Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fra 100% til 80% stilling (sykepleier) for en stund siden, klarte ikke å holde hodet over vannet og var så sliten etter jobb at jeg kunne gråte bare noen sa hei til meg. 
Det hjalp veldig å gå ned i stilling. Men nå føler jeg litt på samme måte igjen, hverdagene er et evig hamsterhjul, jeg klarer aldri å lade batteriene og jeg drukner i «må» og «bør». Prøver å få til en slags treningsrutine men får det ikke til, blir til at jeg trener i skippertak de dagene jeg har energi. Jeg vil ikke leve sånn, men arbeidslivet er jo så krevende. Hvordan får dere andre det til?

K36

Anonymkode: 1d259...7a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å bytte yrke? 

Anonymkode: d85bf...ca1

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig å ha det slik. Har du vært hos legen og tatt blodprøver?

Hadde sjekket jernlager, vitaminer (b og d) hormoner (overgangsalder, stoffskifte) i første omgang. 

Anonymkode: 2dbf7...083

Skrevet

Er du sikker på at det er jobben som gjør deg utslitt? Har du barn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye alene med barnehagebarn og er i full jobb. Jeg laget en ukeplan i hodet hvor jeg lager en plan for middagslaging, hårvask og trening (Haha). Jeg planlegger hvilke dager jeg skal trene og sørger for at de andre aktivitetene passer inn i forhold til dette. Det gjør det mindre sannsynlig at jeg står over treningen. 

Jeg trener styrke og/eller hopper tau etter leggetid. 

Anonymkode: ad484...2f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke vanlig å ha det slik. Har du vært hos legen og tatt blodprøver?

Hadde sjekket jernlager, vitaminer (b og d) hormoner (overgangsalder, stoffskifte) i første omgang. 

Anonymkode: 2dbf7...083

Har tatt blodprøver, alt var normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du urimelig mye ansvar på hjemmebane, inkludert det tredje skiftet?

Stiller du for høye krav til at alt skal være rent og perfekt? 

Anonymkode: 877a1...794

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er mye alene med barnehagebarn og er i full jobb. Jeg laget en ukeplan i hodet hvor jeg lager en plan for middagslaging, hårvask og trening (Haha). Jeg planlegger hvilke dager jeg skal trene og sørger for at de andre aktivitetene passer inn i forhold til dette. Det gjør det mindre sannsynlig at jeg står over treningen. 

Jeg trener styrke og/eller hopper tau etter leggetid. 

Jøss, hvordan hopper du tau liggende i sengen?

Anonymkode: 49b94...830

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har gått fra 100% til 80% stilling (sykepleier) for en stund siden, klarte ikke å holde hodet over vannet og var så sliten etter jobb at jeg kunne gråte bare noen sa hei til meg. 
Det hjalp veldig å gå ned i stilling. Men nå føler jeg litt på samme måte igjen, hverdagene er et evig hamsterhjul, jeg klarer aldri å lade batteriene og jeg drukner i «må» og «bør». Prøver å få til en slags treningsrutine men får det ikke til, blir til at jeg trener i skippertak de dagene jeg har energi. Jeg vil ikke leve sånn, men arbeidslivet er jo så krevende. Hvordan får dere andre det til?

K36

Sånn skal det ikke være, men jeg kjenner meg igjen. Har vørt sykemeldt en periode nå. Føler meg bedre, men gruer meg til å gå tilbake i 100% stilling 😭 Mannen og jeg har god fordeling av oppgavene på husarbeid også.

Sykepleier,39

Anonymkode: f20c3...18e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trener med hoppetau etter at barnet er lagt. Det skjønte du vel?

AnonymBruker
Skrevet

Har det helt likt her. Små barn + full jobb gjør meg helt utslitt! Jeg jobber i barnehage, har funnet ut jeg må skifte jobb i håp om at det skal føles mer overkommelig å stå i jobb. 

Anonymkode: 21e34...38e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

:fnise:

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg trener med hoppetau etter at barnet er lagt. Det skjønte du vel?

Det skjønte AB'n sikkert. Jeg skjønte det jeg også, det var allikevel en artig kommentar. 

Du har sjekket med blodprøver at du ikke mangler noen vitaminer, mineraler eller at noe annet er galt? 

Kanskje du prøver for mye. Hva om du f.eks prøvde å "blåse" i treningen? Slappe av litt med husarbeid og "må" og "bør" som du føler på? Det er ingen som dør eller blir syke av litt rot. 

Når det er sagt så er jeg veldig glad for at noen orker og vil og klarer å være sykepleiere. Det er en så viktig jobb og jeg skulle ønske det var mulig for Norge AS å legge mye mer penger i helse, ansette flere og fordele arbeidsoppgaver så de som jobber ikke blir utbrente, sykemeldte og til slutt kanskje uføre. 

Anonymkode: 051eb...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...