Gå til innhold

Når leietaker beslaglegger søppelanlegget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er noen naboer som har gått sammen med å ha felles søppeldunker. Det har fungert bra så langt hvor alle tar hensyn til hverandre. Nå har den ene naboen fått ny leietaker. Leietakeren er 1 person og h*n fyller felles papirdunken med kartonger og esker som ikke er pakket flatt sammen, noe som gjør at søppeldunken fylles opp med engang. Søppelet sorteres heller ikke, men blir slengt vilkårlig i dunkene. Leietakeren generere også langt mer søppel enn oss barnefamilier som deler dunkene. 

Vi har tatt opp problemstillingen angående denne leietakeren. 

Er det urimelig å be utleier om å holde egne dunker til leietakeren? Det hadde egentlig vært det beste da leietaker kan søple og fylle opp disse som h*n vil uten å risikere at fellesdunkene ikke blir tømt samt at vi andre får plass til vårt avfall. 

Anonymkode: d5d2f...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har tatt opp problemstillingen angående denne leietakeren. 

Legg ukomprimert papp og usortert avfall foran ytterdøren til vedkommende.

Anonymkode: 18dd5...e73

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Legg ukomprimert papp og usortert avfall foran ytterdøren til vedkommende.

Det er allerede prøvd, men leietakeren la det tilbake i dunken fortsatt ukomprimert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er allerede prøvd, men leietakeren la det tilbake i dunken fortsatt ukomprimert 

Da er det ikke urimelig å si til eier at han må ordne med egne dunker.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det ikke urimelig å si til eier at han må ordne med egne dunker.

noe denne leietageren sikkert ikke gidder, og fortsetter å bruke dunkene som allerede sstår der. 

i så fall er man vel like langt...    

Anonymkode: f73a2...b46

Skrevet

Ville bedt eier om å ta dette opp med leietaker, og samtidig gitt beskjed at dersom det ikke blir bedre snarest velger jeg å trekke meg ut av samarbeidet og bestille egne dunker. Hadde også vært tydelig på at jeg ikke kom til å bidra til kostnadene med felles dunker. 

Anonymkode: 08b92...6ed

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde samme problemet med våre leietakere dessverre, men heldigvis var det bare vi som delte. Problemet gikk likevel utover naboer, da det førte til at fugler rev det utover, eller at de selv ikke fikk plass og satt det ved siden av. Det ble enten gjennomvått eller blåst utover...

Jeg har aldri sett et så stort pappforbruk for 2 personer noen gang. De spiste da tydeligvis stort sett pizza hver dag, drakk minst en kartong juice/iste hver dag, og skaffet seg tydeligvis stadig ting som var pakket inn i papp. En ting er at de ikke skjønte at de selv måtte brette og rive det opp, men da vi måtte gi beskjed om det, så prøvde de bare å brette det på en måte som gjorde at det bare utvidet seg i dunken igjen, og det kilte seg helt fast. 

Vi gav de mange sjanser, men siden vi tidvis var en del borte, så fikk vi ikke passet på hele tiden. Så det endte med at vi måtte be de legge alt i boden, så vi kunne rive og brette det. De virket som oppegående da vi skrev kontrakt, så vi synes det var skikkelig rart. Var dessverre ikke bare det de ikke klarte å håndtere i et hjem, så vi måtte hive de ut og pusse opp masse i etterkant :(

Noen folk eier rett og slett ikke boevne. 

Anonymkode: 3827d...e64

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde samme problemet med våre leietakere dessverre, men heldigvis var det bare vi som delte. Problemet gikk likevel utover naboer, da det førte til at fugler rev det utover, eller at de selv ikke fikk plass og satt det ved siden av. Det ble enten gjennomvått eller blåst utover...

Jeg har aldri sett et så stort pappforbruk for 2 personer noen gang. De spiste da tydeligvis stort sett pizza hver dag, drakk minst en kartong juice/iste hver dag, og skaffet seg tydeligvis stadig ting som var pakket inn i papp. En ting er at de ikke skjønte at de selv måtte brette og rive det opp, men da vi måtte gi beskjed om det, så prøvde de bare å brette det på en måte som gjorde at det bare utvidet seg i dunken igjen, og det kilte seg helt fast. 

Vi gav de mange sjanser, men siden vi tidvis var en del borte, så fikk vi ikke passet på hele tiden. Så det endte med at vi måtte be de legge alt i boden, så vi kunne rive og brette det. De virket som oppegående da vi skrev kontrakt, så vi synes det var skikkelig rart. Var dessverre ikke bare det de ikke klarte å håndtere i et hjem, så vi måtte hive de ut og pusse opp masse i etterkant :(

Noen folk eier rett og slett ikke boevne. 

Siden vi deler historier. Min leieboer samlet papir og kartong i plastretur sekkene utenfor. Da naboene gav beskjed om at det var søppel utenfor snakket jeg med henne, og tilbød henne å kjøre det bort for henne. 

Dette takket hun nei til og søppelet forsvant. I form av at våt papp ble satt inn i leiligheten med det det innebærer. 🤮

Anonymkode: 0fd71...ee6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Siden vi deler historier. Min leieboer samlet papir og kartong i plastretur sekkene utenfor. Da naboene gav beskjed om at det var søppel utenfor snakket jeg med henne, og tilbød henne å kjøre det bort for henne. 

Dette takket hun nei til og søppelet forsvant. I form av at våt papp ble satt inn i leiligheten med det det innebærer. 🤮

Folk er så utrolig rare. Hva skulle hun med all denne våte pappen liksom?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Folk er så utrolig rare. Hva skulle hun med all denne våte pappen liksom?

Jeg tror det var unngåelsestrategi. Evt bare gav faen. Og dårlig boevne. Det ble veldig ekkelt, og leieforholdet ble avsluttet så hun kan være noen andres problem 💔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...