Gå til innhold

Hvorfor krever streamingtjenestene at du laster ned app. Men du kan ikke si opp medlemskapet hos dem i appen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine eldre foreldre husker selvfølgelig ikke passordet og betaler videre. De har prøvd å ringe. Ingen kundeservice. De har prøvd å fornye passord, ingen svar.
Ikke noe problem for den yngre generasjon. Men har de gjort det litt ekstra tungvint å ende medlemskap for de som ikke er helt update?

Ps. Mine foreldre er på en annen kant av landet.

Anonymkode: 194a7...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å gjøre det jævligst mulig å si opp. Det skulle vært forbudt ved lov å holde på slik. 

Anonymkode: 89292...b88

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De har prøvd å fornye passord, ingen svar.

Søppelpostkassen.

Anonymkode: 6a8fd...9b3

• Liker 1
Skrevet

Hvilken strømmetjeneste er det snakk om? Har ikke opplevd noen som er fullt så vanskelige å hanskes med. 

Kan det være mulig å blokkere betalingen via bank? 

Anonymkode: 55aec...ebd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilken strømmetjeneste er det snakk om? Har ikke opplevd noen som er fullt så vanskelige å hanskes med. 

Kan det være mulig å blokkere betalingen via bank? 

Det er mange. En slektning lastet de ned på deres tv når han var på et lenger besøk og de skulle hjelpe han i en tung tid. 

Skrevet

Kan det tenkes at slektningen brukte sin egen e-post? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig. Men mine foreldre blir trukket. Tror vi må ringe banken som en over foreslår.

Skrevet

Har lurt på det samme. Kan ikke være noen annen forklaring enn at de ønsker å gjøre det vanskelig å si opp.

Flere av tjenestene har jo også gjort det vanskelig å finne frem og du får gjerne et spørsmål om du er helt sikker før du får sagt opp også.

Anonymkode: 95d0c...880

• Liker 2
Skrevet

Hvilke strømmetjenester? Jeg har ikke vært borti noen jeg ikke har klart å si opp foreløpig. Men apple gjorde det vanskelig. Og netflix sendte meg automatisk over på betaltjenesten da jeg hadde sagt dem opp via T-we. Jeg fikk beløpet slettet, men synes ikke det er noen grei praksis at man får nytt abonnement selv om man sier opp.

Anonymkode: 8b1ac...386

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mulig. Men mine foreldre blir trukket. Tror vi må ringe banken som en over foreslår.

Du må uansett si opp abonnementet hos strømmeleverandøren. Hvis ikke så har dere en tjeneste dere ikke betaler for og da kan det bli sendt til inkasso og da blir det fort dyrt. 
Men hvorfor svarer du ikke på hvilke strømmetjenester dette gjelder? Da hadde det blitt enklere for folk å hjelpe deg 🤔

Anonymkode: 1b9dd...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange. En slektning lastet de ned på deres tv når han var på et lenger besøk og de skulle hjelpe han i en tung tid. 

Spurt denne slektningen hvilken mail han logget seg inn med?

Det er jo passe frekt hvis han logget seg inn med egen mail og dine foreldres kort for å fortsette å bruke det hjemme i ettertid. Men er ikke sjokkert heller hvis det er tilfelle.

Men banken kan nok hjelpe da.

Anonymkode: b3acb...71d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må uansett si opp abonnementet hos strømmeleverandøren. Hvis ikke så har dere en tjeneste dere ikke betaler for og da kan det bli sendt til inkasso og da blir det fort dyrt. 
Men hvorfor svarer du ikke på hvilke strømmetjenester dette gjelder? Da hadde det blitt enklere for folk å hjelpe deg 🤔

Anonymkode: 1b9dd...e5e

Min erfaring er at når bankkortet f.eks går ut så de ikke kan trekke for neste periode, så mister jeg tilgangen umiddelbart, og får en mail som gjør meg oppmerksom på at de ikke kunne trekke. Altså mottar jeg ikke tjenesten lenger. I mitt tilfelle gjorde det riktignok at jeg bare kom på hvor jeg hadde glemt å registrere det nye kortet og raskt fikk tjenesten i gang igjen. Hadde jeg ikke gjort det, så hadde jeg forblitt uten tilgang, så hva skulle de kreve inkasso for? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min erfaring er at når bankkortet f.eks går ut så de ikke kan trekke for neste periode, så mister jeg tilgangen umiddelbart, og får en mail som gjør meg oppmerksom på at de ikke kunne trekke. Altså mottar jeg ikke tjenesten lenger. I mitt tilfelle gjorde det riktignok at jeg bare kom på hvor jeg hadde glemt å registrere det nye kortet og raskt fikk tjenesten i gang igjen. Hadde jeg ikke gjort det, så hadde jeg forblitt uten tilgang, så hva skulle de kreve inkasso for? 

Helt riktig, både hos strømme tjenester og online aviser mister man bare tilgang hvis de ikke klarer å trekke betalingen. Så man kan også bare tømme kortet for å ikke trenge vente på at kortet går ut. MEN de begynner derimot å trekke igjen idet det er penger tilgjengelig igjen og da også de manglende beløpene. Så med mindre familie medlemmet legger inn sitt eget kort idet tilgangen forsvinner så hjelper det lite i det lange løp å bare gjøre betalingen utilgjengelig.

Det beste er å kontakte familie medlemmet eller banken. Å kontakte strømme tjenesten hjelper nok lite da det er eieren av mailen som eier abonnementet og de fjerner da ikke uten videre et kortnummer for noen andre. De vil jo bare ha pengene sine.

Anonymkode: b3acb...71d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa akkurat opp et par abonnement inne på paypal, fordi jeg hadde betalt med paypal. Skikkelig bakvendtland, var jo ikke der jeg begynte å lete for å si opp. 

Anonymkode: 92211...c44

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...