AnonymBruker Skrevet 29. september #1 Skrevet 29. september Først: Jeg har gått ned over 30 kg, og har vært normalvektig i nesten 6 år. Har vært rimelig stabil +/- 2 kg, og det er for meg den største seieren fordi jeg er ikke ny på slanking. Har gått ned i vekt mange ganger før, og opp igjen rett etterpå. Å holde en stabil vekt fra nesten 100 til 65-67 kg har kostet, jeg må stadig passe på, eller stramme inn. Men det koster mindre og mindre, og nå føler jeg nesten at det går litt av seg selv! Grunnen til at jeg skriver nå er at jeg hadde en langhelg for to helger siden hvor jeg følte at jeg skeiet skikkelig ut. Vi spiste 3-retters på restaurant i to dager. Jeg drakk en del vin. Alt på papiret var mye mat og drikke. Veide meg da vi kom hjem: hadde ikke gått noe opp. Tilbake til normale rutiner, spiste normalt. Tenkte at ferien ville vise seg på vekten en uke etterpå. Veide meg i dag: 1 kg ned. Hvorfor? Har prøvd å gå litt opp i dette. Klarer ikke å telle kalorier av måltidene vi hadde, for kjenner ikke ingrediensene. Men det jeg gjorde: gikk mye. Logget rundt 20.000 skritt av å bare rusle rundt. Spiste ubevisst mindre da jeg kom hjem fordi maten smakte ikke like godt som de gourmetmåltidene vi hadde der. Telte kcal på en random dag forrige uke og ser at jeg kun fikk i meg 1100 kcal. Uten at jeg følte jeg spiste lite den dagen. Hva jeg ikke gjorde på turen: spiste ikke snacks utenom måltidene. Spiste ikke på flyet. Spiste ikke frokost to av dagene fordi jeg prioriterte søvn. Dette er sikkert selvsagt for mange, men om noen her er i vedlikehold så kan det kanskje være nyttig. For meg er det en seier, og et tegn på at jeg klarer å holde denne vekten, når jeg faktisk tror at jeg spiser mer enn det jeg gjør. Det har vært helt omvendt før.... Anonymkode: 2be89...c46 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #2 Skrevet 29. september Ufrivillig vekttap bør vurderes hos lege Anonymkode: b7eb1...acd
AnonymBruker Skrevet 29. september #3 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ufrivillig vekttap bør vurderes hos lege Anonymkode: b7eb1...acd Ser du ikke har lest alt 🤔 Prøv igjen. Anonymkode: 2be89...c46 6
Hensatt Skrevet 29. september #4 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ufrivillig vekttap bør vurderes hos lege Anonymkode: b7eb1...acd -1 kg? 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #5 Skrevet 30. september Hurra for deg!! Dette er så bra!! Og veldig fint for oss andre som er/nærmer oss vedlikehold å lese om og diskutere! Det høres ut som, om jeg forstår deg rett at du spiste lunsj og middag og holdt deg til det. Så selv om du «skeiet» ut med mye mat i de måltidene, gjorde det at du ikke spiste frokost og snacks + gikk mye, at du holdt vekten! Dette er helt klart en veldig fin måte å gjøre det på og en seier uten tvil! Godt jobba! Jeg vet hvor lett det er å snackse på flyet, og mellom måltidene på tur. Og det kan være vanskelig å unngå mye mat når man er på hotell eller lignende. Og uansett, om du lå 500-1000 kcal over de dagene, så tok du igjen med å spise mindre da du kom hjem. Super måte å hente seg inn igjen på! Anonymkode: eb8f6...67c 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #6 Skrevet 30. september Det tar lengre tid med mer glipp i vaner før det merkes er min erfaring. Man kan venne seg til at litt utskeielser går fint, og så plutselig er man syk eller noe annet skjer og så har man brått ikke den samme flyten og motstandskraften/vanen som før. Og det er DA det er vanskelig å hente seg inn igjen. Anonymkode: 62bb0...aca 1
MiominMio Skrevet 30. september #7 Skrevet 30. september Du ryker jo ikke opp i vekt ved at du skeier ut en helg og som du skriver du har lagt inn godt med skritt også. Det er jo inntaket over lengre tid som ødelegger og om du spiser normalt i uka så tenker jeg at det ikke er noe å bekymre seg for. Men skal man gå ned i vekt og jobber aktivt med det så kan en slik helg gjøre at det stagnerer - merket det for min egen del. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå