AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:35 #1 Skrevet mandag kl. 17:35 Dette er vår tredje prøvemåned, og første måneden jeg har fått positiv eggløsningstest. Har brukt Premom for å ha god oversikt over lh-nivåer, men føler meg litt urutinert på hva alt betyr. Hadde et svært brått dropp etter lh-topp, deretter noe økning før et nytt brått dropp. Skal sies at de to dagene (CD 20 og 24) var svært hektiske dager med høyt stressnivå og lite mat. Spørsmålet er vel om droppene er et tegn på at stressnivået tuller med hormonene mine, eller om dette ser helt gjennomsnittlig ut. Har noen sin premom-graf fra en syklus som endte opp i graviditet? Anonymkode: a90ac...1ad
HeleneHS Skrevet mandag kl. 18:25 #2 Skrevet mandag kl. 18:25 Kan ikke si noe om premom spesifikk, men det er helt vanlig at du får en dropp rett etter peak - har ikke pleid å teste etter at jeg fikk en negativ etter årsaken, så usikker hvordan det hadde sett ut for meg.
Hjulvisp Skrevet mandag kl. 18:35 #3 Skrevet mandag kl. 18:35 Ser veldig vanlig ut tenker jeg. Jeg stopper også testingen når jeg har fått en negativ test etter positivt, for man kan uansett ikke lese noe av testene etter den har vært positiv. Alt eggløsningstestene kan fortelle er om Lh-nivået øker. Og det øker bare når kroppen forbereder seg på eggløsning. Så testingen din indikerer at kroppen din prøver å slippe et egg 👌👌 Det eneste interessante ved eggløsningstester er om den er positiv eller negativ, ikke om den gir 0,15 eller 0,23 i ratio i appen 😊 Her ser du grafen min denne måneden - jeg fikk negativ el-test i dag etter flere positive tester i går, så nå gir jeg meg på eggløsningstester. Den blå grafen er BBT, altså temperaturen min. Så det er nå den kommer på banen - hvis temperaturen øker og holder seg forhøyet i minst tre dager er det et tydelig tegn på at eggløsning har skjedd. Lykke til denne syklusen 🤞🏽 1
Hjertefisk Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Dette ser helt vanlig ut. :) Helt vanlig med både bratt oppgang, og bratt nedgang. At du har en pitteliten stigning i dagene etterpå betyr ingenting. Vi har hele tiden litt lh i kroppen, og de kan fluktuere litt. Hvor hydrert/dehydrert du er kan også påvirke hvor mye lh testene klarer å fange opp. Jeg slutter alltid å teste etter positiv eggløsningstest. Det er egentlig den eneste informasjonen man trenger fra lh-tester. Hvordan grafen ser ut ellers, har lite å si. Du kan tracke basaltemperaturen din hvis du vil være enda mer sikker på at eggløsning har skjedd.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Ok, da stopper jeg å teste og smører meg inn med tålmodighet! 🤞😊 Anonymkode: a90ac...1ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå