Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 særkullsbarn hver. Vi er gift og skal skrive testamente. Eier et hus 50/50. Jeg ser ikke at jeg hadde klart å utbetale halve huset om mannen gikk først. Så synes jeg at å bo i uskiftet bo høres ut som det blir å bo på vent. Noen med erfaring? 

Anonymkode: 6420c...88a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har 2 særkullsbarn hver. Vi er gift og skal skrive testamente. Eier et hus 50/50. Jeg ser ikke at jeg hadde klart å utbetale halve huset om mannen gikk først. Så synes jeg at å bo i uskiftet bo høres ut som det blir å bo på vent. Noen med erfaring? 

Det blir ikke uskiftet bo uansett hva dere skriver i testamentet. Det er ungene som eventuelt må godkjenne dette.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som personen over sier så må du ha hans barns tillatelse for å bo i uskiftet bo.

En annen sak er om du egentlig kommer til å ønske å bo alene i et stort hus hvis han faller fra. Hvordan tror du at du hadde bodd nå hvis du hadde vært enslig?

Anonymkode: 4f220...c6f

AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (7 minutter siden):

Det blir ikke uskiftet bo uansett hva dere skriver i testamentet. Det er ungene som eventuelt må godkjenne dette.

Ja, det vet jeg. De vil godkjenne det, men det jeg lurer på er om det vil føles som mitt hjem. De har aldri bodd her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som personen over sier så må du ha hans barns tillatelse for å bo i uskiftet bo.

En annen sak er om du egentlig kommer til å ønske å bo alene i et stort hus hvis han faller fra. Hvordan tror du at du hadde bodd nå hvis du hadde vært enslig?

Anonymkode: 4f220...c6f

De sier de vil skrive under. Og ja jeg vil bo her. Det er ikke så stort hus og jeg har pusset det opp sammen med mannen min. Barna har aldri bodd her eller deltatt i oppussing. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så uvanlig å ha livsforsikringer som løser dette. Med utbetaling som sikrer at dere kan betale ut barna.

Anonymkode: bca9e...ca4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er ikke så uvanlig å ha livsforsikringer som løser dette. Med utbetaling som sikrer at dere kan betale ut barna.

Ingen av oss har slike forsikringer unntatt det på jobb. Vi er godt oppi årene og dessverre har kreft rammen mannen. Det er vel vanskelig å få slik forsikring da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen av oss har slike forsikringer unntatt det på jobb. Vi er godt oppi årene og dessverre har kreft rammen mannen. Det er vel vanskelig å få slik forsikring da?

Ja, da er det nok vanskelig, dessverre ❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke at jeg hadde klart å utbetale halve huset om mannen gikk først. 

Husk at de "bare" skal ha 3/4 av det han etterlater seg, ettersom dere er gift. Du skal ha 1/4 selv.

Og dersom 1/4 av det han etterlater seg er mindre enn  4G (kr 520 640), skal du ha 520 640 og barna hans dele resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...