 10mm så jeg trenger eggløsningsprøyte.
Fikk da gonal-f som jeg skulle bruke fra CD 12 - CD 14 og ny UL CD 15 (Altså på torsdag) for å se hvordan det ser ut. 
Han nevnte ikke om planen videre, hva pleier som regel å skje? 

Hvor stor sjanse er det for at det fungerer? Jeg føler jeg er redd det ikke skal fungere..

Dere må nok prøve en stund. Har selv pcos og gikk på letzerol i 8 mnd før vi gikk til iui. Da ble jeg gravid. Neste brukte vi 9 mnd med letzerol før jeg ble gravid.

Så om dere ikke blir gravid nå er det bare å prøve. Jeg ville iallefall prøvd 1 år og så eventuelt se på iui ..dette er mye billigere og raskere.  Og skjekk svømmer til mannen din

Om dere har prøvd 1 år og du har pcos ( altså kanskje ikke noe eggløsning) så er der vanskelig å bli gravid.

Så prøv 1 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...