AnonymBruker Skrevet 29. september #1 Skrevet 29. september Jeg ser det er flere tråder om overgangsalderen, men tar sjansen på å starte min egen. Jeg lurer på: Kan det være så lett? Det siste året har jeg i perioder hatt noe nattsvette. De siste syklusene har vært regelmessige, men noen dager kortere enn normalt. Jeg hadde en kort periode, tre uker, kanskje, med hetetokter. De stoppet et par uker før forventet mens, men den venter jeg fortsatt på. Jeg er nå et par uker over tiden, og det har kun skjedd når jeg har vært gravid. Kan jeg ha hatt min siste mens? Kan det være så enkelt? (jeg er singel, og garantert ikke gravid) Anonymkode: f9f4d...b39
AnonymBruker Skrevet 29. september #2 Skrevet 29. september Du kan jo håpe at det var det 😀 men jeg tror ikke det, ofte kommer og går symptomene litt, i perioder nattesvette, så dårlig søvn, så hjerentåke osv. mulig du har hatt din siste mens, men plagene forsvinner ofte ikke med en gang likevel. Håper du får det enkelt videre uansett, overgangsalder er krevende for mange. 😀 Anonymkode: e6fa4...790 2
Gaia Skrevet 29. september #3 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ser det er flere tråder om overgangsalderen, men tar sjansen på å starte min egen. Jeg lurer på: Kan det være så lett? Det siste året har jeg i perioder hatt noe nattsvette. De siste syklusene har vært regelmessige, men noen dager kortere enn normalt. Jeg hadde en kort periode, tre uker, kanskje, med hetetokter. De stoppet et par uker før forventet mens, men den venter jeg fortsatt på. Jeg er nå et par uker over tiden, og det har kun skjedd når jeg har vært gravid. Kan jeg ha hatt min siste mens? Kan det være så enkelt? (jeg er singel, og garantert ikke gravid) Anonymkode: f9f4d...b39 Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 29. september #4 Skrevet 29. september Jeg hadde nok svettetokter lenger enn deg. Men min mens var bare plutselig borte. Ikke hadde jeg lange blødninger slik som mange sier de hadde. Så jeg er nok av de som har sluppet billig unna. Så ja kan være at du også er over overgangsalder. Anonymkode: afccf...09b 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #5 Skrevet 29. september Man kan håpe. Jeg trodde min var ferdig, men den kom tilbake etter ett år. Men bare en gang foreløpig, og nå har det gått snart to år til. Så regner med den delen er ferdig. Jeg har ikke hatt hetetokter, og lever i håpet om å slippe det. Anonymkode: fa087...e11 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #6 Skrevet 30. september Gaia skrev (9 timer siden): Hvor gammel er du? Ble nylig 50 Anonymkode: f9f4d...b39
AnonymBruker Skrevet 30. september #7 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ble nylig 50 Anonymkode: f9f4d...b39 Startet med litt nattesvette hos meg (bare i nakken) da jeg var i 40-årene, men ga seg etter en stund. Det jeg merker nå, er at alt er tørrere og at jeg er mer lettrørt. Mensen kommer og går, men det er lite eller ingen ting som kommer. Jeg er nok ferdig med mensen, men det er ingen garanti for at jeg er ferdig med alt det andre. Jeg har nettopp passert 50. Anonymkode: bf2b9...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #8 Skrevet 30. september Mange tråder ja men du måtte starte enda en.. Anonymkode: d336b...a6c
AnonymBruker Skrevet 30. september #9 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg ser det er flere tråder om overgangsalderen, men tar sjansen på å starte min egen. Jeg lurer på: Kan det være så lett? Det siste året har jeg i perioder hatt noe nattsvette. De siste syklusene har vært regelmessige, men noen dager kortere enn normalt. Jeg hadde en kort periode, tre uker, kanskje, med hetetokter. De stoppet et par uker før forventet mens, men den venter jeg fortsatt på. Jeg er nå et par uker over tiden, og det har kun skjedd når jeg har vært gravid. Kan jeg ha hatt min siste mens? Kan det være så enkelt? (jeg er singel, og garantert ikke gravid) Anonymkode: f9f4d...b39 Jeg hadde uregelmessig mens i ca 4 år før jeg mistet mensen helt. Ingen perioden kunne det til tider gå flere mnd mellom hver mens. De siste par årene av de fire, fikk jeg østrogendominans, som ofte skjer, da måtte jeg ta provera hver 3.mnd for å sette igang mensen. Dette fordi østrogenet førte til tykk slimhinne i livmoren, me manglende progesteron gjorde at jeg ikke fikk blødd ut slimhinnen. Det er viktig å få blødd ut den, hvis ikke ka det oppstå kreft. Det er først et år etter siste mens man offisielt er i overgangsalderen, perioden før den tid, kalles en perimenopause, hvis jeg husker rett. Symptomene kan opplevelses i årevis etter at man har kommet i overgangsalderen, og kan komme i rykk og napp, derfor velger mange hormonterapi😊 Anonymkode: eda7d...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #10 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mange tråder ja men du måtte starte enda en.. Anonymkode: d336b...a6c Her er et fritt fram for alle å starte tråder. Det er derimot frivillig å lese😉 Anonymkode: eda7d...f3a 4 4
AnonymBruker Skrevet 30. september #11 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er først et år etter siste mens man offisielt er i overgangsalderen, perioden før den tid, kalles en perimenopause, hvis jeg husker rett. Symptomene kan opplevelses i årevis etter at man har kommet i overgangsalderen, og kan komme i rykk og napp, derfor velger mange hormonterapi😊 Anonymkode: eda7d...f3a Da har jeg vært både inne og ute igjen 😅 Anonymkode: fa087...e11
AnonymBruker Skrevet 30. september #12 Skrevet 30. september Kan det komme og gå? Jeg begynte med hetetokter fra 45 års alder. Fikk en pause på 4 mnd fra 46. Etter fylte 47 så er det bånn gass, hetetokter 2-3 i timen og mest på natta. Jeg blir g a l. 🥵🥵🥵 Anonymkode: b8427...bd3 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #13 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg ser det er flere tråder om overgangsalderen, men tar sjansen på å starte min egen. Jeg lurer på: Kan det være så lett? Det siste året har jeg i perioder hatt noe nattsvette. De siste syklusene har vært regelmessige, men noen dager kortere enn normalt. Jeg hadde en kort periode, tre uker, kanskje, med hetetokter. De stoppet et par uker før forventet mens, men den venter jeg fortsatt på. Jeg er nå et par uker over tiden, og det har kun skjedd når jeg har vært gravid. Kan jeg ha hatt min siste mens? Kan det være så enkelt? (jeg er singel, og garantert ikke gravid) Anonymkode: f9f4d...b39 Det var så enkelt for meg.Hadde hetetokter i 2 mnd,Sluttet å blø og det var det.Var 40 år. Anonymkode: 7a11a...607 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:32 #14 Skrevet søndag kl. 05:32 AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 19.26): Det var så enkelt for meg.Hadde hetetokter i 2 mnd,Sluttet å blø og det var det.Var 40 år. Anonymkode: 7a11a...607 Heldig du. Jeg er på 3.året med hetetokter og blir sprø. Jeg er nok uheldig og skal ha hetetokter resten av livet. 🥵😵🤯 Anonymkode: b8427...bd3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:53 #15 Skrevet onsdag kl. 09:53 AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 7.32): Heldig du. Jeg er på 3.året med hetetokter og blir sprø. Jeg er nok uheldig og skal ha hetetokter resten av livet. 🥵😵🤯 Anonymkode: b8427...bd3 Gå til nevrorefleksolog og si at du vil ha hypofyse og hypothalamus på finge og 2-5-8 på underarm og legg. Det kan bli enda verre de to første ukene, men så blir det bedre! Hvis du har hormonelt humør eller hormonell dårlig søvn, så kan det faktisk gå over på dag 1! Men hetetokter tar litt lenger tid. Anonymkode: 19e33...0f6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:56 #16 Skrevet onsdag kl. 09:56 AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 22.12): Jeg ser det er flere tråder om overgangsalderen, men tar sjansen på å starte min egen. Jeg lurer på: Kan det være så lett? Det siste året har jeg i perioder hatt noe nattsvette. De siste syklusene har vært regelmessige, men noen dager kortere enn normalt. Jeg hadde en kort periode, tre uker, kanskje, med hetetokter. De stoppet et par uker før forventet mens, men den venter jeg fortsatt på. Jeg er nå et par uker over tiden, og det har kun skjedd når jeg har vært gravid. Kan jeg ha hatt min siste mens? Kan det være så enkelt? (jeg er singel, og garantert ikke gravid) Anonymkode: f9f4d...b39 Mensen skal være borte minst et år sammenhengende, før du kan konkludere med at du er ferdig. Anonymkode: 49c33...752 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:05 #17 Skrevet onsdag kl. 10:05 AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 13.10): De siste par årene av de fire, fikk jeg østrogendominans, som ofte skjer, da måtte jeg ta provera hver 3.mnd for å sette igang mensen. Dette fordi østrogenet førte til tykk slimhinne i livmoren, me manglende progesteron gjorde at jeg ikke fikk blødd ut slimhinnen. Det er viktig å få blødd ut den, hvis ikke ka det oppstå kreft. Anonymkode: eda7d...f3a Hvordan kan man vite at man må ta tilskudd for å få blødd ut slimhinnen? Jeg er en av disse som har hatt uregelmessig mens en stund, men aner jo ikke om jeg har østrogendominans og trenger tilskudd.. Håper noen har svar ❤️ Anonymkode: 01ae6...c70
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:05 #18 Skrevet onsdag kl. 10:05 Overgangsalderen er ikke over fordi om mensen er borte, men offisielt sies det 12 mnd etter siste mens. Likevel opplever jeg store plager med hetetokter fremdeles, og det er flere år siden jeg hadde min siste mens. Plagene varierer mye fra person til person, og du er nok blant de heldige. Anonymkode: 73896...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå