AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Jeg merker at jeg begynner å bli veldig frustrert over hvor vanskelig det er å få venner (eller noen for å finne på ting) i Norge når du ikke kommer opprinnelig fra Norge og er en singel mann uten barn. Jeg bor i en bygda hvor jeg kjenner mange folk men de fleste kontaktene er veldig overfladiske. Noen sier at vi må møtes en gang, men når du spør dem om for å møte er de alltid opptatt, selv om de ikke har jobb, barn/barnefri eller partner. Jeg melder meg på alle slags aktiviteter og snakker med alle og jeg vet mest om alle, men de vet ingenting om meg fordi de aldri spør om noe. En utfordring er at jeg snakker lettere med kvinner enn menn, fordi jeg liker dype samtaler og er totalt uinteressert i å snakke om fotball eller biler, men samme problem er også med kvinner de har aldri tid. Jeg vurderer seriøst å selge alt og flytte til byen. Men jeg lurer på om det blir bedre i byen. Kanskje det høres kjent ut for noen og kan kanskje deler sine erfaringer? M40+ Anonymkode: c6ec1...581 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Gjennom hobbyer, fritidsinteresser, frivillig arbeid eller f.eks turgrupper. Anonymkode: f61e9...f04 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden I Oslo har noen laget en gå-klubb, kanskje det finnes lignende flere steder? Emily Northway startet gåklubb for å utfordre ensomheten – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Anonymkode: 95d46...f99 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Har de pub quiz på bygda som du kan delta på? Anonymkode: 4f377...1fc 2
Daria Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Min første tanke er at du kanskje prøver litt for hardt og blir litt for mye og intens. Du snakker med alle, stiller personlige spørsmål (antar jeg, siden du ver så mye om alle) og vil ha dype samtaler - det kan fort skremme vekk mange hvis de føler at de egentlig ikke kjenner deg så godt. Nordmenn bruker gjerne tid på å bli kjent og bygge vennskap. Dessuten må man tilpasse seg for å bli del av et eksisterende fellesskap - hvis alle mennene i bygda er opptatt av biler og fotball, ville jeg vist litt interesse for det. Ha et åpent sinn og jobb med det du har der du er, selv om det ikke er det du helst vil ha - kanskje finner du mer enn du tror. 3
BobbySocks Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Enig med hun over her, er du litt «mye»? Nordmenn er jo litt reserverte av seg, og folk som er litt mye skremmer jo vannet av de fleste. 3
anonym482 Skrevet 16 minutter siden #7 Skrevet 16 minutter siden BobbySocks skrev (3 timer siden): Enig med hun over her, er du litt «mye»? Nordmenn er jo litt reserverte av seg, og folk som er litt mye skremmer jo vannet av de fleste. Da trenger vi kanskje flere som TS, for å motvirke trenden om "unnskyld at jeg lever"?
BobbySocks Skrevet 3 minutter siden #8 Skrevet 3 minutter siden anonym482 skrev (12 minutter siden): Da trenger vi kanskje flere som TS, for å motvirke trenden om "unnskyld at jeg lever"? I det minste kunne de jo funnet hverandre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå