Gå til innhold

Hvor ofte spiser du vafler, pannekaker, kjeks eller boller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler spiseforstyrrelse. 

Årsaken er at moderatorteamet ikke kan passe tråden konstant og fjerne svar som kan være skadelige for deg eller andre i en sårbar situasjon, samt at vi ikke vet noe om hvilken kompetanse som ligger bak svarene som gis.

Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Du kan også kontakte Mental Helse via deres hjelpetelefon på telefonnummer 116 123 eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenestene til Mental helse er gratis og tilgjengelig hele døgnet, og du kan være helt anonym. De har taushetsplinkt, og kan gi deg råd og hjelp i en vanskelig situasjon.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjennner og stoler på. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Vi håper du får den hjelpen du trenger, og ønsker deg  alt godt videre.

Med omtanke og hilsen,

veronica<3, mod. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pannekaker aldri. Resten flere ganger i uka. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ingenting sånt med mindre det er noe jeg syntes er utrolig godt! Ville aldri spist en bolle med rosiner liksom, det er masse kalorier som ikke gir meg noe, det er kun litt godt. Hvis jeg først skal friste i slik skal det være mine favoritter😋

Anonymkode: ad075...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pannekaker: 1-2 ganger i mnd 

vaffel: en gang i uken (fredagskaffe på jobb)

kjeks: 1 gang i mnd

boller: 2 ganger i året.

Jeg er slank og trent. Jeg setter ikke pannekaker helt i samme sjanger som resten her. Jeg lager dem med mange egg, grovt mel, melk, uten sukker og med f.eks. revet gulrot eller eple. Dette er jo ikke akkurat usunne råvarer?

Anonymkode: caed9...835

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 16.48):

Kjeks fra ungen? Unger bør ikke spise kjeks, de er fulle av oljer og dritt og noe av det verste man kan gi. Er det noe folk driver å gir til ungene på jevnlig basis? Har tre unger selv, men aldri kjøpt en pakke kjeks 😳

Anonymkode: a4a38...167

Jada, Hjørdis.

Anonymkode: ddb02...c55

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Snart har jeg bursdag, da skal jeg kose meg masse med skoleboller. 

Anonymkode: 4303d...d5d

Skrevet (endret)

Pannekaker: 1 gang annenhver mnd

Vafler: 1 gang annenhver mnd

Søte kjeks/småkaker: 2 ganger i mnd (mer i desember)

Salte kjeks (til feks ost og vin): flere ganger hver uke 😬

Boller: hmmm 2 ganger i året kanskje hvis kanelboller teller..

Endret av Lillemy8
Skrevet

Vafler: Kanskje 10 ganger i året

Pannekaker: Aldri

Kjeks: 2 ganger i mnd

Boller: Kanskje noen ganger i året

Anonymkode: d3fba...a5d

Skrevet

Vafler- noen hjerter i måneden. Mannen elsker vafler, og vi pleier å lage av sammalt fint mel og med bare litt smør og 1 ss sukker, så de er nesten like sunne som grovbrød. Fryser ned slik at han kan ta opp når han får lyst på noe, mens jeg bare spiser litt når de er nystekte.

Pannekaker- maks en gang i året, laget for første gang på lenge noen med havregryn for et par måneder siden. 

Kjeks - en av høflighet i blant på besøk.

Boller: kjøpte aldri, baker noen med kesam siden mannen elsker dem, så hender jeg spiser en kanskje annenhver måned?

Anonymkode: fdb94...ace

Skrevet

Spiser vell det som er nevnt ett par ganger i året, men tar gjerne en kanelbolle eller skolebolle til kaffen innimellom.

Anonymkode: 131b0...8db

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor servere vafler til gjester når så mange ikke er spesielt begeistret for det?

Anonymkode: ce57e...10b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor servere vafler til gjester når så mange ikke er spesielt begeistret for det?

Fordi det er mange som er såpass sukker-avhengig med absinenser at alt som er søtt går i grisen. Nettopp derfor. 

Anonymkode: 4303d...d5d

• Liker 1
Skrevet

Pannekaker er en del av den faste middagsmenyen her så ca 2 ggr i måneden. Kjeks noen ganger I året. Mamma baker. Boller 2 ganger i året. Vafler aldri nå for tiden. Tidligere 4 ganger i året ca. 

Anonymkode: d2431...064

Skrevet

Tja…

Vafler kan fint bli sen middag/ kveldsmat innimellom, men de er grove og ikke noe smør eller sukker i røren.

Pannekaker er kanskje 1-2 ganger i året, havner oftes på sensommeren da jeg plukket blåbær og lager rørte blåbær til

Kjeks varierer, men bli jo en del rundt juletider😅 veldig glad i Snickerdoodle, så blir noen runder i løpet av året

Boller baker jeg nesten fast annenhver søndag🫣😅 eller gjærbakst av noen slag lager jeg ofte. Jeg spiser kanskje en bolle. 

Kjøper ikke boller, søte kjeks eller vaffel på kafé/ dagligvare. Jeg er veldig glad i bake så, blir nok litt mer enn det vanlige. 

Anonymkode: dda86...db9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 20.19):

Du vet du får mest folk med spiseforstyrrelser som liker å skryte av det på sånne tråder, ikke sant?

Kg er uansett full av folk med et ekstremt problematisk forhold til psykisk helse, mat og diett inkludert. 

Anonymkode: 4f1ff...5e7

For min del så er dette det eneste forumet jeg kan diskutere vektnedgang med andre. Og jeg tenker at de fleste som er i vekttrådene er som meg, altså en kvinne med litt for mye, som ønsker å ned i vekt. Veldig fint å ha et sted man kan diskutere med andre i samme situasjon. 

Anonymkode: 79de0...93a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 8.18):

Hvor ofte spiser du sånt?

Anonymkode: 45275...ceb

2-4 ganger i året. Drittmat.

Anonymkode: 74f92...92d

Skrevet

Da jeg var liten, var det vanlig å spise pannekaker til middag en gang i uka, og gjerne risengrynsgrøt en annen dag. Begge deler med rød saft med sukker til. Likevel var folk tynnere den gangen enn nå.

For å svare på spørsmålet, vafler eller pannekaker en gang i måneden kanskje, kjeks litt oftere oftere og boller mer sjelden. 

Anonymkode: 27404...527

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 21.59):

Jeg opplever at vafler er bankers uansett. Aldri opplevd noen som ikke liker det. Så her er vaffel pressa igang ca hver gang jeg har besøk. 

Anonymkode: a2478...db0

• Nyttig 2
Skrevet

Pannekaker spiser familien til middag kanskje hver 14 dag. De lages uten sukker og med sukkerfritt syltetøy. Vafler kanskje en gang i mnd. Har lite sukker i de også. 

Anonymkode: c6b1f...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...