Elbk Skrevet mandag kl. 16:35 #1 Skrevet mandag kl. 16:35 Noen som har jobbet for å få eksen tilbake, og klart det? Hvordan gikk dere fram i så fall? Trenger ikke tilbakemelding fra dere som slettes ikke vil ha eksen tilbake😉
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:46 #2 Skrevet mandag kl. 16:46 Hva har endret seg for at resultatet skal bli et annet? Jeg gjorde det, vi ble i sammen igjen og alt gikk like i dass som de andre gangene. Nå har jeg ikke sett ham på 12 år. Anonymkode: abbc9...38b
Elbk Skrevet mandag kl. 20:14 Forfatter #3 Skrevet mandag kl. 20:14 Hmm, godt spørsmål... Jeg elsker han like høyt som før, og savner han så mye at det gjør vondt. Vi hadde det fint, men han mistet følelsene for meg. Muligens pga fobi for følelser og unnvikende tilknytningsstil. Hadde håpet at han savnet meg når han fikk ting på avstand, og at han innså at vi hadde det trygt og godt sammen ❤️ Skulle ønske jeg hadde mot nok til å ta det opp med han, men så er det så innmari vondt å bli avvist.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:20 #4 Skrevet mandag kl. 20:20 Elbk skrev (4 minutter siden): Hmm, godt spørsmål... Jeg elsker han like høyt som før, og savner han så mye at det gjør vondt. Vi hadde det fint, men han mistet følelsene for meg. Muligens pga fobi for følelser og unnvikende tilknytningsstil. Hadde håpet at han savnet meg når han fikk ting på avstand, og at han innså at vi hadde det trygt og godt sammen ❤️ Skulle ønske jeg hadde mot nok til å ta det opp med han, men så er det så innmari vondt å bli avvist. Man kan desverre ikke tvinge noen til å føle noe. Da er det bare over. Her er problemet at eks sliter kraftig med psyken. Hva vi føler for hverandre har lite å si for diagnosene hans stopper alt. Anonymkode: 235ff...ebe 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:23 #5 Skrevet mandag kl. 20:23 Beste måten å få eksen tilbake, er å fordufte. Ingen kontakt, ikke vær tilgjengelig. Fokuser på deg selv og lev ditt liv. Så er ingen personer eller forhold like, ingen oppskrifter passer alle. Men er han unnvikende, da vil jeg nå anbefale den metoden. Det tvert motsatte av å ta det opp med han altså. Faktisk skal du ikke ha kontakt med han i det hele tatt. Det må være følelser der, da. Har han mistet dem så er du fucked. Men fremdeles beste metode. In worst case, så er det også den beste metoden for å komme over noen. Jeg vet hvordan det er å tro at det aldri vil skje, men det skjer! Anonymkode: 36066...12b 2 2
Mardina Skrevet mandag kl. 20:38 #6 Skrevet mandag kl. 20:38 Hadde ikke tatt han tilbake mot 1 million engang 😄
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:45 #7 Skrevet mandag kl. 20:45 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Man kan desverre ikke tvinge noen til å føle noe. Da er det bare over. Her er problemet at eks sliter kraftig med psyken. Hva vi føler for hverandre har lite å si for diagnosene hans stopper alt. Anonymkode: 235ff...ebe Hvorfor stopper diagnosene alt? Mange med diagnoser og som er psykisk syke som får forhold til å fungere.. Anonymkode: de4f6...2ec
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:46 #8 Skrevet mandag kl. 20:46 Har fått flere ekser tilbake og det var først når jeg sluttet å jobbe for det. Du har sikkert hørt om «no contact». Det er en vinn vinn oppskrift. Ville gått for det! Ps: alle forholdene gikk i dass til slutt selv om eksene kom tilbake, så beste råd er å gå videre. Anonymkode: a0310...78e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:56 #9 Skrevet mandag kl. 20:56 Min kjæreste gjorde det slutt for etpar år siden, pga en skikkelig krangel vi hadde. Og jeg kuttet bare all kontakt, fokuserte 100% på meg selv selv om det var helt grusomt og jeg var helt knust, men ikke én eneste gang tok jeg kontakt med han, og jeg gikk mer eller mindre under jorden på sosiale medier, så han visste ingenting om hva jeg drev med. Etter noen uker begynte han å sende meldinger. Jeg avviste han hver gang, for jeg respekterte det at han hadde valgt å avslutte med meg, og jeg skulle iallefall ikke være den som tryglet om å bli tatt inn i varmen igjen, og jeg var fast bestemt på å gå videre. Det endte med at han troppet opp på døren min og ba meg på sine knær om å gi han en ny sjanse. Lang historie kort, vi er sammen den dag i dag, men vi gikk igjennom en periode etter bruddet hvor vi begge jobbet hardt med oss selv. Begge hadde skyld i bruddet, og begge hadde ting vi måtte jobbe med med oss selv. Nå har vi det bedre enn noensinne, og har til og med flyttet sammen og planlegger barn. Så det finnes solskinnshistorier, men som oftest blir det jo slutt av en grunn. Anonymkode: 95e34...4b4 2
BobTheNoob Skrevet mandag kl. 20:57 #10 Skrevet mandag kl. 20:57 Hvor lenge har dere vært fra hverandre? Det er farlig å generalisere, men jeg har ikke inntrykk av at menn mister følelsene så lett. Det tror jeg damer har lettere for å gjøre. Jeg tenker det er mer til historien. Kanskje han sliter med avvisende unnvikende tilknytningsstil. Hva det på norsk egentlig betyr er at han har vanskelig for å takle nærhet og følelser (google det) og reagerer med å trekke seg unna. Men da har han egentlig ikke mistet følelsene. Han bare stenger dem ned pga angst. Men det kan være andre ting også. Kanskje det var ting i forholdet som ikke fungerte for ham. Dynamikken mellom dere, konflikter, press, kanskje han følte seg manipulert el. Nå bare gjetter jeg. I alle fall så er det smartest å gi ham litt tid og rom. Hvis følelser er der så går de ikke bort med det første. Hvis følelser og alt virkelig er borte, så er det nok kjørt uansett. Det kan være lurt å fokusere på deg selv litt. Lev livet ditt. Vis at du er stabil. Hvis du maser og er needy så gjør du vondt værre. Du bør nok være klar over at noe må endre seg fra din side når du eventuelt tar kontakt med ham. Bedre å la han komme til deg. Men noe må endre seg. Ellers blir det bare reprise med samme resultat. Kanskje noe må endre seg hos ham også. Men du må møte ham med en klar vilje til å endre på noe slik at dere ikke går tilbake til det samme forholdet, men et nytt. Dette blir litt vagt, men vi vet jo ikke noe detaljer om dere heller. Så du får prøve å forstå prinsippet. En annen ting er at ikke alle forhold bør gjenopplives. Du bør tenke igjennom om det er verd det. Hvor mange ganger er du villig til å få hjertet ditt knust av samme person? 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:03 #11 Skrevet mandag kl. 21:03 Når det har blitt slutt med mine ekser så har jeg bare oppført meg som om det er slutt. Selvsagt er jeg trist og lei meg men tenker også at sånn ble det og tar ikke kontakt. Det ender alltid opp med han på en eller annen måte prøver å få meg tilbake, men i alle tilfeller har jeg ikke ønsket det. Anonymkode: 394b4...c3a 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:53 #12 Skrevet mandag kl. 23:53 Da jeg ble kald mot henne og sluttet å ha jevn kontakt med henne etter bruddet kom hun tilbake. Anonymkode: 6fc90...14a 2
Elbk Skrevet 23 timer siden Forfatter #13 Skrevet 23 timer siden BobTheNoob skrev (12 timer siden): Hvor lenge har dere vært fra hverandre? Det er farlig å generalisere, men jeg har ikke inntrykk av at menn mister følelsene så lett. Det tror jeg damer har lettere for å gjøre. Jeg tenker det er mer til historien. Kanskje han sliter med avvisende unnvikende tilknytningsstil. Hva det på norsk egentlig betyr er at han har vanskelig for å takle nærhet og følelser (google det) og reagerer med å trekke seg unna. Men da har han egentlig ikke mistet følelsene. Han bare stenger dem ned pga angst. Men det kan være andre ting også. Kanskje det var ting i forholdet som ikke fungerte for ham. Dynamikken mellom dere, konflikter, press, kanskje han følte seg manipulert el. Nå bare gjetter jeg. I alle fall så er det smartest å gi ham litt tid og rom. Hvis følelser er der så går de ikke bort med det første. Hvis følelser og alt virkelig er borte, så er det nok kjørt uansett. Det kan være lurt å fokusere på deg selv litt. Lev livet ditt. Vis at du er stabil. Hvis du maser og er needy så gjør du vondt værre. Du bør nok være klar over at noe må endre seg fra din side når du eventuelt tar kontakt med ham. Bedre å la han komme til deg. Men noe må endre seg. Ellers blir det bare reprise med samme resultat. Kanskje noe må endre seg hos ham også. Men du må møte ham med en klar vilje til å endre på noe slik at dere ikke går tilbake til det samme forholdet, men et nytt. Dette blir litt vagt, men vi vet jo ikke noe detaljer om dere heller. Så du får prøve å forstå prinsippet. En annen ting er at ikke alle forhold bør gjenopplives. Du bør tenke igjennom om det er verd det. Hvor mange ganger er du villig til å få hjertet ditt knust av samme person? Du er spot on her! Ut fra oppveksten hans og psykiske utfordringer han har hatt i voksen alder, er han et godt eksempel på en med unnvikende tilknytningsstil. Og det er det som gjør det så vanskelig, - hva hvis han egentlig har følelser for meg, men så ble det for mye for han? Har strukket ut en hånd, men han tar den ikke. Og skjønner at jeg bør gå videre. Men følelsene sitter så sterkt i meg, de vil ikke gi slipp... Vi hadde et fint forhold, felles interesser, og gikk godt overens med hverandres familie. 11 mnd siden han dro, en dag vi hadde invitert gjester til selskap... Brått og brutalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå