Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenker vel det er dumt om det skulle vise seg å være noe galt eller at noen ikke overlever.

men ja, den kan jo selges videre 😊 Føler bare det er for tidlig, men nesten for godt tilbud siden denne vogna omtrent aldri er på salg!

ts

Anonymkode: fe60b...8d6

Men jeg tenker sjansen er jo liten for at noe skal gå galt når du er kommet så langt. Man vet jo aldri så klart men det vet man strengt tatt ikke om man er i tredje trimester heller, så jeg hadde bare kjøpt vogna

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket vogna på prisjakt? Det kan være det er en av de svingningene som 'alltid' vil være på det produktet. Om det er et nytt produkt, er det heller ikke usannsynlig at det vil falle enda mer i pris fram til barna faktisk blir født. BF, januarsalg, påskesalg.

Der er mange typer salg. Og det kommer alltid et salg. 

Anonymkode: ea3f4...769

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte vogn til første i uke 8 😅 "bare" en barnehagevogn vel og merke, fra fretex, men den ble brukt helt til ungen begynte i bhg. 

Anonymkode: a7260...217

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sjekket vogna på prisjakt? Det kan være det er en av de svingningene som 'alltid' vil være på det produktet. Om det er et nytt produkt, er det heller ikke usannsynlig at det vil falle enda mer i pris fram til barna faktisk blir født. BF, januarsalg, påskesalg.

Der er mange typer salg. Og det kommer alltid et salg. 

Anonymkode: ea3f4...769

Har sjekket og fant ikke vogna der til den prisen. Er snakk om bugaboo donkey duo ☺️

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriver ikke dette for å sette deg ut eller noe, men bare for å gi deg litt perspektiv. Vi var uheldige og mistet første barnet vårt, og vi gjorde som deg og kjøpte barnevogn god tid før til en dyr penge. Dessverre var det komplikasjoner som gjorde at det ble dødfødt. Uansett det å skulle selge barnevognen var et så ørlite skjær i sjøen at det var ubetydelig der og da, og vil fortsatt si at det er det i dag også. 

Kjøp barnevognen nå, gled deg over å ha gjort et godt tilbud og gled deg til barnet kommer. Ikke tenk så mye hvis, hva og alt det der. Det er uhyre sjeldent det skjer noe og kommer ingenting godt med å ha sånne tanker☺️ klem 

Anonymkode: b3328...f0b

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kjøp brukt vogn!! mye å spare

Anonymkode: ed734...094

Absolutt ikkr

Anonymkode: cd836...ceb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare kjøpt, jeg! 😊 Jeg venter tvillinger selv og tror jeg kjøpte vogna i uke 19–20. Endte opp med å kjøpe brukt, siden prisene er ganske heftige nå. Jeg fant en Bugaboo Donkey 5 på Finn.no til 15 000 kr, brukt i knapt ett år som duovogn. Selgeren sendte den i posten – litt styr å pakke inn for henne, men det gikk overraskende smidig. Jeg kjøpte i tillegg en ekstra bagdel (også brukt, men ubrukt av selgeren).

Vet det kanskje ikke var akkurat det du spurte om med tanke på brukt, men poenget er: finner du et godt tilbud, kjøp vogna. Du får alltid solgt den igjen senere. Selv om du bare skulle tape en liten tusenlapp eller to ved et eventuelt videresalg, er det fortsatt penger spart for en barnefamilie.

PS! Det finnes også egne Facebook-grupper med folk som kjører ulike strekninger rundt om i landet. Så om du for eksempel finner en vogn i Oslo, men bor i Trondheim, er det ofte noen som kan ta den med for en liten sum. Jeg har gjort dette selv, og det fungerte veldig fint!

Anonymkode: 2a784...3b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da endte vi opp med å bestille vogn! Tusen takk for tilbakemeldingene deres ☺️

Ts

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts

Så bra. Håper du blir fornøyd med den, og gratulerer med baby på vei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Absolutt ikkr

Hvorfor er det så absolutt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 1.12):

Jeg er gravid med tvillinger og ser med skrekk og gru at vogna vi ønsker kjøpe koster 22.399 kr på barnas hus.

Nå datt jeg derimot over et tilbud på 17.759 kr. Er jo noen tusenlapper å spare på dette (komplett vogn på Finn.no ligger på 14-15.000 kr).

Vet ikke hvor lenge tilbudet varer. Føler det er dumt å kjøpe nå, men samtidig dumt å vente og risikere måtte betale nesten 5.000 kr mer 😬

er 15 uker på vei og alt har sett veldig fint ut sålangt.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts

Mange kjøper vogn så tidlig, så det er ikke uvanlig :) Så gøy med tvillinger :) 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

kjøp brukt vogn!! mye å spare

Anonymkode: ed734...094

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Absolutt ikkr

Maleficenta skrev (13 minutter siden):

Å kjøpe brukt vogn er ikke alltid å anbefale av flere årsaker. 

Test barnevognens sikkerhet, bremser, stabilitet, og om den er vann- og vindtett. Det er viktig med bremser som låser hjulene skikkelig. Spør hvor mange barn som har brukt den. Kjøper du den brukt bør du også spørre om den du kjøper av kjøpte den brukt. I så fall aner du ikke hvor mange barn som har brukt den, og jo flere barn jo "lettere" vogn. Jo tyngre vogn jo mer stabil. Forsikre deg om at alle stropper, låsemekanismer, kollapsbeskyttelse, og andre sikkerhetsmekanismer fungerer som de skal

Skrevet (endret)
Millimani skrev (14 minutter siden):

Mange kjøper vogn så tidlig, så det er ikke uvanlig :) Så gøy med tvillinger :) 

Å kjøpe brukt vogn er ikke alltid å anbefale av flere årsaker. 

Test barnevognens sikkerhet, bremser, stabilitet, og om den er vann- og vindtett. Det er viktig med bremser som låser hjulene skikkelig. Spør hvor mange barn som har brukt den. Kjøper du den brukt bør du også spørre om den du kjøper av kjøpte den brukt. I så fall aner du ikke hvor mange barn som har brukt den, og jo flere barn jo "lettere" vogn. Jo tyngre vogn jo mer stabil. Forsikre deg om at alle stropper, låsemekanismer, kollapsbeskyttelse, og andre sikkerhetsmekanismer fungerer som de skal

Det du skriver er over hysteri. Kjøper man en brukt vogn er det lett å se om den er pent brukt eller ikke. Og folk får såpass få barn nå at vogna ofte bare er brukt på ett eller to barn før. Og de tingene du nevner er lett å sjekke om man drar hjem til selger eller til bruktbutikken og ser på vogna. Og tenk om alle bare skulle kjøpe nytt. Hvor bærekraftig er det da å kaste masse helt fullstendig brukbare vogner? Skal mye til for at en vogn blir utslitt. De er laget for å tåle litt. Det du sier er som å si at man aldri skal kjøpe en bil brukt....

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du har funnet den du vil ha og den er på tilbud, så kjøp den 👍🏼

Skrevet
Maleficenta skrev (På 1.10.2025 den 9.02):

Fordi det ikke er mye  spare vei 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 9.51):

Tenker vel det er dumt om det skulle vise seg å være noe galt eller at noen ikke overlever.

men ja, den kan jo selges videre 😊 Føler bare det er for tidlig, men nesten for godt tilbud siden denne vogna omtrent aldri er på salg!

ts

1. Det vil ikke skje noe galt FORDI du kjøper vogna. Det er magisk tenkning. 

2. Det kan i teorien gå galt når som helst i alle svangerskap, men skal vi ha det som utgangspunkt så vil ingen få planlagt og "bygget rede" til barna sine. 

3. Du er gravid med tvillinger og vet ikke når du blir så sliten at du egentlig ikke orker noe. Personlig hadde jeg løpt ut og ordnet mest mulig etter uke 12 for å sørge for å gi meg selv litt ro og fred når det røyner på mot slutten.  Kanskje alt er enkelt frem til uke 39 og du har en enkel fødsel. Kanskje barna kommer i uke 30 og dere er stuck på sykehuset i 6 uker. Kanskje du er på bedrest fra uke 28. .

4. 5000 kr er penger du kan bruke på noe annet. Det kalles planlegging og god økonomisk sans.

Ps: gratulerer!!!

Anonymkode: 372df...63b

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om de gjør det nå lenger, men barnas hus tok tvillingvogna inn og ga penger tilbake da en venninne av meg mistet sent i svangerskapet. Vel og merke at det var en av toppselgerne i svart og ikke noe som var spesialbestilt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fordi det ikke er mye  spare vei 

Jo det kan det være. Sparer mye på å kjøpe brukt. Bærekraftig er det og

Skrevet
Maleficenta skrev (10 timer siden):

Jo det kan det være. Sparer mye på å kjøpe brukt. Bærekraftig er det og

Nei man sparer ikke mye på brukt og om det er bærekraftig kan diskuteres 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 1.12):

Jeg er gravid med tvillinger og ser med skrekk og gru at vogna vi ønsker kjøpe koster 22.399 kr på barnas hus.

Nå datt jeg derimot over et tilbud på 17.759 kr. Er jo noen tusenlapper å spare på dette (komplett vogn på Finn.no ligger på 14-15.000 kr).

Vet ikke hvor lenge tilbudet varer. Føler det er dumt å kjøpe nå, men samtidig dumt å vente og risikere måtte betale nesten 5.000 kr mer 😬

er 15 uker på vei og alt har sett veldig fint ut sålangt.

Kjøp du, skal man tenke risiko så er det aldri 100% sikkert at alt går fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...