Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet (endret)

Det holder jo ikke å gange brutto månedslønn med 11, skal jeg legge til feriepengene bare, så blir det rett?

Endret av Violetta
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Nei det blir ikke riktig. Har jo feriepenger, som er mer enn en årslønn, for den tolvte måneden, feriemåneden.

Skrevet

Gang månedslønnen med 11, også finner du ut hvor mye feriepenger du får. Dvs. at du finner ut hva feriepengesatsen er, regner ut hvor mye det blir av de elleve månedene, og legger sammen.

Feriepenger for et år er jo ikke med i feriepengegrunnlaget for året etter.

Gjest Gjest1
Skrevet

Tusen takk for svar knurr, nå fant jeg ut av det. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår ikke problemet deres...hvis jeg tjener 350.000,- i året så er min månedslønn tilsvarende 350.000/12...og multipliserer jeg min månedslønn med 12 så får jeg min bruttolønn. Hvor kom 11 inn i bildet? :overrasket::forvirret:

Feriepenger er da noe som kommer utenom ordinær grunnlønn..

Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg forstår ikke problemet deres...hvis jeg tjener 350.000,- i året så er min månedslønn tilsvarende 350.000/12...og multipliserer jeg min månedslønn med 12 så får jeg min bruttolønn. Hvor kom 11 inn i bildet?  :overrasket:  :forvirret:

Feriepenger er da noe som kommer utenom ordinær grunnlønn..

Den måneden man får feriepenger får man ikke vanlig månedslønn i tillegg.

Gjest Gjest
Skrevet
Den måneden man får feriepenger får man ikke vanlig månedslønn i tillegg.

Nei, men når folk snakker om sin grunnlønn, forholder mange seg til grunnlønnen / 12 ikke feriepengene...det er noe som kommer utenom.

Gjest Gjest1
Skrevet
Nei, men når folk snakker om sin grunnlønn, forholder mange seg til grunnlønnen / 12 ikke feriepengene...det er noe som kommer utenom.

Var det det jeg spurte om?

Gjest Gjest
Skrevet
Var det det jeg spurte om?

Nei, leste feil, sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...