AnonymBruker Skrevet 30. september #21 Skrevet 30. september Seff skrev (13 minutter siden): KJipt hvis de ikke vinner på noen av loddene. Man får ett øyeblikks spenning, det gjør man ikke med hansker fra Cubus eller ett kubbelys, servietter eller vaskemidler Anonymkode: 1cbaa...257 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #22 Skrevet 30. september Rosa Dartle skrev (3 minutter siden): Flaxlodd er vel aldri lurt 😁 Hva med noe de faktisk kan trenge og liker? Pizzahjul og pizzakrydder? Ostehøvel og ost? To kaffekopper eller tekopper, med litt kakao/te/kaffe? Knivsett fra Ikea Telysholdere og telys, eventuelt lysbrett med elektriske lys mtp brannsikkerheten i kollektivet 😄 Man får jo ikke mye for 150 kroner lenger, men det er alltids noe småtteri, og IKEA er jo gull da. Husker at jeg selv fikk vannkoker og toastjern da jeg flyttet hjemmefra, og de var veldig mye brukt. Men det meste her koster jo mer enn 150. En ost, en kopp, en ostehøvel. Ellers må man kjøpe veldig billige kopper eller kanskje first price ost. De færreste blir glad for ikke-selvvalgte billige kopper, eller lysbrett. Da gir man jo bort rot, og gavekort blir bedre. Anonymkode: 1cbaa...257 1
Ranunkelen Skrevet 30. september Forfatter #23 Skrevet 30. september Hadde håpet noen her visste om et skikkelig godt tilbud på noe som egentlig er verdt mer
AnonymBruker Skrevet 30. september #24 Skrevet 30. september Ranunkelen skrev (1 time siden): Hadde håpet noen her visste om et skikkelig godt tilbud på noe som egentlig er verdt mer Skjønner, jeg ville gått for noe på tilbud, og heller mindre med god kvalitet enn en billig versjon av noe. Anonymkode: 1cbaa...257
exictence Skrevet 30. september #25 Skrevet 30. september Liten pose hjemmelagede julekaker koselig hilsen 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #26 Skrevet 30. september Ranunkelen skrev (23 timer siden): Noen er på vei ut av hjemmet hos mor og far, og noen er relativt nyetablerte 😊 Termos/te eller kaffekanne, pledd, sjokolade, puslespill 1000 brikker, håndklær, såper, se på Ikea eller Normal, julepynt, plante. Anonymkode: 67388...198
AnonymBruker Skrevet 30. september #27 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Rart å gi, enda rarere å få. Anonymkode: 74cef...58e Ja, men ikke lett å finne noe til 150,-…. Anonymkode: 3e863...def
AnonymBruker Skrevet 30. september #28 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men det meste her koster jo mer enn 150. En ost, en kopp, en ostehøvel. Ellers må man kjøpe veldig billige kopper eller kanskje first price ost. De færreste blir glad for ikke-selvvalgte billige kopper, eller lysbrett. Da gir man jo bort rot, og gavekort blir bedre. Anonymkode: 1cbaa...257 Ja, fullt av billige greier, hadde jeg stått over! Hadde stort sett gått rett til basargaver! Anonymkode: 3e863...def
Aryin Skrevet 30. september #29 Skrevet 30. september Er du medlem på kitchn? Får stadig sms om gode tilbud der hvor man kan spare hundrelapper Da kan du f. Eks kjøpe flere gaver og få avslag slik at prisen blir lavere enn hva det ser ut som 😉 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #30 Skrevet 30. september Krydder fra Helios. Oliven olje. Konfekt. Vin. Ting som blir spist opp og brukt er ofte bedre å gi enn symbolske gaver som tar plass. Den summen er litt lav for å kjøpe noe virkelige nyttig som skal vare over tid. Skulle jeg gitt noen en ordentlig innflytningsgave hadde jeg lagt litt mer penger inn i det. Eller gått for dyrere mat produkt eller blomster. Anonymkode: 02f5a...522 2
Thyra Skrevet 30. september #31 Skrevet 30. september Seff skrev (10 timer siden): KJipt hvis de ikke vinner på noen av loddene. Enda kjipere om de vinner en million... 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #32 Skrevet 30. september exictence skrev (30 minutter siden): Liten pose hjemmelagede julekaker koselig hilsen Ja, da er det nok bedre å gi bort julekaker, lage karameller, konfekt eller noe annet hjemmelaget. Anonymkode: 1af82...96b 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #33 Skrevet 30. september Thyra skrev (6 minutter siden): Enda kjipere om de vinner en million... Ja, det er grunnen til at jeg aldri gir flaxlodd i gave 😅 men liker godt å få dem, selv om jeg ikke vinner. Tror kanskje jeg hadde latt som ingenting hvis jeg vant en stor sum, det skal en storsinnet giver til for å bli glad for å ha gitt bort en million. Spesielt hvis man har såpass dårlig økonomi i utgangspunktet. Men er man villig til å ta den bittelille risken ved å gi bort flaxlodd, legg ved en sjokolade ved siden av så det ikke blir 0 utbytte. Anonymkode: 0b4bd...6b3
AnonymBruker Skrevet 30. september #34 Skrevet 30. september Jeg synes vinflasker, konfekt, flaxlodd o.l. er fin gave såfremt mottaker liker/tåler vin og konfekt og synes Flaxlodd er gøy og spennende. Mye heller det enn sokker, krus eller billig nips. Cider fra Vinmonopolet er også en god ide! Det var i hvertfall veldig populært hos en 20-åring her i gården. Skal man først kjøpe vaskemidler ville jeg kjøpt en sånn til unge nyetablerte. Miljøvennlig og supereffektivt til det meste. Ikke så spennende, men fjerner det mest av flekker så lett at man vil være takknemlig langt inn i det nye året. Et kort abonnement på et blad, en rimelig pocketbok eller lignende? Må det være maks 150,-? Kan du ikke strekke deg til 200 kr? I såfall kan du kanskje finne noe moro her (men da bør du vite litt om mottakerne og hva de liker): https://www.coolstuff.no/gaver/tema/gaver-under-200-kr Går du opp til 200 kr kan du også kjøpe et kort abonnement på et blad, en rimelig pocketbok eller lignende. Her er flere rimelige gaveforslag rundt 150 kr (noen billigere og noen dyrere): https://www.partyking.no/julegaver-under-150-kr/?srsltid=AfmBOoribrn4r2oKT8pzLhPmP-jaLqkw5jy36FwD1YiYZDdDIgGrxDda https://www.norli.no/gaver-interior-og-reise/sesong-og-anledning/jul/de-beste-julegavene/julegaver-til-under-200-kr Og et siste tips er jo å starte gaveshoppingen tidlig, så du kan benytte deg av gode tilbud som dukker opp i løpet av året. Som flere nevner så kan jo et medlemsskap i Kitchn gi noen gode gavealternativer om man er litt observant. Akkurat nå kan du handle for 500 kr og få 200 kr i rabatt. Det betyr at du kan kjøpe to julegaver som opprinnelig koster til sammen 500 kr, og betale 300 kr for dem. Anonymkode: b5351...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #35 Skrevet 30. september https://afb.no/produkter/firmagaver/gaveeske-2-pk-årgang-askim-eplemost Disse er veldig gode. Alkoholfritt er jo litt i vinden for tiden og de fleste både tåler og liker epledrikker Anonymkode: 5051c...aab 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #36 Skrevet 30. september Vannkoker på black friday. Finn en favoritt nå og følg med på prisene fremover. Velg en praktisk/ nøytral vannkoker med ladepunkt i senter. Anonymkode: c2bd0...eb4 1
Miss Meilir Skrevet 30. september #37 Skrevet 30. september Om du skal gi dem det like oppunder jul: hva med en potteplante? Altså ikke en julete oppsats som gjerne koster mer, og heller ikke dyre snittblomster eller julestjerne (regner med de allerede har det, altså julestjerne). Men en helt vanlig potteplante det synes jeg er koselig å få i hvert fall. 1
Thyra Skrevet 30. september #38 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg synes vinflasker, konfekt, flaxlodd o.l. er fin gave såfremt mottaker liker/tåler vin og konfekt og synes Flaxlodd er gøy og spennende. Mye heller det enn sokker, krus eller billig nips. Cider fra Vinmonopolet er også en god ide! Det var i hvertfall veldig populært hos en 20-åring her i gården. Skal man først kjøpe vaskemidler ville jeg kjøpt en sånn til unge nyetablerte. Miljøvennlig og supereffektivt til det meste. Ikke så spennende, men fjerner det mest av flekker så lett at man vil være takknemlig langt inn i det nye året. Et kort abonnement på et blad, en rimelig pocketbok eller lignende? Må det være maks 150,-? Kan du ikke strekke deg til 200 kr? I såfall kan du kanskje finne noe moro her (men da bør du vite litt om mottakerne og hva de liker): https://www.coolstuff.no/gaver/tema/gaver-under-200-kr Går du opp til 200 kr kan du også kjøpe et kort abonnement på et blad, en rimelig pocketbok eller lignende. Her er flere rimelige gaveforslag rundt 150 kr (noen billigere og noen dyrere): https://www.partyking.no/julegaver-under-150-kr/?srsltid=AfmBOoribrn4r2oKT8pzLhPmP-jaLqkw5jy36FwD1YiYZDdDIgGrxDda https://www.norli.no/gaver-interior-og-reise/sesong-og-anledning/jul/de-beste-julegavene/julegaver-til-under-200-kr Og et siste tips er jo å starte gaveshoppingen tidlig, så du kan benytte deg av gode tilbud som dukker opp i løpet av året. Som flere nevner så kan jo et medlemsskap i Kitchn gi noen gode gavealternativer om man er litt observant. Akkurat nå kan du handle for 500 kr og få 200 kr i rabatt. Det betyr at du kan kjøpe to julegaver som opprinnelig koster til sammen 500 kr, og betale 300 kr for dem. Anonymkode: b5351...0bd Enig med deg om krus og billig nips. Ihvertfall om du ikke tilfeldigvis vet at vedkommende ønsker seg noe konkret av den typen. Slike ting har de fleste mer enn nok av. Men gode sokker er alltid fint å få. Kort abbonnement på blad er jeg litt usikker på. Fort gjort å glemme å si det opp før fristen og så ende opp med å måtte betale for et år eller noe.
AnonymBruker Skrevet 30. september #39 Skrevet 30. september Det skal mye til å gjøre et skikkelig kupp for under 150 kroner som kan passe som julegave, men her er et par tips: Kjøp et utvalg billige krydderposer på Normal og billige krydderglass fra IKEA, som disse. Så fyller du krydder på glassene, og merker dem med pen håndskrift på en etikett. Du kommer under 150 kroner for 4 krydderglass med ulike krydder. Kjøp et par billige kopper/krus og en fin boks med te fra Søstrene Grene. Der kan du også komme under 150 kroner. Mange av oss har mer enn nok av krus, meg selv inkludert, men hvis de er unge og i ferd med å flytte ut er det ikke alle som er like negative som oss Salatbestikk og serveringsbolle/salatbolle på IKEA er en annen mulighet. Hardangerbestikk har en del på salg, og hvis du tåler å gå 10 kroner over, så har de 2 stk ost- og fruktkniver til 160 kroner. lenke. Og ellers: følg med på alt av tilbud og kampanjer, fra Kitchn, Tilbords, Jernia, Vita (hvis du kjenner til ting de bruker) og ARK (de har 40% på spill ganske ofte, så kanskje du er heldig og finner noe ok der). Anonymkode: b3794...487 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #40 Skrevet 30. september Ranunkelen skrev (4 timer siden): Hadde håpet noen her visste om et skikkelig godt tilbud på noe som egentlig er verdt mer Hva med å handle på bruktbutikk eller loppemarked? Anonymkode: 8eab3...a4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå