AnonymBruker Skrevet i går, 05:02 #1 Skrevet i går, 05:02 Et vennepar har en merkelig rytme jeg undrer meg over. Forholdet har de siste årene vært utfordrende pga diverse ting i nær familie og det ser ut til at de forsøker å løse dette ved å stadig kjøpe ny ting - så lever de i den «nå koser vi oss sammen mens vi planlegger, forbereder og gleder oss» fasen, før ting selvfølgelig går tilbake til hverdagen temmelig raskt og forholdet surner igjen. De har heldigvis ikke kommet dit enda at de forsøker på flere barn for å redde forholdet, så sånn sett er jo denne adferden ganske ufarlig. Kan allikevel ikke la være å tenke at det ville vært mye bedre å faktisk ta tak i problemene man har, både som par og problemene i nær familie, i stede for å leve i denne evige «planlegge, vente, kjøpe» boblen som sprekker gang på gang Er dette vanlig eller bare to mennesker som ikke evner å se en bedre løsning på egne problemer? Anonymkode: cd564...f61
AnonymBruker Skrevet i går, 05:08 #3 Skrevet i går, 05:08 Man vet sjelden så mye om andre menneskers forhold som man tror. Anonymkode: 7d37a...2c7 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:13 #4 Skrevet i går, 05:13 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man vet sjelden så mye om andre menneskers forhold som man tror. Anonymkode: 7d37a...2c7 Enig! Anonymkode: 628e8...ce6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:14 #5 Skrevet i går, 05:14 Hulderen skrev (6 minutter siden): Hva slags ting er det de kjøper? Alt fra hageprosjekter til kjæledyr eller dyrere ting som campingvogn Anonymkode: cd564...f61 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:18 #6 Skrevet i går, 05:18 Hvis det funker for dem, så er det vel greit. Ikke dine penger de bruker. Anonymkode: 1984a...dc4 4
Hulderen Skrevet i går, 05:30 #7 Skrevet i går, 05:30 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Alt fra hageprosjekter til kjæledyr eller dyrere ting som campingvogn Anonymkode: cd564...f61 Men det er jo helt naturlige ting å kjøpe sammen. Hvordan vet du at de gjør det for å redde forholdet? 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:30 #8 Skrevet i går, 05:30 Dette er virkelig ikke din sak. Ønsker du helt ærlig å være en sånn person som ingen liker fordi du stadig henger deg opp i hva andre gjør? Anonymkode: 003ca...9c7 3
Kålrota Skrevet i går, 05:37 #9 Skrevet i går, 05:37 Hvorfor legger du deg bort i hva de gjør? Og hvorfor tror du at du får fasiten på deres forhold? Merkelig oppførsel. 3
BobbySocks Skrevet i går, 05:38 #10 Skrevet i går, 05:38 Så lenge det ikke er på kreditt, så hvorfor ikke. 2
Virrevirrevapp Skrevet i går, 06:17 #11 Skrevet i går, 06:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt fra hageprosjekter til kjæledyr eller dyrere ting som campingvogn Anonymkode: cd564...f61 Så, normale ting? 2
Virrevirrevapp Skrevet i går, 06:17 #12 Skrevet i går, 06:17 Hvorfor tror du at de kjøper dette for å redde forholdet? 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:38 #13 Skrevet i går, 06:38 Forvirret par høres det ut som. Anonymkode: 9083a...a3b
AnonymBruker Skrevet i går, 07:25 #14 Skrevet i går, 07:25 Vi gjorde dette. Kjøpte først båt, så campingvogn, så hund, så pusset opp hele huset og tok hele hagen. Akkurat som at noe måtte "skje" hele tiden. Brukte helgene i båten eller på camping. Men vi snakket jo ikke sammen, bare gjorde det. Jeg følte det som at mannen måtte ha alle de tingene fordi han kjedet seg og ikke ville tilbringe tid hjemme i helgen med meg og barna uten at det måtte være et prosjekt på gang eller vi måtte på båttur. Jeg var mer avslappet og kunne godt bare være hjemme og ikke gjøre en dritt. Så vi var ulike. Barna var i tillegg "mitt" prosjekt selv om det var han som maste om at vi måtte få barn. Så i slutten av 30 årene fantaserte jeg om at vi kunne få en attpåklatt,men heldigvis fikk vi en hund istedenfor. Men vi fortsatte å ikke prate sammen. Vi tok ikke tak i denne "ulikheten" mellom oss. Så når barna flyttet ut, jeg ville ikke ha båt eller camping lenger, hus og hage var perfekt, og så satt det 2 fremmede i stuen. Vi hadde vokst fra hverandre, klassisk 😝 Anonymkode: f0ac3...872 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alt fra hageprosjekter til kjæledyr eller dyrere ting som campingvogn Anonymkode: cd564...f61 Mange døyver indre uro og sorger ved å kjøpe masse ting. Jeg var en av de. Det var helt forferdelig og jeg hadde det helt grusomt. Anonymkode: f6e90...f6b
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange døyver indre uro og sorger ved å kjøpe masse ting. Jeg var en av de. Det var helt forferdelig og jeg hadde det helt grusomt. Anonymkode: f6e90...f6b Jeg også. Helt forferdelig. Og det verste var at lege og psykolog mente jeg var depressiv og fikk piller. Ble enda mer ukritisk til pengebruk og havnet helt skeivt økonomisk. Våknet etter 12 år, sluttet med piller og shoppe. Kvittet meg årsaken til uroen og den indre angsten og har er et bedre liv, på tross av en del gjeld fra den dårlige perioden. Anonymkode: f0ac3...872
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi gjorde dette. Kjøpte først båt, så campingvogn, så hund, så pusset opp hele huset og tok hele hagen. Akkurat som at noe måtte "skje" hele tiden. Brukte helgene i båten eller på camping. Men vi snakket jo ikke sammen, bare gjorde det. Jeg følte det som at mannen måtte ha alle de tingene fordi han kjedet seg og ikke ville tilbringe tid hjemme i helgen med meg og barna uten at det måtte være et prosjekt på gang eller vi måtte på båttur. Jeg var mer avslappet og kunne godt bare være hjemme og ikke gjøre en dritt. Så vi var ulike. Barna var i tillegg "mitt" prosjekt selv om det var han som maste om at vi måtte få barn. Så i slutten av 30 årene fantaserte jeg om at vi kunne få en attpåklatt,men heldigvis fikk vi en hund istedenfor. Men vi fortsatte å ikke prate sammen. Vi tok ikke tak i denne "ulikheten" mellom oss. Så når barna flyttet ut, jeg ville ikke ha båt eller camping lenger, hus og hage var perfekt, og så satt det 2 fremmede i stuen. Vi hadde vokst fra hverandre, klassisk 😝 Anonymkode: f0ac3...872 Dette som du skriver her…..👆🏼👆🏼👆🏼 det er nok mer vanlig enn det folk ønsker å innrømme. Par kan gjøre ting sammen i et forrykende tempo og alt “fungerer” så lenge noe skjer, men når hverdagen kommer så klarer en ikke å snakke sammen. Hvor mange er det ikke som gifter seg i flotte bryllup og så går de hver til sitt et år senere? Får barn på løpende bånd og skiller seg så snart hverdagen kommer? Bygger hus, hytte, nytt hus osv - noe må skje hele tiden eller så går det ikke….. Anonymkode: db472...34f 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden Tror mange i dårlige forhold gjør det dessverre.Forsøker å redde forholdet ved å ha felles prosjekter. Det er de samme parene som sitter på restaurant og ikke har noe å snakke om. Anonymkode: 6f82d...c94
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Skrevet 22 timer siden Ingenting er lettere enn å forstå og ha løsningen for andres problemer 😄 Anonymkode: 2af78...291 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden Hva vil ett hageprosjekt si? Anonymkode: 20b7b...70a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå