AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg holder på å miste bestevennen min fra barneskolen. Vi har et sjeldent nært forhold, og dette innlegget handler ikke om sjalusi. Hans brasilianske kjæreste er ikke sjalu på meg. Hun suger rett og slett energien ut av han, har flere ganger vært voldelig og knivstukket han en gang. Han har hatt flere alvorlige fysiske "fall", 2 x hjerteinfarkt, blodpropp og vi rundt han trodde han kom til å dø. Jeg skjønner at hun er hot, sexen er hot, men en mann på over 40 må da klare å ha stolthet til å gå. Han har mye penger, og betaler henne faste beløp i mnd, og egentlig alle regninger, reiser osv. Etter 2 voldsepisoder (en med kniv) og påfølgende sykehusopphold forstår jeg ikke at han fortsatt er sammen med henne. Han sier det er store kulturforskjeller, og det at hun kun snakker portugisisk som er det store problemet. Jeg er veldig glad i han, men kun som en venn. Er det noen som har erfaring med brasiliansk kultur og vold? På forhånd takk Anonymkode: 5d459...ee1 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Jeg hadde tatt en anonym tlf til politiet og spurt meg om råds, men hvis han vil være med henne er det ikke så mye å gjøre . En dag dreper hun han og da ender hun i fengsel, og hun kan da være glad hun soner i Norge og ikke i Brasil, for der er fengslene dårlige. Anonymkode: 9e6ba...135
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han sier det er store kulturforskjeller, og det at hun kun snakker portugisisk som er det store problemet. Så slår og knivstikker han henne da siden han ikke kan hennes språk? Eller kan han hennes språk? Bare for å snu på logikken hans. Kanskje prøve å finne en måte å si det på så han hører at det høres dumt ut. Det er typisk at ofre for vold unnskylder overgriperne sine på denne måten. En kamerat av meg ble slått av damen og da sa han, ja men hun vokste opp på barnehjemsinstitusjon. En annen sa, ja, men hun psykiske problemer. Det finnes alltid en unnskyldning. Var han i kontakt med politiet da han ble knivstukket? Kanskje du kan kontakte de og spørre om råd. Det finnes også krisesenter for menn. Du kan jo ringe de og spørre om råd. Og tipse han om at de finnes den dagen han er klar. Men desverre så er det vanskelig så lenge offeret selv ikke ønsker det. Du kan jo se my wife my abuser, på tv2 play. Der reddet en kamerat kameraten sin fra et voldelig forhold. Men han hadde masse bevis fra kamera overvåking. Der kom på politiet på døren og reddet mann og barn. Han var veldig takknemlig selv om han egentlig sa han ikke ønsket at kameraten varslet politiet. Det var også barn i bildet der. Da blir det ekstra alvorlig med tanke på å beskytte de. Anonymkode: a9db5...252
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #4 Skrevet 16 minutter siden Jeg snakker portugisisk og har til gode å knivstikke noen.. Det finnes krisesenter for menn også. Jeg ville funnet kontaktinfo dit, til fy bekymring til lege og politi og håpe at han kommer seg ut av det. Anonymkode: 61231...900 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå