AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:12 #1 Skrevet mandag kl. 23:12 Jeg er gravid med tvillinger og ser med skrekk og gru at vogna vi ønsker kjøpe koster 22.399 kr på barnas hus. Nå datt jeg derimot over et tilbud på 17.759 kr. Er jo noen tusenlapper å spare på dette (komplett vogn på Finn.no ligger på 14-15.000 kr). Vet ikke hvor lenge tilbudet varer. Føler det er dumt å kjøpe nå, men samtidig dumt å vente og risikere måtte betale nesten 5.000 kr mer 😬 er 15 uker på vei og alt har sett veldig fint ut sålangt. Anonymkode: fe60b...8d6 4
Brunello Skrevet mandag kl. 23:20 #2 Skrevet mandag kl. 23:20 Sannsynligvis går det helt fint. Dersom det ikke skulle gjøre det, er noen få tusenlapper fra eller til helt uvesentlig. 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:40 #3 Skrevet tirsdag kl. 06:40 Går helt fint å kjøpe tenker jeg. Eventuelt selge den:) Anonymkode: 1a5be...baa
Maleficenta Skrevet tirsdag kl. 06:44 #4 Skrevet tirsdag kl. 06:44 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er gravid med tvillinger og ser med skrekk og gru at vogna vi ønsker kjøpe koster 22.399 kr på barnas hus. Nå datt jeg derimot over et tilbud på 17.759 kr. Er jo noen tusenlapper å spare på dette (komplett vogn på Finn.no ligger på 14-15.000 kr). Vet ikke hvor lenge tilbudet varer. Føler det er dumt å kjøpe nå, men samtidig dumt å vente og risikere måtte betale nesten 5.000 kr mer 😬 er 15 uker på vei og alt har sett veldig fint ut sålangt. Anonymkode: fe60b...8d6 Jeg tenker du sparer en del penger så gi for it. Hvorfor er det dumt å kjøpe nå? Om det Gud forby skulle skje noe så kan du selge den igjen. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:51 #5 Skrevet tirsdag kl. 07:51 Maleficenta skrev (1 time siden): Jeg tenker du sparer en del penger så gi for it. Hvorfor er det dumt å kjøpe nå? Om det Gud forby skulle skje noe så kan du selge den igjen. Tenker vel det er dumt om det skulle vise seg å være noe galt eller at noen ikke overlever. men ja, den kan jo selges videre 😊 Føler bare det er for tidlig, men nesten for godt tilbud siden denne vogna omtrent aldri er på salg! ts Anonymkode: fe60b...8d6 2
HeleneHS Skrevet tirsdag kl. 08:15 #6 Skrevet tirsdag kl. 08:15 Tenker ikke at det er sunt å kjøpe ting man trenger når man ser et godt tilbud! Uke 15 er jo heller ikke såå tidlig. Ja det kan gå galt, men det kan det livet ut. Jeg selv venter med å kjøpe store innkjøpe til Black Friday, selv om jeg på det tidspunktet skal være i 3. trimester. Men jeg kjøpe noen småting allerede gør jeg hadde fortalt det til familien, fordi det var veldig god pris eller akkurat det jeg ville ha.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:17 #7 Skrevet tirsdag kl. 08:17 Tenker også at den kan selges igjen. Går noe galt etter tidlig UL er det en såpass stor krise at det å måtte selge ting trolig er en bagatell oppi alt. Det er jo lite sannsynlig. Ting kan jo gå galt ved fødsel også, men de fleste ordner jo det aller mest klart, pusser opp barnerom osv likevel. Å ha kjøpt en dyr ting før OUL tror jeg ikke får så mye å si. Det var verre før man begynte med TUL til alle, da kunne ting ha gått galt tidlig uten å ha blitt oppdaget, nå skal det mer til. Anonymkode: a1867...520 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:25 #8 Skrevet tirsdag kl. 08:25 Den kommer helt garantert på salg flere ganger, vanlig under Black week. Så jeg hadde avventet Anonymkode: c4075...90e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:36 #9 Skrevet tirsdag kl. 08:36 Kjøpte tvillingvogna i uke 13 jeg 🙈😄 Anonymkode: d422c...db1 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:04 #10 Skrevet tirsdag kl. 09:04 Kjøpte vogna vi ville ha i uke 10. den gikk ut av produksjon, så det var det siste de hadde igjen. Angrer jeg? Nope. Fikk fargen vi ville ha, den type understell vi ville ha og de dekkene vi ville ha. Anonymkode: 79057...dea 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:57 #11 Skrevet tirsdag kl. 10:57 Det går helt fint. I verste fall får du selge. Vi kjøpte i uke 17. Anonymkode: f86a6...395 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:04 #12 Skrevet tirsdag kl. 11:04 kjøp brukt vogn!! mye å spare Anonymkode: ed734...094 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:44 #13 Skrevet tirsdag kl. 11:44 Blir du medlem av barnas hus' kundeklubb har du også 100 dagers åpent kjøp om jeg husker rett. Så da kan du levere tilbake mot pengene tilbake helt frem til du er 7+ måneder på vei. Tenker det skal gå fint jeg. Det er noe fint med det å glede seg over det man vet også og ikke bare vente på at noe kanskje går galt. Det går stort sett bra ☺️ Anonymkode: a5fff...586 1 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:51 #14 Skrevet tirsdag kl. 11:51 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): kjøp brukt vogn!! mye å spare Anonymkode: ed734...094 TS skriver jo at hun allerede har sjekket det og at de koster nesten like mye som ny vogn på tilbud? Anonymkode: eb83b...abd 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:09 #15 Skrevet tirsdag kl. 12:09 Kjøpte selv vogn i fjor sommer og hadde termin i januar. Kjøpte pent og lite brukt her i nabolaget til en mye billigere penge enn nytt, så derfor gjorde vi det. Sparte oss mange tusen. Anonymkode: 5cb9d...0b6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:16 #16 Skrevet tirsdag kl. 12:16 Jeg hadde kjøpt nå. Ser noen tenker å vente til black Friday, men jeg tviler faktisk på at et så godt tilbud kommer da. Det er 99% snusk og fanteri. Anonymkode: 324be...5e2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:20 #17 Skrevet tirsdag kl. 12:20 Den kan absolutt selges igjen, men husk at man svært sjelden får like mye for å selge noe videre, selv om det ikke er brukt. Så du får neppe samme sum for vogna om du skulle selge den videre. Uansett har dere vel statistikken på deres side. Anonymkode: 3a9d1...7df
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:20 #18 Skrevet tirsdag kl. 12:20 Er stadig tilbud på disse. Men uansett. Det er veldig dumt om man mister - mange følelser, dyrt. Det kan være smart om man beholder, og dette var et veldig godt kjøp. Anonymkode: 07c61...655
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:23 #19 Skrevet tirsdag kl. 12:23 Og to andre ting jeg kom på; Man lærer som man lever, leser, og prater... Du har uker og måneder foran deg der du kommer til å få tips, lese noe nytt, tenke nye tanker. Det er derfor kjedelig å å kjøpt noe. For så en stund etterpå tenke at du helst skulle hatt noe annet. Plutselig er det en venn, kollega eller slektning, som har noe de ønsker å gi bort, eller selge billig. Eller låne bort. Veldig mye kom bare "dettende inn" mot slutten. Topp kvalitet. Var snakk om folk man stoler på, som bare ønsker å være snille, og utveksle tjenester. Anonymkode: 07c61...655 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:50 #20 Skrevet tirsdag kl. 12:50 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og to andre ting jeg kom på; Man lærer som man lever, leser, og prater... Du har uker og måneder foran deg der du kommer til å få tips, lese noe nytt, tenke nye tanker. Det er derfor kjedelig å å kjøpt noe. For så en stund etterpå tenke at du helst skulle hatt noe annet. Plutselig er det en venn, kollega eller slektning, som har noe de ønsker å gi bort, eller selge billig. Eller låne bort. Veldig mye kom bare "dettende inn" mot slutten. Topp kvalitet. Var snakk om folk man stoler på, som bare ønsker å være snille, og utveksle tjenester. Anonymkode: 07c61...655 Snakker du nå som tvillingforelder? For jeg tenker at det blir jo faktisk litt annerledes. Jeg har ikke selv tvillinger, men mange tvillinger i familien, og det ER jo forskjell, ikke minst i utvalget av utstyr, og med hvilke erfaringer "folk flest" kan dele med deg. Som vordende tvillingmor er det nok ofte "like greit" å lese på et tvillingforum om for eksempel barnevogn, for dem rundt deg som har fått én baby av gangen har sjelden noe nyttige innspill her. Og dem du kjenner som eventuelt fikk tvillinger for mange år siden har ingen gode tips de heller, siden det blir for utdatert. Derimot skjønner jeg godt at man kan være nølende til å kjøpe tvillingvogn allerede i 2.trimester, fordi man vet jo at det er et risikosvangerskap. Salg av vogn er riktignok en bagatell i den store sammenhengen om det verste skulle skje, men også en belastning. Jeg vet om flere som har mistet i dødfødsel etter "alt" av utstyr var innkjøpt, men ingen av dem behøvde å selge noe, de kunne rydde det vekk i bod eller garasje en stund for å slippe å bli påminnet tapet, men fikk siden bruk for tingene når de neste gang (heldigvis!) opplevde å føde et friskt og levende barn. Det stiller seg da annerledes med ting som er "ubrukelig" om man ikke har to babyer samtidig. Og selvsagt er bruktmarkedet for tvillingutstyr mindre også. Anonymkode: 8bcc7...d1f 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå