AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Andre barnet vårt nærmer seg 2. Selv om jeg egentlig rasjonelt sett tenker jeg er ferdig fordi det er praktisk sånn, med en i hver hånd osv. Så klarer jeg ikke å legge bort tanken på et tredje barn! Vi har råd, plass, og barna våre hadde nok blitt glade. Jeg vet det er bedre å ha litt ekstra overskudd enn å være tynnslitt med 3, tross alt har vi null nettverk men klarer oss bra. Og tenker på at jeg er noen år eldre (men enda ikke 35) enn sist. Vet også at når begge de to eldste (og ikke bare ene) skal til med aktiviteter etc så er det perfekt å ikke ha en til mtp hvem som skal være med på hva... Er det flere som har eller har hatt det sånn? At ingen rasjonelle argumenter klarer å "vinne over" den følelsen? Erfaringer? Anonymkode: 3abab...b33 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Vil mannen ha et til da? Anonymkode: 06992...8e2 1
Anononyma Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Vi vet det er lurest å stoppe nå på 2, men vi har begge lyst på en til likevel. Det føles riktig for vår familie rett og slett. Og vi kommer i såfall til å være rundt 40 når tredje kommer. Hvem vil du skal sitte rundt bordet hjemme hos dere om 10 år? 😊 1 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vil mannen ha et til da? Anonymkode: 06992...8e2 Ja han er åpen for det, hvis ikke hadde ikke dette vært et tema. Anononyma skrev (8 minutter siden): Vi vet det er lurest å stoppe nå på 2, men vi har begge lyst på en til likevel. Det føles riktig for vår familie rett og slett. Og vi kommer i såfall til å være rundt 40 når tredje kommer. Hvem vil du skal sitte rundt bordet hjemme hos dere om 10 år? 😊 Det er fint å høre vi er flere! Jeg er bare så redd for alt jeg nevnte over og mer til... Skulle gjerne hatt 3 barn rundt bordet om 10 år ❤️ Anonymkode: 3abab...b33 1
Anononyma Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja han er åpen for det, hvis ikke hadde ikke dette vært et tema. Det er fint å høre vi er flere! Jeg er bare så redd for alt jeg nevnte over og mer til... Skulle gjerne hatt 3 barn rundt bordet om 10 år ❤️ Anonymkode: 3abab...b33 Skjønner det, likevel pleier ting å gå seg til tror det er stor verdi for barna å være 3 ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Anononyma skrev (50 minutter siden): Skjønner det, likevel pleier ting å gå seg til tror det er stor verdi for barna å være 3 ❤️ Jeg håper det! Åpen for flere innspill og erfaringer 😊 Anonymkode: 3abab...b33 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Hadde dere taklet 3 barn hvis dere blir skilt. Hvis en eller begge blir ufør. Anonymkode: 74010...f0c 4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Jeg fikk nettopp min tredje, og jeg ønsker en til. 4 vil jeg ha😁 Jeg tenker at aktiviteter osv finner man ut av. Har ikke tenkt å gjøre det vanskeligere for oss enn vi trenger. Men jeg vet at jeg kommer til å sette så stor pris på at vi valgte å gå for en liten flokk med barn, enn å stoppe på 2-3 pga frykt for at det skal bli tøft mens de er små. Kjør på! Anonymkode: 77da9...8a4 1 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde dere taklet 3 barn hvis dere blir skilt. Hvis en eller begge blir ufør. Anonymkode: 74010...f0c Det måtte en jo taklet der og da ift evt skilsmisse, sykdom er mer skummelt men klart, det går. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk nettopp min tredje, og jeg ønsker en til. 4 vil jeg ha😁 Jeg tenker at aktiviteter osv finner man ut av. Har ikke tenkt å gjøre det vanskeligere for oss enn vi trenger. Men jeg vet at jeg kommer til å sette så stor pris på at vi valgte å gå for en liten flokk med barn, enn å stoppe på 2-3 pga frykt for at det skal bli tøft mens de er små. Kjør på! Anonymkode: 77da9...8a4 Takk for innspill akkurat her og nå er ikke min store bekymring, men tanken på å strekke til når de skal på fotballturneringer og alt mulig, å få hverdagen til å gå opp, og å klare å følge opp på en god måte? Mange jeg kjenner som feks er nr 2 av 3 føler seg som "dritten I midten" og sånne ting er jeg redd for, i tillegg til hva om et barn blir sykt eller en av oss voksne... Men igjen, samme hvor rasjonelle fakta jeg holder opp så er lengselen der Anonymkode: 3abab...b33
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil mannen ha et til da? Anonymkode: 06992...8e2 Det er bare på KG man tror at slike tema blir løftet til andre dersom paret selv ikke er på samme sted Anonymkode: 447d1...978 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Men til saken; jeg er en av tre. Og har hatt veldig mye glede av det. Både gjennom barndom og tenår. Men særlig når alderdom, sykdom og død kom har det vært så godt å samen med ektefellene våre være "en flokk". Ingen av oss har vært syke. Alle har tatt høyere utdannelse. Alle har vært stabilt gift i en årrekke, og klart seg bra i livet. Mamma gikk i graven uten å oppleve at noen av oss hadde møtt noe særlig tøffere enn en runde influensa. Ikke at det er regelen, altså, men tenkte bare nevne at det også er helt vanlig, som en kontrast til "hva hvis" tankegangen din. Anonymkode: 447d1...978 2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det måtte en jo taklet der og da ift evt skilsmisse, sykdom er mer skummelt men klart, det går. Takk for innspill akkurat her og nå er ikke min store bekymring, men tanken på å strekke til når de skal på fotballturneringer og alt mulig, å få hverdagen til å gå opp, og å klare å følge opp på en god måte? Mange jeg kjenner som feks er nr 2 av 3 føler seg som "dritten I midten" og sånne ting er jeg redd for, i tillegg til hva om et barn blir sykt eller en av oss voksne... Men igjen, samme hvor rasjonelle fakta jeg holder opp så er lengselen der Anonymkode: 3abab...b33 Jeg synes dere skal gå for et barn til. Det virker jo som at du heller mot det. Å ha et ekstra søsken å spille på er også gull verdt for barna dine♡ Anonymkode: 77da9...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men til saken; jeg er en av tre. Og har hatt veldig mye glede av det. Både gjennom barndom og tenår. Men særlig når alderdom, sykdom og død kom har det vært så godt å samen med ektefellene våre være "en flokk". Ingen av oss har vært syke. Alle har tatt høyere utdannelse. Alle har vært stabilt gift i en årrekke, og klart seg bra i livet. Mamma gikk i graven uten å oppleve at noen av oss hadde møtt noe særlig tøffere enn en runde influensa. Ikke at det er regelen, altså, men tenkte bare nevne at det også er helt vanlig, som en kontrast til "hva hvis" tankegangen din. Anonymkode: 447d1...978 Neimen takk! jeg setter skikkelig pris på at du tok deg tid til å skrive dette, det hjelper på å se en litt mer normalisert synsvinkel. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes dere skal gå for et barn til. Det virker jo som at du heller mot det. Å ha et ekstra søsken å spille på er også gull verdt for barna dine♡ Anonymkode: 77da9...8a4 Tusen takk, ja absolutt det er en lengsel... er bare så redd for at det er "flere barn enn voksne" og om vi takler hele greia. 🤭 Anonymkode: 3abab...b33
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Her er det også en lengsel og har vert i noen år. Barna er 10 og 6 år nå, så vi får for nr 3 nå. Jeg er 35. Det er klart at det er en stor avgjørelse, men jeg er mer redd for å angre på å ikke få et barn til enn å ha det behagelig og rolig nå som vi har to større barn. Anonymkode: d7deb...407 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er det også en lengsel og har vert i noen år. Barna er 10 og 6 år nå, så vi får for nr 3 nå. Jeg er 35. Det er klart at det er en stor avgjørelse, men jeg er mer redd for å angre på å ikke få et barn til enn å ha det behagelig og rolig nå som vi har to større barn. Anonymkode: d7deb...407 Tusen takk for innspill og masse lykke til❤️ har dere mye hjelp rundt dere eller er det slik som med oss?😊 Anonymkode: 3abab...b33
Uanonym bruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Anononyma skrev (3 timer siden): Vi vet det er lurest å stoppe nå på 2, men vi har begge lyst på en til likevel. Det føles riktig for vår familie rett og slett. Og vi kommer i såfall til å være rundt 40 når tredje kommer. Hvem vil du skal sitte rundt bordet hjemme hos dere om 10 år? 😊 Hvem sier det? Dere selv, eller samfunnsnormen? Hvis dere begge vil ha tre unger, få tre unger! Virker som om det har blitt en regel at man kun får lov til å få to unger nå for tida, og hvis man får flere, gud forby at man gir uttrykk for at man er sliten, for da har man "valgt det selv" (det har man tydeligvis ikke når man får to, da gjør man som samfunnet befaler, og da har man lov til å klage ). Det er ikke spesielt mye mer slitsomt å ha tre barn enn to. Det er fint å være en del av en flokk, som noen nevnte, og småbarnsperioden er kort. "Hvem vil du skal sitte rundt bordet hjemme hos dere om 10 år" er et godt spørsmål - ta valget basert på hvordan dere vil at livet deres skal se ut, ikke på hvor slitsomt dere tror det kommer til å bli i de mest intense åra. 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Jeg tenker et lurt spørsmål er alltid: hvorfor vil man ha ett til? Du. Ikke fordi barna ville blitt glade. Eller mannen vil ha ett. Det er ikke argument for meg. Hva er viktig for deg? Anonymkode: 11805...72f 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tusen takk for innspill og masse lykke til❤️ har dere mye hjelp rundt dere eller er det slik som med oss?😊 Anonymkode: 3abab...b33 Takk for det ❤️ vi har et godt nettverk. Men har flere venner med lite familie i nærheten som har 3 og 4 barn uten at de synes det er problematisk. Ifht aktiviteter handler jo mye om avstand. 10 åringen går på alle aktiviteter selv her nå. Og antall aktiviteter, de har ikke behov for flere en max to aktiviteter mener jeg da. Ting blir slik som vi legger opp til selv også Anonymkode: d7deb...407 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden Uanonym bruker skrev (38 minutter siden): Hvem sier det? Dere selv, eller samfunnsnormen? Hvis dere begge vil ha tre unger, få tre unger! Virker som om det har blitt en regel at man kun får lov til å få to unger nå for tida, og hvis man får flere, gud forby at man gir uttrykk for at man er sliten, for da har man "valgt det selv" (det har man tydeligvis ikke når man får to, da gjør man som samfunnet befaler, og da har man lov til å klage ). Det er ikke spesielt mye mer slitsomt å ha tre barn enn to. Det er fint å være en del av en flokk, som noen nevnte, og småbarnsperioden er kort. "Hvem vil du skal sitte rundt bordet hjemme hos dere om 10 år" er et godt spørsmål - ta valget basert på hvordan dere vil at livet deres skal se ut, ikke på hvor slitsomt dere tror det kommer til å bli i de mest intense åra. Sant det! Men ja. Alle rundt oss som har mer enn 2 sier det 🤭😂 men likevel ligger ønsket der.. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg tenker et lurt spørsmål er alltid: hvorfor vil man ha ett til? Du. Ikke fordi barna ville blitt glade. Eller mannen vil ha ett. Det er ikke argument for meg. Hva er viktig for deg? Anonymkode: 11805...72f Det er nok helt og holdent mitt eget ønske det stammer fra 🥰 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for det ❤️ vi har et godt nettverk. Men har flere venner med lite familie i nærheten som har 3 og 4 barn uten at de synes det er problematisk. Ifht aktiviteter handler jo mye om avstand. 10 åringen går på alle aktiviteter selv her nå. Og antall aktiviteter, de har ikke behov for flere en max to aktiviteter mener jeg da. Ting blir slik som vi legger opp til selv også Anonymkode: d7deb...407 Så bra! Det er sant. Vi bor heldigvis nært fasiliteter, men ønsker å kunne være delaktig i ting og er redd en liten baby vil begrense tiden med de to eldste mer enn det vi ønsker... Anonymkode: 3abab...b33
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Vi går for fire barn. Samfunnet trenger flere barn, så hvis du kjenner lyst og har rom og økonomi til det er det bare å kjøre på Anonymkode: a7ae3...c69 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå