AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:10 #1 Skrevet mandag kl. 16:10 Sprekken er i det nederste hjørnet av frontvindu, men det har ikke kommet opp til der det kun er vindu. Det er fortsatt list eller metall under der sprekken er, om du skjønner? Og en liten luftlomme. Noe jeg kan gjøre med det selv? Tror det vil komme inn litt vann og så fryser det og så sprekker det og blir verre når frosten kommer. Men må jeg bytte hele ruta? 😕 Anonymkode: 9d410...2e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:19 #3 Skrevet mandag kl. 16:19 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sprekken er i det nederste hjørnet av frontvindu, men det har ikke kommet opp til der det kun er vindu. Det er fortsatt list eller metall under der sprekken er, om du skjønner? Og en liten luftlomme. Noe jeg kan gjøre med det selv? Tror det vil komme inn litt vann og så fryser det og så sprekker det og blir verre når frosten kommer. Men må jeg bytte hele ruta? 😕 Anonymkode: 9d410...2e0 Fikser ikke hurtigruta carglass sprekker gratis? Anonymkode: dd1a6...617 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:20 #4 Skrevet mandag kl. 16:20 monican94 skrev (Akkurat nå): hvor stor er den ? Det er mer som en gammel bok der det er litt "fillete" i det ene hjørnet. Det er ikke en sprekk, men litt luft under hjørnet og det er knust av litt hjørne. Om det ga mening? ts Anonymkode: 9d410...2e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:21 #5 Skrevet mandag kl. 16:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikser ikke hurtigruta carglass sprekker gratis? Anonymkode: dd1a6...617 Aner ikke, jeg fikk lappen for noen mnd siden. Jeg skal sjekke med de. ts Anonymkode: 9d410...2e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:27 #6 Skrevet mandag kl. 16:27 Vil tro hele ruta må byttes ja. Om du har minst delkasko, betaler du egenandel for byttet. Sjekk forsikringen din. Om du får en liten sprekk etter feks steinsprut, kan de fikse det uten å ta hele ruta. https://www.carglass.no/tips-guider Anonymkode: 46241...9e9 1
monican94 Skrevet mandag kl. 16:28 #7 Skrevet mandag kl. 16:28 Da er det non mulig det kan limes og da er det gratis om du har kasko eller delkasko 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:32 #8 Skrevet mandag kl. 16:32 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sprekken er i det nederste hjørnet av frontvindu Dette er grunnen til at jeg tror hele ruta må byttes. Det står på hurtigruta sin side at det må være 3 cm fra kanten for at det kan fikses. https://www.carglass.no/reparere-steinsprutskader Anonymkode: 46241...9e9 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:36 #9 Skrevet mandag kl. 16:36 Ja Gud du må bytte!! Ved sprengfrost kan plutselig ruta eksplodere!! Anonymkode: 918f4...103
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:44 #10 Skrevet mandag kl. 16:44 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja Gud du må bytte!! Ved sprengfrost kan plutselig ruta eksplodere!! Anonymkode: 918f4...103 Ruta vil aldri eksplodere. Dette er sikkerhetsglass, laminert glass, slik at eksplosjon skal unngås. Men ja, sprekken kan bli større med frost og vanninntrengning. Høres nok ut til at ruta må skiftes. Anonymkode: 2ae70...98b 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:31 #11 Skrevet mandag kl. 18:31 Hele ruta vil sprekke til slutt. Ikke på grunn av vannintrengning, men på grunn av varmeforskjeller. Varmt inne i bilen, gjerne med defroster, og kaldt ute. Har du delkasko eller bedre så betaler du kun en egenandel for ruteskift, ofte bare 2000kr. Anonymkode: b1d8a...24e 1
Tiuren Skrevet mandag kl. 18:47 #12 Skrevet mandag kl. 18:47 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil tro hele ruta må byttes ja. Om du har minst delkasko, betaler du egenandel for byttet. Sjekk forsikringen din. Om du får en liten sprekk etter feks steinsprut, kan de fikse det uten å ta hele ruta. https://www.carglass.no/tips-guider Anonymkode: 46241...9e9 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hele ruta vil sprekke til slutt. Ikke på grunn av vannintrengning, men på grunn av varmeforskjeller. Varmt inne i bilen, gjerne med defroster, og kaldt ute. Har du delkasko eller bedre så betaler du kun en egenandel for ruteskift, ofte bare 2000kr. Anonymkode: b1d8a...24e Dekker ikke forsikringen steinsprang, men ikke alle skader på rute? Var i alle fall slik før.... Det høres ut som den har begynt å delaminere, altså at lagene i ruta ikke henger sammen lengre, stemmer det? Hvor gammel er bilen? 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:01 #13 Skrevet mandag kl. 19:01 Tiuren skrev (11 minutter siden): Dekker ikke forsikringen steinsprang, men ikke alle skader på rute? Var i alle fall slik før.... Det høres ut som den har begynt å delaminere, altså at lagene i ruta ikke henger sammen lengre, stemmer det? Hvor gammel er bilen? Jeg synes det så ut som en frostskade eller noe, den er fra 2010. Så ikke dette da jeg kjøpte bilen, men den er helt fin ellers. Jeg har full kasko, tenkte det var lurt de første årene med lappen i allefall 😅 Men jeg tør ikke ta noen sjanser i vinter. Håper ikke dette vil svi altså. ts Anonymkode: 9d410...2e0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:15 #14 Skrevet tirsdag kl. 08:15 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fikser ikke hurtigruta carglass sprekker gratis? Anonymkode: dd1a6...617 Ja, jo, Hurtigruta, Riis bilglass og andre i bransjen gjør det, men gratis-gratis er det ikke. Dvs. de gjør det uten at bileieren betaler noe. Det er forsikringen som betaler (hvis man har kasko eller delkasko). Hvis ruta kan repareres betaler men ikke egenandel. Hvis ruta må skiftes betaler man redusert egenandel, kan variere litt avhengig av hvilken forsikring man har, men typisk en to-tre tusen kr. Her høres det ut som ruta må skiftes fordi sprekken ligger i ytterkant, er primært mindre steinsprut lenger inne på ruta som kan repareres. Her må nok TS bare kjøre innom en av bilglasskjedene og ta det derfra. Anonymkode: e15f8...9a3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:30 #15 Skrevet tirsdag kl. 09:30 Det billigste og enkleste er å ta bilen til hurtigruta carglass, eller noen av de andre. De kan hjelpe deg og de tar det på forsikringen din. Kjipt om det egentlig er en enkel ting å fikse, også går det for lang tid og ruta mer skadet. Det kan fort bli dyrere enn tenkt. Anonymkode: 87357...79e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå