Gå til innhold

Bryllup med vanskelig familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i et slikt bryllup en gang. De feiret dagen med oss og de nærmeste vennene, og så blir familiene invitert på kaffe dagen etterpå. Den ene familien til formiddagskaffe og den andre til ettermiddagskaffe. 

MEN jeg vet at begge sider av familien ble snurte for at de ikke fikk være med på verken vielse eller middag og feiring etterpå. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller ikke ha bryllup pga dårlig relasjon til familie. Har en del bedre forhold til min samboers familie, men der kjører de 3-dagers eventbryllup, og vet ikke hvor godt det tas imot at vi evt gifter oss på tinghuset.

Har vært bryllup flere år på rad i den familien nå, og også siste kusine som gifter seg neste år. Blir da bare samboer som ikke er gift på den kanten etter det. Så et visst press er det jo...

Anonymkode: 7784f...ca7

Skrevet

Vi valgte utradisjonell feiring på restaurant, ikke fest og inviterte skjevt mens vi inkluderte venner over familie mye av samme grunner som TS. Enkelte familiemedlemmer som min mor kunne jeg da styre med å sette henne ved en bordpartner som tåler henne godt, jeg unngikk alle søskena hennes helt og slapp unna med det fordi vi gjorde alt helt spontant og uformelt, det er ihvertfall den historien vi fortalte alle for å dekke over nettop det at vi ikke inviterte de fleste.

Vi kalte det aldri bryllupsmiddag feks, ba om å ikke få gaver, holdt kleskoden avslappa og så videre samtidig som vi hadde booka en fin restaurant, planlagt ting ned til minste detalj og fikk en veldig verdig og fin bryllupsdag som passa oss og var fullstendig dramafri. 
Vi brøyt en del tradisjoner med vilje og holdt bildetaking og ikke mint posting i some nøytral nok til at ingen kan se på bildene våre og vite at de var ekskudert for de aner jo ikke hvem som var inkludert.

En og annen har forsøkt å mumle litt snurt men ble raskt møtt med at det var så spontant og enkelt at det var ikke et bryllup, bare et giftemål så har de faktisl holdt fred.

Dere finner utav det TS, bare følg magefølelsen på hvem dere vil ha der og ta lett på alt dere føler dere må. Det er deres dag, gjør deres greie, ikke andres synsinger.

Anonymkode: 28bcb...5e8

Skrevet

Hvis du var min datter,- lag dagen slik DU er komfortabel med. Å gifte seg er en stor ting, du skal huske dagen resten av ditt liv med glede og minnene fra den dagen skal du ha til de tunge dagene slik at du husker hvorfor du giftet deg og slik at du velger din mann igjen og igjen. Om du velger lite eller stort, hjemme eller på ferie, er mindre viktig. Jeg er skilt og gift på nytt, for meg er det viktigste at du får ett godt liv med din kjære.

Anonymkode: 446d7...e23

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde bare en vennefest uten familie på grunn av dette. Vi angrer ikke et sekund!

Min familie er med i en sekt der de definitivt ville holdt taler med mye heaths og helvete som hovedinnhold og svigermor hater meg og hadde definitivt brukt anledningen til å være kjip. 

Anonymkode: fad17...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...