Eva-Lena Skrevet 30. september #62 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mener ikke at det er noe som helst galt med å spise vafler og boller, men én gang i mnd., er jo ganske mye hvis du ikke er så glad i det. Hvorfor spiser du det, da? Anonymkode: 043af...d32 Jeg har barnebarn som elsker vafler, så det lager vi sammen. I og med at de aldri er her samtidig, så blir det lagd flere ganger i året. Spiser da for å ha det hyggelig sammen med barna. Innimellom slenger jeg sammen vafler hvis ei venninne kommer på besøk. Tar ei vaffelplate da også. Jeg liker det jo, men er ikke noe jeg craver etter. Klarer meg fint uten. Så det er ikke 1 gang i mnd, kanskje 2 ganger ene mnd, ingen neste mnd osv osv. 1
Hydrium Skrevet 30. september #63 Skrevet 30. september Spiser boller ca en gang i uka, kjøper meg bolle på fredager i lunchen. Livet er tøft nok som det er. Vaffler når jeg besøker familie som lager det. Et par ganger i året. Pannekaker, ganske ofte, pleier å vere proteinpannekaker da. Kjeks, sikkert en gang i mnd ish? Kjøper ikke, men jeg takker heller ikke nei når noen byr 😅
AnonymBruker Skrevet 30. september #64 Skrevet 30. september Så og si aldri. Spiser ikke vafler og pannekaker. Spiser kjeks kanskje en gang i året eller to hvis får det servert. Boller er kanskje en gang i måneden, eller kanelsnurrer, det er jeg svak for og må ha innimellom. Anonymkode: 7d2fd...888
AnonymBruker Skrevet 30. september #65 Skrevet 30. september Vafler: kanskje annenhver måned? Liker det, og lager det gjerne hjemme sammen med barna. Eldste på 9 år fikser både røre og steking nesten helt selv 😊 Kan gjerne lage de litt grovere og spise de som lunsj en lørdag eller søndag. Pannekaker: innimellom som middag. Tror vi har hatt det to ganger siden sommerferien, men før det var det lenge siden sist. Kjeks: med ujevne mellomrom, kanskje månedlig? Ofte er kjeks «bensin» på tur, når barna surner fordi de syns vi har gått langt nok, men vi ikke er kommet tilbake til start igjen 😅 Boller: månedlig? I perioder kan det både være oftere og sjeldnere. Enten på kafé, eller fordi vi baker selv. Bakte boller helga som var. Da havner alltid noe i fryseren, og det spises ved anledning, enten fordi vi får besøk, fordi vi vil kose oss litt en lørdag eller søndag, eller de blir med som kos på tur i skogen. Anonymkode: 9bb41...399
AnonymBruker Skrevet 30. september #66 Skrevet 30. september Pannekaker, et par ganger i mnd (grove til middag). Boller, kan gå lang tid mellom hver gang. Jeg er egentlig ikke så fan av det så de pakningene med boller på bensinstasjonen osv passerer jeg lett. Vafler, kanskje en gang i mnd (lunsj i helga stort sett). Kjeks, sjeldent. Kan snike til meg en kjeks eller to fra ungen om vi har noe i skapet og jeg er fysen på noe. Er også det svigermor unskylder seg med om hun ikke har kake å sette frem når vi kommer på besøk 😅 så da tar jeg et par der også. Anonymkode: 10aae...3e0
AnonymBruker Skrevet 30. september #67 Skrevet 30. september Lager sunne.pannekaker/vafler ca en gang i mnd. Dvs det kan bli to ganger på en mnd og så gå tre til neste. Kjøper en bakst til kaffen ute ca tre-fire ganger i året 😊 Anonymkode: 7b2d4...437
AnonymBruker Skrevet 30. september #68 Skrevet 30. september Vafler: 1 gang i halvåret. Pannekaker: Usunne spiser jeg 1-2 ganger i halvåret, sunne spiser jeg 1-2 ganger i måneden. Kjeks: 1-3 ganger i halvåret. Boller: Helst hver dag! Men i realiteten 1 gang i måneden. Anonymkode: ada94...c91
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #69 Skrevet 1. oktober Dette spiste jeg ofte før, og minimalt nå når jeg teller kalorier. Anonymkode: 365c4...60f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #70 Skrevet 1. oktober Vafler: Kanskje en gang i året (ikke hvert år) Pannekaker: 2-3 ganger i året Kjeks: aldri, alt smaker kokos etter at palmeolje ble byttet ut med kokos Boller: 1-2 ganger i året Anonymkode: 6eeeb...f33
katties Skrevet 1. oktober #71 Skrevet 1. oktober Er nok en gsng i uka, for vi har ferdig-pannekaker som mannen spiser på hele tiden liggende... er egentlig ikke engang særlig glad i slikt: magen og kroppen liker det ikke, det får meg til å legge på meg raskt og jeg liker rett og slett ikke smaken på slike ting så godt - jeg spiste kanskje for mye av det som barn (er like greit - det er jo ikkke sunt).
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #72 Skrevet 1. oktober Kan ikke huske sist jeg spiste noe av det. Boller en sjelden gang når jeg er på bursdag. Vafler husker jeg ikke sist. Kjeks er noe jeg aldri kjøper selv. Anonymkode: 98c19...ebe
micromaya Skrevet 3. oktober #74 Skrevet 3. oktober Så og si aldri. Det eneste unntaket er Ritz kjeks eller andre salte varianter, sammen med ost.
Lafamiglia Skrevet 3. oktober #75 Skrevet 3. oktober (endret) Omtrent aldri. Og bare hvis jeg får det servert. Det skjer aldri at jeg lager/kjøper det selv. Det handler på ingen måte om kalorier, men bare at jeg ikke er spesielt glad i det, samtidig som det inneholder veldig få næringsstoffer. Foretrekker heller skikkelige måltider. Endret 3. oktober av Lafamiglia
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #76 Skrevet 6. oktober Jeg virkelig elsker dette, men aldri om jeg unner meg noe sånt. Jeg teller helt fanatisk kalorier, lever på 1500 kcal per døgn. Anonymkode: 4303d...d5d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #77 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 8.18): Hvor ofte spiser du sånt? Anonymkode: 45275...ceb Du vet du får mest folk med spiseforstyrrelser som liker å skryte av det på sånne tråder, ikke sant? Kg er uansett full av folk med et ekstremt problematisk forhold til psykisk helse, mat og diett inkludert. Anonymkode: 4f1ff...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #78 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet du får mest folk med spiseforstyrrelser som liker å skryte av det på sånne tråder, ikke sant? Kg er uansett full av folk med et ekstremt problematisk forhold til psykisk helse, mat og diett inkludert. Anonymkode: 4f1ff...5e7 Verden er ikke sort-hvitt. Noen liker å stappe i seg så mye de orker. Anonymkode: 4303d...d5d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #79 Skrevet 7. oktober klarer stort sett å unngå å kjøpe sånne ting. men om jeg blir tilbudt, klarer jeg ikke å si nei, så om det er bursdag, skoleavslutning og middag hos venner samme uke, så blir det fort ganske mye. Anonymkode: d79ef...d65
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #80 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 22.39): Pannekaker, et par ganger i mnd (grove til middag). Boller, kan gå lang tid mellom hver gang. Jeg er egentlig ikke så fan av det så de pakningene med boller på bensinstasjonen osv passerer jeg lett. Vafler, kanskje en gang i mnd (lunsj i helga stort sett). Kjeks, sjeldent. Kan snike til meg en kjeks eller to fra ungen om vi har noe i skapet og jeg er fysen på noe. Er også det svigermor unskylder seg med om hun ikke har kake å sette frem når vi kommer på besøk 😅 så da tar jeg et par der også. Anonymkode: 10aae...3e0 Kjeks fra ungen? Unger bør ikke spise kjeks, de er fulle av oljer og dritt og noe av det verste man kan gi. Er det noe folk driver å gir til ungene på jevnlig basis? Har tre unger selv, men aldri kjøpt en pakke kjeks 😳 Anonymkode: a4a38...167 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå