Gå til innhold

Jeg orker ingenting og er lat.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ingenting og jeg er lat. Ligger på sofaen og er sliten. Har ikke lyst til noe som helst. Vært sånn helt siden jeg var unge. Hva kan dette være for noe? Jeg må presse meg til alt. Har aldri lyst til noe. Alt er tiltakslyst og slit hver dag. Kvalm og uvel og vondt i magen og hodet. Svimmel og angst. Deprimert og lei i alle år. Har ingen hobbyer eller interesser. Er dette normalt? Hva gjør dere andre her? 

Anonymkode: ef269...ae2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det vært utelukket sykdom og næringsmangler? Har du traumer fra barndommen?

Anonymkode: 1ea8c...a4d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skogsturer. Fake it till you make it.

Terapi/psykolog. 

Antidepressiva. 

Anonymkode: e7598...35b

AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som det er noe psykisk du sliter med, da. Deprimert og lei i alle år kan jo være dystymi for eksempel. Har du snakket med legen din om det noen gang?

Anonymkode: 741bb...520

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har det vært utelukket sykdom og næringsmangler? Har du traumer fra barndommen?

Ja traumer og angst siden barndommen. Ingen næringsmangler.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skogsturer. Fake it till you make it.

Terapi/psykolog. 

Antidepressiva. 

Anonymkode: e7598...35b

Ja har prøvd alt det der.

AnonymBruker
Skrevet

Energi avler energi. Blir du liggende på sofaen blir kroppen og hjernen din vant til det. Gjør noe, begynn i det små, kom deg ut på tur og gjerne i skogen dersom du har mulighet til det. 

Anonymkode: 35848...9fb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Energi avler energi. Blir du liggende på sofaen blir kroppen og hjernen din vant til det. Gjør noe, begynn i det små, kom deg ut på tur og gjerne i skogen dersom du har mulighet til det. 

Anonymkode: 35848...9fb

Gjort det også. Presser meg ut i åresvis hver eneste dag. Hvor lenge skal jeg presse meg? Presser alle seg ut?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjort det også. Presser meg ut i åresvis hver eneste dag. Hvor lenge skal jeg presse meg? Presser alle seg ut?

Jeg spør igjen jeg, har du vært hos legen?

Anonymkode: 741bb...520

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du mye sukker? For meg er sukker som gift som suger ut all energi… 

Anonymkode: c74c3...acf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja traumer og angst siden barndommen. Ingen næringsmangler.

Ja har prøvd alt det der.

Hva vil det si at du har "prøvd alt det der". Har du gått til flere psykologer? Har du fått hjelp og verktøy til å få det bedre? Har du tatt det opp med psykologen hvis rådene ikke har hjulpet? Har du prøvet mange ulike AD over tid?

Anonymkode: 8a11d...04d

AnonymBruker
Skrevet

Søk plass på sykehjem og legg deg inn der. Du vil jo ikke prøve en gang så er best du flytter inn på sykehjem. 

Anonymkode: 64dad...9b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?  God kontakt med familien ?

Anonymkode: 0a9ae...713

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva vil det si at du har "prøvd alt det der". Har du gått til flere psykologer? Har du fått hjelp og verktøy til å få det bedre? Har du tatt det opp med psykologen hvis rådene ikke har hjulpet? Har du prøvet mange ulike AD over tid?

Jeg har gått til flere psykologer fra jeg var unge selv. Har ikke fått noen råd. Har autisme,adhd ,ptsd og tourettes. Jeg har også prøvd flere medisiner opp gjennom årene som ikke har fjerna plagene helt. Derfor jeg bare skrev at jeg har prøvd alt det der. Eneste rådet jeg har fått er at jeg må leve med det men det blir ikke bedre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søk plass på sykehjem og legg deg inn der. Du vil jo ikke prøve en gang så er best du flytter inn på sykehjem. 

Anonymkode: 64dad...9b4

Sykehjem? Hæ? Har du skrevet på feil post?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er du?  God kontakt med familien ?

Anonymkode: 0a9ae...713

Har dessverre ingen familie.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er sikkert deprimert og selv om du «har prøvd alt det der», så er valget ditt å fortsatt prøve å gjøre noe eller å gi opp. Vil tro diagnosene dine gjør at du føler deg isolert? Finnes det ingen støttegrupper for slike som deg?

Anonymkode: acd8c...026

AnonymBruker
Skrevet

Ketaminbehandling skal nå bli tilgjengelig i norsk helsevesen. Brukes mot behandlingsresistent depresjon, funker også bra på PTSD og andre psykiske lidelser. 

Jeg hadde kompleks PTSD, men ble veldig mye bedre etter å ha gått i ketaminassistert terapi (privat). Kort sagt så gjorde jeg alt «riktig» i mange år uten effekt, men etter ketaminbehandlingen begynte det faktisk å ha effekt. Skal sies at jeg antagelig ikke var så dårlig som du er, ut fra det du beskriver.

Det er ikke for alle, men verdt å lese litt om ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har gått til flere psykologer fra jeg var unge selv. Har ikke fått noen råd. Har autisme,adhd ,ptsd og tourettes. Jeg har også prøvd flere medisiner opp gjennom årene som ikke har fjerna plagene helt. Derfor jeg bare skrev at jeg har prøvd alt det der. Eneste rådet jeg har fått er at jeg må leve med det men det blir ikke bedre.

Det finnes behandling og medisiner som kan gjøre PTSD lettere, samme med autisme. Finnes også verktøy du kan bruke for å gjøre livet lettere med dine diagnoser. Ta kontakt med helsevesenet igjen og be om hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det finnes behandling og medisiner som kan gjøre PTSD lettere, samme med autisme. Finnes også verktøy du kan bruke for å gjøre livet lettere med dine diagnoser. Ta kontakt med helsevesenet igjen og be om hjelp.

Du har for stor tro på helsevesenet. 

Anonymkode: 9ec80...9c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...