AnonymBruker Skrevet i går, 06:54 #1 Skrevet i går, 06:54 Jeg og kjæresten har vært sammen rundt 6 måneder, men holdt på ca 10 måneder (begynte å date tidligere). Vi har begge forskjellige jobber. Jeg har en kontorjobb mens h@n har en mer fysisk jobb. Jeg har av den grunn et behov for fysisk aktivitet etter jobb, mens h@n har ikke det. Jeg sa i går etter at vi hadde spist middag at jeg trengte å gå en tur og det var helt greit hvis h@n ønsket å bare slappe av på sofaen. Jeg sa også at siden vi har ulike jobber så har vi også ulike behov for fysisk aktivitet. H@n responderte med at «jeg kunne gå tilbake til mine rutiner og kanskje finne noen andre som var mer lik meg selv». Jeg sa at det var ikke noe jeg ønsket å spurte opp til flere ganger hvor dette kom fra, men h@n svarte med at det visste h@n ikke. Jeg har opptil flere ganger fått spørsmål om jeg elsker h@n. Har også fått høre flere ganger «hvis du planlegger å gjøre det slutt med meg, så gjør det nå». Alle disse tingene gjør meg bekymret og redd for at dette kan være slutten på forholdet. Forholdet vårt er på ingen måte perfekt. Ikke at jeg tror det finnes. Men hvis man ser på alt det folk klager om her på forumet så er det mye virkelig dårlige forhold. Hva bør jeg gjøre? Jeg har flere ganger spurt hvorfor h@n stiller disse spørsmålene, men får aldri noe særlig gode svar. Anonymkode: a8157...906
AnonymBruker Skrevet i går, 06:58 #2 Skrevet i går, 06:58 Høres ut som dere trenger det stort sett alle forhold med problemer trenger: bedre kommunikasjon. Anonymkode: 7ee7b...40e 1
exictence Skrevet i går, 07:09 #3 Skrevet i går, 07:09 Da jeg var ung hadde jeg også en kjæreste som sa at hvis du skal gjøre det slutt med meg, så gjør det nå. Så forferdelig å si, tenker jeg nå. Akkurat som at hvis du senere har lyst til å gjøre det slutt, kan du ikke det. Og det er jo veldig merkelig å si. Betyr det liksom at hvis du på et senere tidspunkt finner ut at det er best å gjøre det slutt, så kan du ikke det, for du har lovet? Og er ikke det rart da, at han vil være sammen med deg enda hvis du ikke ville det? Vet ikke om din partner mente det sånn? Du må i hvert fall snakke med ham. Nå hadde jeg nok ikke villet ha en sånn kjæreste, men jeg vet jo altfor lite. Han høres bare veldig utrygg ut i seg elv og veldig egosentrisk. Jeg hadde kanskje spurt litt forundret: Hva mener du egentlig? Vi er kjærester nå, og da ønsker vi jo hverandres beste.
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #4 Skrevet i går, 07:14 For meg er det en form for kontroll å si ting som det du beskriver, og et tegn på en usikkerhet i personen som sier det. Denne kan komme innenfra men også fra ubeviste signaler du sender der ord og kroppspråk er ulike osv, så jeg er enig med første bruker - komunikasjon er viktig. Anonymkode: c4705...4cc 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:16 #5 Skrevet i går, 07:16 Høres ut som han savner noe i forholdet eller er utrygg på deg. Hvordan viser du at du er glad i han ? Dere har ulike jobber og ulike ønsker om hva dere skal bruke fritiden på. Vi har det samme her, men vi har valgt å bruke fritiden vår på en felles hobby. Og det fungerer kjempefint. Ikke alle dagene passer å drive med den hobbyen, men vi har samme mål om at vi bruker litt tid på det ivertfall noen dager i uken. Ellers slapper vi av i sofaen eller kjører/går en tur i lag. Poenget er at vi er sammen. Og mens vi driver på hobbyen, snakket vi om alt mulig. Koser oss i lag rett og slett. Anonymkode: 7f316...920
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #6 Skrevet i går, 07:28 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg og kjæresten har vært sammen rundt 6 måneder, men holdt på ca 10 måneder (begynte å date tidligere). Vi har begge forskjellige jobber. Jeg har en kontorjobb mens h@n har en mer fysisk jobb. Jeg har av den grunn et behov for fysisk aktivitet etter jobb, mens h@n har ikke det. Jeg sa i går etter at vi hadde spist middag at jeg trengte å gå en tur og det var helt greit hvis h@n ønsket å bare slappe av på sofaen. Jeg sa også at siden vi har ulike jobber så har vi også ulike behov for fysisk aktivitet. H@n responderte med at «jeg kunne gå tilbake til mine rutiner og kanskje finne noen andre som var mer lik meg selv». Jeg sa at det var ikke noe jeg ønsket å spurte opp til flere ganger hvor dette kom fra, men h@n svarte med at det visste h@n ikke. Jeg har opptil flere ganger fått spørsmål om jeg elsker h@n. Har også fått høre flere ganger «hvis du planlegger å gjøre det slutt med meg, så gjør det nå». Alle disse tingene gjør meg bekymret og redd for at dette kan være slutten på forholdet. Forholdet vårt er på ingen måte perfekt. Ikke at jeg tror det finnes. Men hvis man ser på alt det folk klager om her på forumet så er det mye virkelig dårlige forhold. Hva bør jeg gjøre? Jeg har flere ganger spurt hvorfor h@n stiller disse spørsmålene, men får aldri noe særlig gode svar. Anonymkode: a8157...906 Kommunikasjon! Jeg stusser veldig på ditt behov for å forklare at du går en tur, og at du både gjør valg for den andre og unnskylder valget du gjorde for den, dersom den ikke vil. Med det så viser du jo egentlig veldig misnøye med at du går tur alene, og selv om du ikke mener det slik så kan det fort oppfattes slik av den andre. Det er heller ikke greit slik den andre responderer, så her må dere faktisk snakke sammen om hva det er som trigger i den andre - og dette er dere begge. Anonymkode: a5888...07d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #7 Skrevet i går, 07:29 Hen høres for det første veldig usikker ut og for det andre veldig manipulerende. Hen setter seg i en offerrolle nå hen utfordrer deg til å gjøre det slutt på den måten. Jeg skal ikke kaste rundt med røde flagg, men vær obs på dialoger og situasjoner hvor det spilles på din samvittighet og du føler at du må strekke deg fordi den andre stakkarsliggjør seg selv. Det er en form for manipulasjon. Anonymkode: 94a54...b62 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:30 #9 Skrevet i går, 07:30 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg og kjæresten har vært sammen rundt 6 måneder, men holdt på ca 10 måneder (begynte å date tidligere). Vi har begge forskjellige jobber. Jeg har en kontorjobb mens h@n har en mer fysisk jobb. Jeg har av den grunn et behov for fysisk aktivitet etter jobb, mens h@n har ikke det. Jeg sa i går etter at vi hadde spist middag at jeg trengte å gå en tur og det var helt greit hvis h@n ønsket å bare slappe av på sofaen. Jeg sa også at siden vi har ulike jobber så har vi også ulike behov for fysisk aktivitet. H@n responderte med at «jeg kunne gå tilbake til mine rutiner og kanskje finne noen andre som var mer lik meg selv». Jeg sa at det var ikke noe jeg ønsket å spurte opp til flere ganger hvor dette kom fra, men h@n svarte med at det visste h@n ikke. Jeg har opptil flere ganger fått spørsmål om jeg elsker h@n. Har også fått høre flere ganger «hvis du planlegger å gjøre det slutt med meg, så gjør det nå». Alle disse tingene gjør meg bekymret og redd for at dette kan være slutten på forholdet. Forholdet vårt er på ingen måte perfekt. Ikke at jeg tror det finnes. Men hvis man ser på alt det folk klager om her på forumet så er det mye virkelig dårlige forhold. Hva bør jeg gjøre? Jeg har flere ganger spurt hvorfor h@n stiller disse spørsmålene, men får aldri noe særlig gode svar. Anonymkode: a8157...906 Han vil ikke ha deg slå opp Anonymkode: bf12c...de9
AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #10 Skrevet i går, 07:39 Dump han! Det er verdt å dumpe et forhold for søndagsturen. Anonymkode: cf09b...9cb
AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #11 Skrevet i går, 07:44 Å det er så slitsomt, eksen min var sånn - skal vi reise på ferie til syden eller finne på noe annet? - jeg vil til Xx land. - men jeg tenkte vi kunne gjøre det og det - dra alene da! - jeg er ikke enig i hvordan vi gjør ting - så gjør det slutt da? Det er en måte å parkere en person på, å kutte av diskusjonen eller praten, man kommer ikke lenger. En dag fikk jeg nok og sa at Ja nå er det slutt, helt enig. Han fikk panikk når han skjønte realiteten. Da hadde han holdt på sånn flere år. Anonymkode: 45a1b...544 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:48 #12 Skrevet i går, 07:48 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kommunikasjon! Jeg stusser veldig på ditt behov for å forklare at du går en tur, og at du både gjør valg for den andre og unnskylder valget du gjorde for den, dersom den ikke vil. Med det så viser du jo egentlig veldig misnøye med at du går tur alene, og selv om du ikke mener det slik så kan det fort oppfattes slik av den andre. Det er heller ikke greit slik den andre responderer, så her må dere faktisk snakke sammen om hva det er som trigger i den andre - og dette er dere begge. Anonymkode: a5888...07d Jeg hadde bare lyst til å kommentere denne. Det er et veldig vanlig mønster å utvikle dersom man over lang tid blir avkrevd forklaringer og/eller tillagt meninger/motiv som ikke stemmer når man gjør noe/tar valg. Da prøver man å forebygge misforståelser og ubehaget med å måtte forsvare helt normale ting man gjør. Jeg sier ikke at det stemmer for ts, og stemmer det - så kan årsaken være fra andre forhold enn samboeren (og det trenger ikke være en partner heller). Men det kan også være at partneren har et ansvar her. Ellers er jeg helt enig i at kommunikasjon er nødvendig for å få klarhet i hvorfor det er slik og hvordan det kan bedres. Jeg antar situasjonen ts beskrev er en del av et større mønster. Anonymkode: 62899...0c1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:54 #13 Skrevet i går, 07:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde bare lyst til å kommentere denne. Det er et veldig vanlig mønster å utvikle dersom man over lang tid blir avkrevd forklaringer og/eller tillagt meninger/motiv som ikke stemmer når man gjør noe/tar valg. Da prøver man å forebygge misforståelser og ubehaget med å måtte forsvare helt normale ting man gjør. Jeg sier ikke at det stemmer for ts, og stemmer det - så kan årsaken være fra andre forhold enn samboeren (og det trenger ikke være en partner heller). Men det kan også være at partneren har et ansvar her. Takk for at du delte dette, det er en stor brikke i jobben jeg gjør angående å nøste opp i oppveksten min. Jeg gjør det der hele tiden og folk skjønner ikke hvorfor, ikke jeg heller, før nå. Anonymkode: 45a1b...544 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:58 #14 Skrevet i går, 08:58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og kjæresten har vært sammen rundt 6 måneder, men holdt på ca 10 måneder (begynte å date tidligere). Vi har begge forskjellige jobber. Jeg har en kontorjobb mens h@n har en mer fysisk jobb. Jeg har av den grunn et behov for fysisk aktivitet etter jobb, mens h@n har ikke det. Jeg sa i går etter at vi hadde spist middag at jeg trengte å gå en tur og det var helt greit hvis h@n ønsket å bare slappe av på sofaen. Jeg sa også at siden vi har ulike jobber så har vi også ulike behov for fysisk aktivitet. H@n responderte med at «jeg kunne gå tilbake til mine rutiner og kanskje finne noen andre som var mer lik meg selv». Jeg sa at det var ikke noe jeg ønsket å spurte opp til flere ganger hvor dette kom fra, men h@n svarte med at det visste h@n ikke. Jeg har opptil flere ganger fått spørsmål om jeg elsker h@n. Har også fått høre flere ganger «hvis du planlegger å gjøre det slutt med meg, så gjør det nå». Alle disse tingene gjør meg bekymret og redd for at dette kan være slutten på forholdet. Forholdet vårt er på ingen måte perfekt. Ikke at jeg tror det finnes. Men hvis man ser på alt det folk klager om her på forumet så er det mye virkelig dårlige forhold. Hva bør jeg gjøre? Jeg har flere ganger spurt hvorfor h@n stiller disse spørsmålene, men får aldri noe særlig gode svar. Anonymkode: a8157...906 Min kjæreste sa veldig ofte dette det første året. Etter det har det ramlet ut en eller annen gang under diskusjoner når jeg har tatt opp ting jeg mistrivdes med. Svært lite på en lang stund. For min handlet det om forventning til å bli forlatt. Ble forlatt som baby, og så som barn (av foreldre). Blitt fortalt at han ikke er verdt noe og blitt dumpet av kjærester flere ganger. Det psykologiske hos han er innstilt på å bli forlatt og ikke være bra nok. Så det var bare en standard innstilling.... Veldig slitsomt for han. Men det er mye bedre nå. Han han forstått at det ikke er mitt ønske eller intensjon å dra. Men han har prøvd veldig hardt å overbevise seg selv at jeg vil det (også ved å dytte meg bort bevisst). Anonymkode: b9152...491
LillaGorilla<3 Skrevet i går, 09:48 #15 Skrevet i går, 09:48 Det er for å få deg til å gjøre som han vil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå