Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kaisamaia skrev (12 timer siden):

Er da spennende nok det her, men går litt tregt.. kunne vel ha skjedd mye mer i hver episode? Er det bare meg, eller gjorde det det for en del år siden? 😌

Enten det eller vi har blitt så vant til konseptet at vi trenger «mer» 😅

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kålrota skrev (På 7.10.2025 den 10.58):

Eivind, frieren til Cornelia, for en utrolig slitsom type! Tror hun går for Einar til slutt. 

Huff, ja. Han er slitsom og har dårlig humør.

• Liker 3
Skrevet
Livetshemmelighet skrev (På 30.9.2025 den 14.43):

Han Kristian hadde vel bare hunder…? 🙈😅 eller har jeg misset noe av årets jakten 🤔

forøvrig står dette i en artikkel i trønder-avisa om Viem:

«Hvordan fikk du da plass i programmet da?

– Det var produksjonen som ringte og spurte om jeg ville være med. Mamma og min stefar har gård. Det er nok ingen bønder i år som har gård. Konseptet har gått bort fra bonderomantikk til bare «Jakten på kjærligheten». Du må bo landlig, men ikke ha gård. Ellers er produksjonen lik som før – du får en gjeng friere, så skal noen av de flytte inn på gården eller i det huset du har.»

Cornelia har jo bare en sveitservilla med stor hage med et par høner. Vil ikke kalle det et småbruk en gang.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Kaisamaia skrev (22 timer siden):

Er da spennende nok det her, men går litt tregt.. kunne vel ha skjedd mye mer i hver episode? Er det bare meg, eller gjorde det det for en del år siden? 😌

Det må være deg som har dårlig hukommelse. Det er jo helt omvendt! Før hadde de bare 1 episode i uka og de drev på i mange episoder med den brevbunken og speeddatingen før de kom til gården. Og det har jo bare vært 3 episoder ennå!

• Liker 7
Skrevet (endret)

Veldig spesielle navn på et par av frierne til Daniel: Emerense og Jorune. Jorune er kanskje en slags variant av Jorun, men Emerense har jeg aldri hørt. 

Endret av Grüner
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Eivind er slitsom type, oppfører seg som en drittunge og han er i 40 årene.🙄

Einar er en fin sjel, håper hun går for han til slutt.

Emerense er et uvant navn, er hun norsk?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kaisamaia skrev (På 8.10.2025 den 1.14):

Akkurat dette har jeg tenkt på de 2-3 siste sesongene, egentlig helt siden covid når jeg tenker meg om - for da var det veldig begrensa.

Det virker som de har veldig begrenset tid med opptak, mulig for å spare kostnader og at det er vanskelig å få med folk på mer? Og så synes jeg det klippes for mye (trolig direkte konsekvens av for lite innhold, for å få tida til å gå). Noen ganger får man bare se 30 sekunder fra en bonde før det klippes til neste, typ forrige episode hvor man klipte til Cornelia og vi fikk se at de gikk og stilte seg opp til valg, og så klipte man over til noen andre i ett min før det var tilbake til Cornelia sitt valg. Føler ikke jeg blir kjent med noen av deltagerne fordi det bare blir på et overfladisk nivå og alt vi får se er veldig avkortet.

Så jeg tror absolutt at de filmer mindre og har mindre innhold som de må prøve å spe ut så mye som mulig, som en tynn vaffelrøre. 

Eller så kan det være en mulighet at jeg har blitt «bortskjemt» av amerikansk og australsk reality hvor man virkelig blir kjent med deltagerne og situasjonene på et dypere nivå. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Spoiler

Må si at jeg synes hele situasjonen med at moren til Daniel valgte ut to damer ETTER at han hadde tatt med 4 til gården allerede , var ganske klein /unødvendig. Da faren til Camilla gjorde dette i fjor var det under datene- og Camilla kunne gjøre et eget valg. Her ble det bare "presset" på han, og det må også ha føltes ganske skuffende for de 4 som allerde var der. 

Kristian overrasker også med å kysse ei allerde og gå fort frem- hadde ikke trodd det 🤭 Akkurat nå virker det som han har bestemt seg, men får se hvordan det går videre med de andre jentene. Må si fallhøyden er stor for den jenta som "fikk" kysset.. 

Fra kveldens episode 

• Liker 9
Skrevet
Grüner skrev (På 4.10.2025 den 21.30):

Å, herregud! Hun fra Rogaland som var på speed date med han trønderbonden var slitsom 😳!

Enig, men tror/håper hun bare var nervøs- som er forståelig. Jeg synes hun frem til nå fremstår roligere etter at hun gikk videre til gården. Han er jo ikke så veldig pratsom,  så kanskje han trenger ei med litt mer iniativ /futt 🤭🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sen ve ben skrev (6 timer siden):

Eivind er slitsom type, oppfører seg som en drittunge og han er i 40 årene.🙄

Einar er en fin sjel, håper hun går for han til slutt.

Emerense er et uvant navn, er hun norsk?

Enig, virker veldig behagelig og kjærlig. Eneste er at jeg kan se for meg at det kan bli en utfordring at begge har barn, og at det virker som det var viktig for han å bo nærme eksen med tanke på barna. Noe som er ekstremt flott for barna sin del, men kan jo by på utfordringer med tanke på et forhold med Cornelia. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Får liksom inntrykk av at det handler mer om å komme på tv og bli kjent enn å finne kjærligheten 😅 

Det var mye mer ekte når det faktisk var bønder som hadde oppriktige vansker med å møte noen fordi de bodde litt langt fra folk flest. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Saltwatertaffy skrev (5 timer siden):

Akkurat dette har jeg tenkt på de 2-3 siste sesongene, egentlig helt siden covid når jeg tenker meg om - for da var det veldig begrensa.

Det virker som de har veldig begrenset tid med opptak, mulig for å spare kostnader og at det er vanskelig å få med folk på mer? Og så synes jeg det klippes for mye (trolig direkte konsekvens av for lite innhold, for å få tida til å gå). Noen ganger får man bare se 30 sekunder fra en bonde før det klippes til neste, typ forrige episode hvor man klipte til Cornelia og vi fikk se at de gikk og stilte seg opp til valg, og så klipte man over til noen andre i ett min før det var tilbake til Cornelia sitt valg. Føler ikke jeg blir kjent med noen av deltagerne fordi det bare blir på et overfladisk nivå og alt vi får se er veldig avkortet.

Så jeg tror absolutt at de filmer mindre og har mindre innhold som de må prøve å spe ut så mye som mulig, som en tynn vaffelrøre. 

Eller så kan det være en mulighet at jeg har blitt «bortskjemt» av amerikansk og australsk reality hvor man virkelig blir kjent med deltagerne og situasjonene på et dypere nivå. 

Jeg er uenig. Jeg synes de sesongene som var før med Gunhild Dahlberg var veldig langtekkelige og bar preg av dårlig klipping. Det har blitt bedre nå. Men hvis du liker langtekkelig reality, bør du sjekke ut Gift ved første blikk på Discovery 🥱

• Liker 5
Skrevet
Sneips skrev (2 timer siden):

Får liksom inntrykk av at det handler mer om å komme på tv og bli kjent enn å finne kjærligheten 😅 

Det var mye mer ekte når det faktisk var bønder som hadde oppriktige vansker med å møte noen fordi de bodde litt langt fra folk flest. 

To av bøndene fra årets sesong er det jo tilfelle for, synes jeg , da. Kristian lever jo nokså landlig /for seg selv, og har en litt alternativ livsstil som ikke passer hvem som helst. Også er det han bonden som faktisk bor på en stor gård - men han har jeg glemt navnet på 🙈

Daniel og Cornelia kan jeg være enig med deg i - de har vel lite problemer med å skaffe seg kjæreste på egen hånd,  vil jeg tro - og bor ganske "vanlig". 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

Jeg er uenig. Jeg synes de sesongene som var før med Gunhild Dahlberg var veldig langtekkelige og bar preg av dårlig klipping. Det har blitt bedre nå. Men hvis du liker langtekkelig reality, bør du sjekke ut Gift ved første blikk på Discovery 🥱

Ja, jeg kan ikke si at jeg har likt alle programlederne imellom Katrine Moholt og Jan Thomas, men tiden med Katrine Moholt mener jeg hverfall å huske som mer innholdsrik.

Hehe, ja, jeg har sett Gift ved Første Blikk og liler det godt, der får man et dypere innblikk. Men skal sies at jeg spoler veldig mye (alle tilbakeblikk og recaps er tragisk…)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Saltwatertaffy skrev (2 timer siden):

Ja, jeg kan ikke si at jeg har likt alle programlederne imellom Katrine Moholt og Jan Thomas, men tiden med Katrine Moholt mener jeg hverfall å huske som mer innholdsrik.

Hehe, ja, jeg har sett Gift ved Første Blikk og liler det godt, der får man et dypere innblikk. Men skal sies at jeg spoler veldig mye (alle tilbakeblikk og recaps er tragisk…)

Jeg synes det blir for langtekkelig, så da er vi nok ulike 😅.

Skrevet
Grüner skrev (34 minutter siden):

Jeg synes det blir for langtekkelig, så da er vi nok ulike 😅.

Jeg måtte gi opp Gift ved første blikk Australia. UK syntes jeg var ganske gøy. 

• Liker 3
Skrevet
Soleil70 skrev (27 minutter siden):

Jeg måtte gi opp Gift ved første blikk Australia. UK syntes jeg var ganske gøy. 

Der er vel alle episoder lagt ut så en kan binge. Men i den norske ble én og én episode lagt ut hver gang og de holdt på fra februar til slutten av mai, så det tok jo forever.

Skrevet

Det første kysset kom fort!

• Liker 7
Skrevet

Dette med at moren til Daniel skulle velge ut to friere, men kun én får bli med videre, synes jeg var utrolig teit. Hva om Daniel likte begge to, og ville ha invitert begge til gården under «normale» omstendigheter?

Dette er tross alt 2025, ikke 1825 der familien gifter deg bort! Jeg synes alle som sender inn brev bør stille likt, og få en rettferdig sjanse

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
pusevalpen skrev (3 timer siden):

Dette med at moren til Daniel skulle velge ut to friere, men kun én får bli med videre, synes jeg var utrolig teit. Hva om Daniel likte begge to, og ville ha invitert begge til gården under «normale» omstendigheter?

Dette er tross alt 2025, ikke 1825 der familien gifter deg bort! Jeg synes alle som sender inn brev bør stille likt, og få en rettferdig sjanse

Og hvorfor skal han ha 5 friere på gården og de andre 4? Da burde jo mors kandidater ha kommet inn før valget om hvem som skulle få bli med på gården. Bestemoren til Kristian fikk jo også velge sin favoritt til å bli med på «gården», men det spørs om hun liker at det var hun som ikke var så lady-like i manerene (ska’kke sitta sånn med beina!) som foreløpig er barnebarnets favoritt, da 😉

Endret av Grüner
  • Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...