AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:51 #1 Skrevet mandag kl. 17:51 trekke penger etter at jeg fikk nytt kort jeg ikke har lagt inn? Ett par andre streaming tjenester kunne ikke trekke og ble avsluttet. Skjønner ikke hvordan de kan trekke når jeg ikke har lagt inn det nye kortet Anonymkode: 2d65b...ae9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:53 #2 Skrevet mandag kl. 17:53 Netflix to further take the best out of Visa Token Service Anonymkode: 8d69e...143 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:54 #3 Skrevet mandag kl. 17:54 Kanskje ditt gamle kort har ikke gått ut på dato enda? Anonymkode: c23bb...e92
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:59 #4 Skrevet mandag kl. 17:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje ditt gamle kort har ikke gått ut på dato enda? Anonymkode: c23bb...e92 Det gikk ut i for flere måneder siden Anonymkode: 2d65b...ae9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:02 #5 Skrevet mandag kl. 18:02 Min mor fikk nylig en mail fra tv2 Play som bekreftet at hennes nye kort var registrert. Hun var redd det var noe lureri og fikk meg til å sjekke, og joda, hennes nye kort hadde automatisk erstattet det gamle i systemet deres. Jeg hadde forberedt meg på å hjelpe henne med å legge det nye kortet inn i systemet, men her har teknikken overtatt, altså. Anonymkode: 913fe...755 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:14 #6 Skrevet mandag kl. 18:14 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min mor fikk nylig en mail fra tv2 Play som bekreftet at hennes nye kort var registrert. Hun var redd det var noe lureri og fikk meg til å sjekke, og joda, hennes nye kort hadde automatisk erstattet det gamle i systemet deres. Jeg hadde forberedt meg på å hjelpe henne med å legge det nye kortet inn i systemet, men her har teknikken overtatt, altså. Anonymkode: 913fe...755 Takk, da er det sikkert det som har skjedd for meg også. Anonymkode: 2d65b...ae9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:35 #7 Skrevet mandag kl. 19:35 Du må jo avslutte abonnementene, ikke bare slutte å betale for de. Det er del av avtalen du signerer på det når du oppretter et abonnement. Anonymkode: 154c3...7c8 6 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:40 #8 Skrevet mandag kl. 19:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min mor fikk nylig en mail fra tv2 Play som bekreftet at hennes nye kort var registrert. Hun var redd det var noe lureri og fikk meg til å sjekke, og joda, hennes nye kort hadde automatisk erstattet det gamle i systemet deres. Jeg hadde forberedt meg på å hjelpe henne med å legge det nye kortet inn i systemet, men her har teknikken overtatt, altså. Anonymkode: 913fe...755 I første omgang tenker jeg det er bra at man slipper å legge inn nye kort i systemet. Men hva da hvis en svindler får tak i kortinformasjon, vil han også bli istand til å bruke ens nye kort selv om det gamle blir sperret? Anonymkode: 724bf...11f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:42 #9 Skrevet mandag kl. 19:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I første omgang tenker jeg det er bra at man slipper å legge inn nye kort i systemet. Men hva da hvis en svindler får tak i kortinformasjon, vil han også bli istand til å bruke ens nye kort selv om det gamle blir sperret? Anonymkode: 724bf...11f Må vel ha startet abonnementet med BankID i utgangspunktet så høres ikke ut som noe som vil skje. Anonymkode: 8d69e...143
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Må vel ha startet abonnementet med BankID i utgangspunktet så høres ikke ut som noe som vil skje. Anonymkode: 8d69e...143 Har aldri brukt noe bankid for å lage abonnement. Anonymkode: 2d65b...ae9 2
newman01 Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): I første omgang tenker jeg det er bra at man slipper å legge inn nye kort i systemet. Men hva da hvis en svindler får tak i kortinformasjon, vil han også bli istand til å bruke ens nye kort selv om det gamle blir sperret? Anonymkode: 724bf...11f Nei, det er ikke slik det fungerer. Visa har klart å lage et system som automatisk oppdaterer kortinformasjonen i onlinetjenester du allerede abonnerer på. Skal man abonnere på en ny tjeneste trenger man det nye bankkortet, med CVC-kode og mulig godkjenning av transaksjonen via BankID (litt avhengig av bank og tjeneste). Så eneste som er greia nå er at man må faktisk ta seg bryet med å si opp en tjeneste selv, og ikke bare vente 1-2 år på at bankkortet går ut på dato og ikke kan brukes mer. Endret 22 timer siden av newman01 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden newman01 skrev (43 minutter siden): Nei, det er ikke slik det fungerer. Visa har klart å lage et system som automatisk oppdaterer kortinformasjonen i onlinetjenester du allerede abonnerer på. Skal man abonnere på en ny tjeneste trenger man det nye bankkortet, med CVC-kode og mulig godkjenning av transaksjonen via BankID (litt avhengig av bank og tjeneste). Så eneste som er greia nå er at man må faktisk ta seg bryet med å si opp en tjeneste selv, og ikke bare vente 1-2 år på at bankkortet går ut på dato og ikke kan brukes mer. Så bare en svindler klarer å opprette noe i ditt navn, så løper det for alltid? Anonymkode: 724bf...11f
newman01 Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så bare en svindler klarer å opprette noe i ditt navn, så løper det for alltid? Anonymkode: 724bf...11f Nei, du kan jo slette kortet, eller melde det stjålet. Da får du helt nytt.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det gikk ut i for flere måneder siden Anonymkode: 2d65b...ae9 Hvis du bare har fått fornyet kortet så vil det automatisk fornyes også hos disse tjenestene, i alle fall skjer det med meg på Apple Pay og med Bank Norwegian. Du må aktivt avslutte abonnementet, eller avslutte (sperre) kortet. Anonymkode: 667ac...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis du bare har fått fornyet kortet så vil det automatisk fornyes også hos disse tjenestene, i alle fall skjer det med meg på Apple Pay og med Bank Norwegian. Du må aktivt avslutte abonnementet, eller avslutte (sperre) kortet. Anonymkode: 667ac...3a1 Hadde vært fint om det samme fungerte hos hotels.com, der er det kronglete å få byttet kort på en bestilling. Anonymkode: 724bf...11f 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har aldri brukt noe bankid for å lage abonnement. Anonymkode: 2d65b...ae9 Når man betaler med norske kredittkort må det verifiseres, som regel via bankid. Det har vel å merke ikke alltid vært slik. Anonymkode: 58657...eb6 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden Æsj dette var dårlige nyheter for meg... Har lagt kortet inn på en sketchy nettside for noen år siden, og kortet løper ut nå om noen mnder. Husker ikke passordet eller eposten eller noe, ser bare at jeg blir trekt i eningen og tenkte at dette avsluttes når kortet løper ut... Nå blir jeg veldig skeptisk og redd for at det blir automatisk fornyet! 😕 Anonymkode: fae4e...4d1
trøndermann38 Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Æsj dette var dårlige nyheter for meg... Har lagt kortet inn på en sketchy nettside for noen år siden, og kortet løper ut nå om noen mnder. Husker ikke passordet eller eposten eller noe, ser bare at jeg blir trekt i eningen og tenkte at dette avsluttes når kortet løper ut... Nå blir jeg veldig skeptisk og redd for at det blir automatisk fornyet! 😕 Anonymkode: fae4e...4d1 Du kan ta kontakt med banken og forklare så kan du få nytt kort, eller si du har mistet det.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Æsj dette var dårlige nyheter for meg... Har lagt kortet inn på en sketchy nettside for noen år siden, og kortet løper ut nå om noen mnder. Husker ikke passordet eller eposten eller noe, ser bare at jeg blir trekt i eningen og tenkte at dette avsluttes når kortet løper ut... Nå blir jeg veldig skeptisk og redd for at det blir automatisk fornyet! 😕 Anonymkode: fae4e...4d1 Hvorfor har du ikke sperret kortet for lenge siden? Anonymkode: 667ac...3a1
newman01 Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Æsj dette var dårlige nyheter for meg... Har lagt kortet inn på en sketchy nettside for noen år siden, og kortet løper ut nå om noen mnder. Husker ikke passordet eller eposten eller noe, ser bare at jeg blir trekt i eningen og tenkte at dette avsluttes når kortet løper ut... Nå blir jeg veldig skeptisk og redd for at det blir automatisk fornyet! 😕 Anonymkode: fae4e...4d1 Hvordan kan du akseptere at en sketchy nettside trekker penger fra kontoen din i utgangspunktet? Og hvordan klarer du å ikke huske eposten som er brukt? Må jo isåfall ha pågått i veldig mange år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå