Gå til innhold

Hva tenker dere om bryllupsfeiring og fest med venner senere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi planlegger bryllup, men ønsker ikke et typisk formelt bryllup. Vi har sett på et par steder som tilbyr en enklere løsning, men som kan være veldig koselig. 

Planen er å gifte oss på rådhuset. Da vi ikke har tenkt en typisk treretters middag med langbord, og gjerne vil ha mer avslappet stemning fra start, så ønsker vi at festen begynner litt sent. Vi vil heller starte rundt 18 og avslutte på natten (rimelig tid). Da tenker vi også at det er naturlig med mer "festmat". F.eks tapas. Ene stedet tilbyr lokale produkter som ost, spekemat osv. Deretter kaker og et godt utvalg snacks. Alkohol er vi usikker på. Vi har et budsjett. Dersom vi kan ta med medbrakt kan vi nok dekke mer. Ellers tenker vi vin/øl til maten, og deretter bar med et utvalg av vin, øl, cider, og kanskje et par drinker. Stedet ligger 30min fra byen. Rådhuset er i annen kommune enn byen (flere bor i byen/andre bydeler), men er 15 min kjøretur unna. Så vi tenker at kanskje ikke alle møter der, det er uansett ikke plass til alle under selve vielsen. 

Men så har vi snakket om hva vi gjør mellom rådhuset og festen. Det blir noen timer. Må selvsagt ha fotograf. Har tenkt vi kan overnatte på et hotell som er ca 25min unna lokalet, her har vi også litt "tilknytning", så vi føler det kan passe oss bra. Det er også veldig fint rundt hotellet og mulighet for bilder. Har tenkt på at vielsen kan være ute nær hotellet (fine plasser), men det blir for dyrt å ha selve feiringen der. Men de som ønsker kan booke seg en natt. Men da må jo gjestene komme seg til hotellet/vielsen (dette er i motsatt retning av byen og ca 45min fra byen) og deretter lokalet. Men noen bor i nærheten da, og etter all sannsynlighet kan deres familier/venner overnatte hos de (ikke uvanlig i vår gjeng). 

Men må vi dekke transport? Uansett hvilket alternativ vi velger? 

Dersom vielse blir på hotellet også drar vi videre til lokalet, tror dere man kan finne en en som vier litt sent på dagen? For da vil vi ikke ha langt opphold før mat.

Dersom vi drar rett fra rådhuset, via hotellet (bare oss) for bilder, så har vi tenkt på en lunsj alene eller sammen med forlovere/foreldre/søsken?

Vi har mange vi ønsker å invitere, og vi vurderer om feiring kun er for familie (forlovere, foreldre, besteforeldre, søsken, søskenbarn inkl partnere). Jeg har noen få venner. Han har mange. Så vi har vært innom tanken på at jeg inviterer mine, og han har forloveren sin og kanskje et par av de nærmeste vennene. Også vurderer vi en ordentlig fest i stedet med alle venner på et senere tidspunkt (kanskje ikke mine da de er veldig rolig, men de kommer jo gjerne i selve bryllupet da). "Ordentlig" fest, blir det nok ikke med familie. Vi må ta litt hensyn da det er en del eldre og ikke alle er "festfolk", men vi tenker musikk/band som underholdning, men mer behagelig musikk som passer alle. 

Hva tenker dere om dette? Innspill?

Anonymkode: 83783...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...